Bruce Shelley is iemand die al wat jaren meegaat in de gameindustrie. Zo werkte hij in het verleden aan F-15 Strike Eagle, Railroad Tycoon, Age of Empires, Age of Empires II: The Age of Kings en Age of Mythology. Binnenkort verschijnt het nieuwste werk van de hand van Shelley, namelijk de AoM uitbreiding The Titans. Volgens Bruce bestaat de kans dat gamers het "verken/bouw/vecht" model saai gaan vinden wat een risico is voor het RTS genre. GameSpy: Are there any topics or settings you'd like to see addressed in an RTS?

Bruce Shelley: Most of the obvious big topics have been tried, but not all have been successful. There hasn't been a really topnotch World War II RTS yet, for example. Space has been done very well by StarCraft, but their approach can't be the only way to do a great RTS in space.

De meeste verbeteringen in RTS games zullen echter komen in de innovatie van de gameplay, de meeste concepten en onderwerpen zijn namelijk al eens gebruikt. Verder laat mister Ensemble Studios himself weten dat er eigenlijk nog geen goede Tweede Wereldoorlog RTS is. In dit interview gaat Shelley dieper in op The Titans, het RTS genre in het algemeen en de gamesindustrie.