Nieuws
Call of Duty WW2

Call of Duty: WW2 krijgt later deze maand open bèta op pc

Iedereen is welkom

Geschreven door Michel Musters op
Eind september kunnen ook pc-gamers aan de slag met een open bèta van Call of Duty: WW2.
Waar de bèta op PlayStation 4 en Xbox One die eerder deze maand werd gehouden alleen voor mensen was die de game hebben gereserveerd, daar kunnen alle pc-gamers van 29 september tot en met 2 oktober de game uitproberen.


Een van de redenen om iedereen toe te laten tot de bèta is dat ontwikkelaar Sledgehammer Games de servers en game zelf uitvoerig willen testen. MEnsen hebben minstens een Intel Core i3 3225, Nvidia GeForce GTX 660 of AMD Radeon HD 7650 nodig, alsmede 8 GB aan schijfruimte.

Call of Duty: WW2 verschijnt wereldwijd op 3 november op PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fysieke Switch-versie Doom heeft alleen singleplayer, geen SnapMap Nieuwe gameplaytrailer van Assassin's Creed Origins uitgebracht
17

Reacties op: Call of Duty: WW2 krijgt later deze maand open bèta op pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheChief

    • 15 september 2017 09:10
    Niet verkeerd. Ben altijd meer een Battlefield speler geweest dan een CoD fan (de laatste CoD die ik gespeeld heb was World at War van TreyArch), maar wellicht dat een terugkeer naar de basics (WW2, geen overload aan perks en killstreaks etc) mijn enthousiasme voor de CoD reeks weer kan aanwakkeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bokahara

    • 15 september 2017 09:10
    Mooi. Laat al die consolers lekker denken dat ze speciale behandeling kregen, terwijl het toch weer op de pc neerkomt om de game release ready te maken :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 15 september 2017 09:21
    @bokahara Was met Ghosts ook zo. Maar of die game er beter van was geworden? Ik wou dat ik dat spel nooit had aangeraakt. Prullenbak materiaal. Maarjah, wie weet. Ik denk wel dat er meer aandacht besteed is aan deze CoD, mede omdat men terug gaat naar hun roots.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 15 september 2017 09:47
    Kijk aan! Kan ik hem toch nog even uittesten! Heel blij mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • killer28

    • 15 september 2017 10:19
    Een van de redenen om iedereen toe te laten tot de bèta is dat ontwikkelaar Sledgehammer Games de servers en game zelf uitvoerig willen testen.

    Beetje laat of niet ? zo vlak voor de release de servers en game uit testen. Kan me Black ops 3 nog goed herinneren, waarbij de beta ergens Augustus plaats vond en bij de release de game ( hedendaags ook nog ) voor geen meter liep.

    Ik heb geen vertrouwen meer in de pc versie van een Call of Duty. Ze steken al jaren de grote middelvinger op naar de pc community terwijl dit één van de grootste community was van cod.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 15 september 2017 11:18
    @killer28 Dat valt toch wel mee?? Welke middelvinger? Ik heb alle cods op pc en geen problemen mee ervaren eigenlijk. Hooguit Ghost die gewoon slecht draaide in het begin. Ik kan me geen problemen herrineren bij blops? Ja overvolle servers in het launch weekend, maar die problemen waren toen voor elk platform.

    Het probleem van de pc versie is dat de pc community juist veel te klein is. 5000 online pc spelers tegen 40000 op de consoles in de hoogtijddagen van blops 3. En intussen op de pc bijna niet meer online speelbaar vanwege het gebrek aan online players, waar dat op de console niet aan de orde is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 15 september 2017 18:11
    @nicster Dat komt omdat ze geen geld hebben voor vette videokaarten, Dus dan maar een ps4 nemen wat overigens wel logisch is als je het geld niet heb.
    Echter speel ik zelfs bo2 nog elke dag online meer dan zat spelers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 15 september 2017 13:15
    @killer28 Valt wel mee hoor, je moet niet vergeten dat ze de engine weer een beetje aangepast hebben (waarvan de basis dus inmiddels na al die jaren wel redelijk goed draait), en bij de test van de xbox/ps4 ook al een hoop gevonden hebben. Bij de PC zal het voornamelijk gaan om al die verschillende configuraties te testen en zo er achter te komen waar de problemen nog zitten.

    Ze steken helemaal niet al jaren de grote middelvinger op naar de pc community, dat jij het zo voelt is een heel ander verhaal, maar het grote deel van de pc community denkt daar helemaal niet zo over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • killer28

    • 15 september 2017 17:35
    @superdre @nicster Black ops 3 kende een dramatische start, stotteringen/uitvallers/masale fps drops et cetera, dit is in de loop van de live cyclus wel weg genomen maar geeft een voorbeeld van hoe serieus de pc versie serieus wordt genomen. Daarnaast heeft infinity war en modern warfare remastered ook deze problemen gekend.

    Je moet naar de oorzaak kijken waarom een pc community is gedaald naar 5000 tegen over 40000 op de consoles. Het wegnemen van de dedicated servers is naar mijn idee één van de grote boosdoeners omdat het hele matchmaking systeem op de pc vooral een negatieve invloed heeft. De grote smoes die de ontwikkelaars jarenlang gebruiken is gewoon aantoning dat ze gewoon geen moeite willen nemen om een fatsoenlijke optimalisatie te maken voor de pc ( dit geld voor elke game ). Zie GTA5 voor een voorbeeld, die game is zo goed geoptimaliseerd dat het loopt met vrijwel elk systeem, zelfs als je specs net tegen het randje aan zitten.

    Ik ben er onderhand klaar mee, ik wil liever een call of duty dat een live cyclus heeft van 5-6 jaar zodat je geen verdeeldheid hebt van spelers die elk jaar gaan switchen van game ( dan heb ik het nog niet eens over een season pass). Als het een call of duty is in het verleden/heden/toekomst maakt het voor mij niet uit zolang de community maar bij elkaar is, dat is wat gamen zo uniek maakt en vooral de pc community. Het is gewoon niet meer van deze tijd merk ik aan de uitgevers en veel van de gamers. Zie een fifa bijvoorbeeld, breng gewoon 1 game uit en support die vervolgens jaar in en jaar uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bertus B.

    • 15 september 2017 10:34
    Toch wel een open bèta, dan neem ik een eerdere reactie terug ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 15 september 2017 11:15
    daar hou ik van! kan ik hem tenminste fatsoenlijk proberen. Wou hem toch wel gaan halen, maar even bevestigen dat het ook een prima game is vind ik niet verkeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 15 september 2017 13:17
    Hmmm.. als ik er aan denk tegen die tijd, dan ga ik em wel nog proberen.. althans als ik dan nog ruimte heb, heb nu al veel moeite om mn Star Wars Battlefront te installeren van 58GB (is nu via EA origin 4,99 voor de ultimate edition, en als je de gewone versie al hebt kun je de seasonpass gratis krijgen, ook vergelijkbare prijs voor de xbox/ps)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 15 september 2017 18:07
    We gaan het meemaken.
    Benieuwd hoeveel spelers er op steam te zien zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bokahara

    • 15 september 2017 23:41
    @toeterbaas198219 geen pubg niveau in ieder geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 19 september 2017 11:26
    @bokahara Klopt , Ik heb pugb wel maar ik heb hem 2 uur gespeeld en weg gedaan . Vond er weinig aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • eldeegee

    • 15 september 2017 22:32
    Man man die systeemeisen… upgrade die rommel nu eens!. Die graphics kun je toch niet meer serieus nemen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bokahara

    • 15 september 2017 23:41
    @eldeegee precies. battlefield 1 ziet er nog steeds beter uit dan dit.