Decker geeft wel aan dat de balans tussen het single- en multiplayercomponent gerespecteerd moet worden: "Momenteel speelt de meerderheid van onze consumenten het singleplayergedeelte, maar als ze hiermee klaar zijn, gaat 40 procent online verder spelen. Ik vind dat je beide moet respecteren, shooters hebben hetzelfde. Het grootste deel speelt de campagne uit, en daarna gaat 40 procent online."

Dit percentage ligt veel hoger op consoles, wat in Decker's ogen voornamelijk komt door de lagere instapdrempel. Als voorbeeld haalt hij Xbox Live aan, waarbij het gemakkelijk is om verbinding te maken en  automatisch wordt bijgehouden wat een speler bereikt. "We moeten naar dat niveau van gebruikersgemak voor consumenten op de PC en meer redenen vinden voor spelers om online te spelen", aldus Decker.

Verschil

Er moet echter wel rekening gehouden worden met de verschillende redenen waarom spelers een game spelen volgens Decker. Zo zijn er spelers die van een competitie houden, spelers die graag coöperatief spelen en spelers die graag alle trofeeën en prijzen willen verzamelen. Elke groep heeft zijn eigen wensen, en het is dan ook de uitdaging om al deze elementen aan te kunnen bieden.

Hoewel niet iedereen behoefte heeft aan multiplayer, is Decker van mening dat in de toekomst uiteindelijk iedereen in zekere mate online zal spelen. "Ik denk dat er veel mensen zijn die geen multiplayer willen spelen. Zij willen thuiskomen en twintig minuten voor zichzelf spelen en hun eigen ervaring hebben. Hierbij willen ze niet gestoord worden door anderen", aldus Decker. "Als je een MMO speelt maar niet met andere samenwerkt, heb je toch een online ervaring terwijl je niet echt met anderen speelt."