Castlevania: Lords of Shadow was bedoeld als remake | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

David Cox, bedenker van Castlevania: Lords of Shadow en werkend bij Mercury Steam, de ontwikkelaar van de game, meldt dat Lords of Shadow voorheen een ander concept had. Aanvankelijk was de ontwikkelaar van plan om een remake te maken van de kla ieke Castlevania 8-bit game op de NES, maar dan in 3D. Toen dit plan werd gepresenteerd aan Konami, bleek dat men een andere richting op wilde met de nieuwe Castlevania en nam men Lords of Shadow, zoals we het nu kennen, in ontwikkeling.

Lords of Shadow

In Lords of Shadow is het aan hoofdrolspeler Gabriel, die onderdeel uitmaakt van The Brotherhood of Light, om ontschuldigen te beschermen tegen de duistere krachten die overal op de wereld zijn opgedoken. Aangezien zijn vrouw is vermoord door deze duistere krachten, heeft Gabriel ook een persoonlijke reden om de monsters en demonen een lesje te leren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou