Capcom wil ontwikkeltijd games verder verkorten | Gamer.nl

Capcom wil ontwikkeltijd games verder verkorten | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We willen de tijd die we nodig hebben voor de ontwikkeling van grote games verkleinen van drie tot vier jaar naar maar 2,5 jaar", aldus Capcoms CEO Kenzo Tsujimoto. "Het versnellen van de ontwikkeling gaat waarschijnlijk de kosten verhogen. Maar het maken van kwalitatief hoogstaande content wordt allesbepalend voor Capcoms overlevingskansen tegenover intense wereldwijde concurrentie."

Lost Planet 3 zou volgens Tsujimoto op schema liggen om 2,5 jaar na het tweede deel uit te komen, dat terwijl Resident Evil 6 ongeveer 3,5 jaar in ontwikkeling is geweest. "DmC Devil May Cry kostte ons vijf jaar omdat we tijd nodig hadden om een ontwikkelaar te kiezen. Maar het doel is om bij volgende delen in de serie ook naar de 2,5 jaar toe te werken."

Capcom zei twee jaar geleden ook al de ontwikkeltijd van zijn games te willen verkorten. Toen sprak het nog over een vermindering van één tot twee jaar, uitgaande van een ontwikkelproces dat vijf of zes jaar in beslag neemt. Capcom komt dit jaar met Resident Evil 6 en begin volgend jaar met DmC Devil May Cry en Lost Planet 3. Onlangs verscheen zijn role-playing game Dragon's Dogma.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou