Nieuws
Resident Evil 3

Capcom vraagt of fans meer Resident Evil-remakes en vervolgen willen

En zou men er een next-gen console voor aanschaffen?

Geschreven door Michel Musters op
Capcom heeft een enquête op zijn website geplaatst waarin het fans vraagt over mogelijke vervolgen op of remakes van Resident Evil-games.

In de enquête vraagt Capcom of fans nieuwe remakes van Resident Evil-games zouden kopen, en of men interesse heeft in nieuwe delen. Er wordt zelfs gevraagd of men er een nieuwe console voor zou kopen - waarmee Capcom lijkt te willen weten of spelers een PlayStation 5 of Xbox Series X zouden aanschaffen voor een nieuwe Resident Evil-titel.

Dat deze vragen gesteld worden in een enquête, betekent natuurlijk niet dat Capcom werkt aan een nieuwe Resident Evil. Natuurlijk is het wel mogelijk dat na de pas verschenen remake van Resident Evil 3 het bedrijf achter de schermen werkt aan nog meer games. Zo hopen fans op remakes van Resident Evil 4 en Code Veronica, en werkt Capcom volgens eerdere geruchten aan Resident Evil 8. Dit is vooralsnog echter niet officieel aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Modder speelt Dark Souls 3 met Ring Fit Adventure-ring Saints Row: The Third Remastered officieel aangekondigd
22

Reacties op: Capcom vraagt of fans meer Resident Evil-remakes en vervolgen willen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 7 april 2020 09:22
    Hoewel ze er fantastisch uit zien (die remakes) weet de serie me minder te pakken als het vroeger deed. Misschien zat een deel van de spanning juist wel in de buggy en aparte besturing maar na deel 4 en 5 ben ik het survival gevoel kwijt geraakt. Teveel ammo en te veel bewegingsvrijheid wat niet gecompenseerd werd door hordes van zombies in waves van aanvallen. Denk dat ik een nieuwe game met de oude formule nog wel wil proberen maar ik vrees dat dat nauwelijks nog verkoopt hedendaags.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 7 april 2020 09:31
    @Jumpman heel herkenbaar , waar is de tijd dat je nog maar met 2% van je leven een volgende ruimte in ging en hoopte dat er een healing potje of iets was … en geen horde aan vijanden …. tegenwoordig is het even een paar sec stilstaan en je leven loopt weer op …….de hele kust van het echt overleven is er niet meer het is tegenwoordig , of te makkelijk , of zo als Darksouls serie weer veel te moeilijk … maar zo als je vroeger had dat is er niet meer :-(
    het is allemaal een beetje een grafix gedoe geworden , hoe mooier hoe beter . dan maar een speeltijd van 4 a 7 uur dan ben je er of al uit of je heb hem weggelegd … of alles draait om de DLC , Multyplay

    ach misschien zijn we wel te verwent , en hebben we gewoon als oudjes te veel keuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 7 april 2020 10:08
    @ravw denk dat daar ook het pijnpunt een beetje zit. Wij “oudjes” zijn met minder opgegroeid en krijgen nu voor ons gevoel teveel 😅.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 7 april 2020 14:47
    @ravw Welke game heb jij het over? want in de remakes van resident evil 2 en 3 loopt je leven niet automatisch weer omhoog hoor, en heb je gewoon healing items nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 7 april 2020 10:24
    @Jumpman Ik ben dan weer de andere kant op gegaan. Ik ben opgegroeid met extreem moeilijke en onvergeeflijke games in de jaren 80/90 waar je veelal opnieuw mocht beginnen als je levens op waren; als je geluk had mocht je terug naar het begin van een level, als je pech had mocht je het hele spel opnieuw doen. Toendertijd had ik daar geen problemen mee, want ik wist niet beter. Games waren gewoon zo.

    Dat constant hele secties opnieuw moeten spelen daar wordt ik tegenwoordig redelijk kribbig van. Dat heeft deels te maken met het feit dat er tegenwoordig factoren meer games te spelen zijn, dat maakt het minder interessant om honderden uren in een enkel spel te stoppen.

    Dus nee, geef mij maar health regen. Zolang een game maar genoeg momenten heeft waar je het loodje kunt leggen als je niet zorgvuldig speelt dan is daar weinig mis mee IMO, het houdt gewoon de vaart in het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 7 april 2020 11:30
    @gimbal2 voor die formule is zeker wat te zeggen. Ik zou behoorlijk pissed zijn als ik na 70 uur spelen in skyrim het loodje leg en weer een begin tutorial door moet lopen maar bij een game zoals Shantae had dat voor mij best gemogen. Spellen zijn soms te gemakkelijk en missen daardoor net de uitdaging of spanning die voorgangers wel hadden. Maar onderaan de streep is het gaming landschap de laatste jaren eg mooi geworden 😁, ondanks de flaws en consessies die in enkele gevallen noodzakelijk zijn 😃

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 7 april 2020 09:41
    4 en 5 zijn de gene die ik het leukste vond (maar heb buiten die enkel Revelations een stukje, en 6 gespeeld) dus zou het jammer vinden als ze nu opeens ophouden met de remakes. 5 was idd minder horror, maar echt super tof als co-op game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 7 april 2020 10:58
    Vorige week heb ik deel 1 en zero nog eens gespeeld. Super tof! Ik zie graag een remake van 2 en 3 in die stijl, niet die third person actie, maargoed ben een van de weinigen denk ik.
    Zou sowieso nooit een nieuwe console kopen voor een remake, dan speel ik de oude versie wel :) Net zo leuk (of leuker) meestal.
    Code veronica in de stijjl van de deel 1 en zero remake, zou ik meteen aanschaffen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jessica_86

    • 7 april 2020 11:26
    Willen we meer of minder Resident Evil?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 8 april 2020 13:01
    @Jessica_86 Minder minder minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 7 april 2020 11:47
    Een remake van Code Veronica zou goed zijn, maar wel liever met minimaal 10 uur gameplay

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKerkhof

    • 7 april 2020 12:13
    @StormFox Precies, gewoon over een jaar of twee dus :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 7 april 2020 14:50
    Remake van Code veronica, Deel 1 hoeft van mij niet zo, daar is al een prima remake van.
    4 hoeft niet perse een remake van te komen, die was al in 3d en is al een remaster van, 5 en 6 zijn echt abominabel slecht.
    Dino crisis, Daar mag wel een volle remake van komen.

    En ik weet wel dat het geen Capcom is, maar Konami, kunnen jullie niet hetzelfde doen met Silent Hill 1 en 2?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 7 april 2020 16:26
    @darkmanwls Ik weet niet waar jij het over hebt. Ik heb alle ps4 resident evil games. 5 en 6 zijn prima, 60 fps waardoor ze beter spelen als de PS3 inclusief alle DLC die ze uitgebracht hebben. Dat de games missschien niet je smaak zijn betekend niet dat ze slecht zijn. De verkoopcijfers liegen er niet om.

    Konami gaat niks meer doen, kijk naar castlevania verwacht daar de komende 10 jaar niks meer van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 7 april 2020 16:42
    @racerozzy (Edit, heb de tekst aangepast omdat ik het beter anders kon verwoorden.)

    Dit artikel gaat erover dat Capcom de mening wil weten van de fans. Dat is wat ik doe, ik geef mijn MENING.
    Jij valt dat aan alsof ik feiten loop te verkopen.
    So fucking what dat jij 5 en 6 wel goed vind. Dan moet je dat lekker vinden en zelf als response bij dit artikel zetten, maar niet mij erop aanvallen dat ik niet jouw mening deel, en velen met mij.

    Verkoopcijfers zeggen niet zoveel. Sommige van de best verkochte games worden vrij algemeen als slecht gezien na verloop van tijd, en sommige van de games die de hemel in geprezen worden hebben helemaal niet zo goed verkocht.
    Dus ja hoor, verkoopcijfers kunnen wel degelijk liegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 8 april 2020 15:28
    @darkmanwls Het feit dat jij het alleen al ziet als een persoonlijke aanval, zegt al genoeg….
    Dit artikel vraagt niet naar jou mening maar de website middels een enquete…

    Mooi dat je jou mening geeft, durf dan ook een ander zijn mening te accepteren die een reactie geeft. Vooral als je het op een prikbord "het internet" post. Maar succes met je justice warrior crusade ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 8 april 2020 18:39
    @racerozzy Je moet lezen, ik zeg niet dat dit artikel een mening vraagt, ik zei dat dit artikel gaat over dat CAPCOM een mening vraagt.
    Ik heb het ook helemaal niet over een "persoonlijke aanval" ik zeg dat je mijn punt aanvalt.

    En aangezien jij degene bent die aanvankelijk in de verdediging springt van resident evil 5 en 6 vraag ik me af waarom IK een justice warrior crusade doe. Misschien moet je dat woord eens opzoeken. Ik denk niet dat het betekent wat jij denkt dat het betekent.

    En jij zegt tegen mij dat "omdat een game niet mijn smaak is dat niet wil zeggen dat ze slecht zijn". En dat zeg ik dus ook helemaal niet dat "iedereen" ze slecht vind. Ik zeg dat IK ze slecht vind, en een hoop anderen met mij. en nogmaals, een hoop anderen is niet iedereen.
    Jij reageert butthurt op mijn reactie omdat ik wat negatiefs zeg over een spel die jij leuk vind en dan ga je tegen mij preken dat ik een ander zn mening moet accepteren. Nou ja, jij ook dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 7 april 2020 18:08
    Remakes, leuk, maar na RE7 alleen de moeite in VR !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 7 april 2020 19:00
    Code Veronica X is een van de weinige delen die ik nog niet heb kunnen spelen. Dus hell yeah! Remaster 100% buy.

    Maar RE4 verdient ook wel een modern sausje!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 april 2020 02:30
    @Lord Ganon Code veronica is in zn gewone vorm ook nog prima te doen hoor. en een ps2 en de game kan je letterlijk voor een paar tientjes kopen. Of emuleer de boel als je een pc hebt. Voor ps2 emulatie heb je geen monster bak nodig.
    Zul je alleen wel zelf effe moeten uitzoeken hoe, aangezien ik niet denk dat men blij is als dat hier op de site komt.