Jaggard: "We zijn tevreden met de engine die we hebben, de robuustheid en alle mogelijkheden. Als dat betekent dat we ergens 20p af moeten schaven, dan is dat maar zo."

Veel games op Xbox 360 en PlayStation 3 draaien tegenwoordig op een resolutie van 720p, ook wel bekend als Hoge Definitie. Bungie heeft bij Halo 3 en ODST voor 640p gekozen. Het is niet ongebruikelijk voor een ontwikkelaar om daar voor te kiezen, maar vanwege de populairiteit van de games uit de serie onder Xbox-eigenaren werd deze keuze breed uitgemeten in de media.

Overdreven

"Ik vind het spel er goed uitzien", zo meldde Jaggard. "Ik ben het met CJ (Cowan, die de tussenfilmpjes regisseert) eens toen hij aangaf dat ODST er beter uitziet dan Halo 3, terwijl het dezelfde technologie is en dezelfde engine. En of het nu 640p is of 720p, ik denk niet dat dit afbreuk doet aan het feit of een spel er goed uitziet of leuk is om te spelen. Ik denk dat het vooral een punt is dat de media graag oppikt, ze houden ervan om het uit te vergroten. Maar ik vind het erg overdreven", aldus Jaggard

De HD-resolutie van 720p werd in Halo 3 door Bungie opgeofferd om er zeker van te zijn dat het spel soepel en stabiel zou lopen op de Xbox 360. Halo 3: ODST moet vanaf 25 september in de winkels liggen.