Nieuws
PlayStation 5

Bol.com verwacht dit jaar geen PS5's meer te verkopen

Voorraad is op

Geschreven door Erik Nusselder op
Twee weken na de officiële release van de PlayStation 5 blijft de console moeilijk verkrijgbaar. De grote webwinkel Bol.com geeft aan dat er dit jaar waarschijnlijk geen nieuwe voorraad meer komt.

"Zoals het er nu uitziet krijgen we dit jaar geen voorraad meer", valt te lezen op het Twitter-account van de gamesafdeling van Bol. Volgens de winkel is het niet bekend wanneer de volgende levering binnenkomt. Klanten wordt om geduld gevraagd, in 2021 zou de console weer beschikbaar moeten komen.

Vanochtend was de PlayStation 5 korte tijd verkrijgbaar bij de webwinkel. Klanten die interesse hadden getoond, kregen daar een e-mail van. De console was echter razendsnel uitverkocht, binnen twee minuten was de voorraad weer op. Het is niet bekend hoeveel PS5's er over de toonbank zijn gegaan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Call of Duty levert ruim drie miljard dollar op in een jaar tijd Mmorpg Chrono Odyssey onthuld
36

Reacties op: Bol.com verwacht dit jaar geen PS5's meer te verkopen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Nurt Cobain

    • 4 december 2020 14:55
    En direct staat marktplaats weer vol… Gaan ze ooit een oplossing vinden voor scalpers? Kan al geen enkele fatsoenlijke sneakers krijgen door die scalpers en nu ook al geen PS5 </rant>

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rexus

    • 4 december 2020 14:59
    @Nurt Cobain Coolblue had volgens mij wel een redelijke oplossing daarvoor.
    Laat iedereen een tekening maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nurt Cobain

    • 4 december 2020 15:00
    @Rexus helaas ook twee keer buiten de boot gevallen, maar daar kon ik inderdaad mee leven :)
    Goede oplossing in ieder geval tegen bots

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 4 december 2020 15:43
    @Nurt Cobain ik zou het heel grappig vinden wanneer niemand zal kopen van dat tuig, dan zitten ze daar met een boel spullen die niet gebruikt worden.

    Ben alleen bang dat mensen blijven kopen en het zo in stand houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 4 december 2020 17:39
    @HunterSeeker
    Dat is echt de enige manier om scalpers tegen te gaan. Als je via die scalpers je PS5 of wat dan ook koopt hou je dit in stand. eigenlijk ben je dan deel van het probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 4 december 2020 18:11
    @HunterSeeker Dat heb je met miljarden mensen op de aardkloot die allemaal direct op eenvoudige manier met elkaar in contact kunnen komen - er is altijd wel een gek te vinden die het koopt en er is nooit genoeg voorraad. Je hoeft enkel geduld te hebben.

    Al de moderne automatisering en vooruitgang bijt je met hetzelfde gemak ook in de kont want dit soort praktijken worden daardoor ook kinderlijk eenvoudig. Hoe mooi en eerlijk waren de tijden toen je nog op moest staan om naar de winkel te gaan om iets te kopen! Ik prijs mezelf gelukkig dat ik die tijd nog mee heb mogen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nurt Cobain

    • 7 december 2020 17:12
    @HunterSeeker haha ja inderdaad, dat Sony nu ineens alsnog voldoende PS5's in de winkels weet te krijgen en het aanbod in de buurt van de vraag komt, de enige optie, want ik ben ook bang dat mensen toch blijven kopen… Zelfs ik kwam in de verleiding voordat ik besefte dat 1000 euro bizar is voor een 500 euro apparaat haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 december 2020 20:35
    @Nurt Cobain ik moest lachen om je naam

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nurt Cobain

    • 7 december 2020 17:14
    @fonsrutte haha thnx! Het verraadt alleen wel dat ik de tijd voor het internet nog heel bewust mee heb gemaakt, toen je nog gewoon naar de winkels moest (en kon) om een SNES te kopen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 4 december 2020 22:04
    @Nurt Cobain
    Ja, als je een oplossing weet voor kapitalisme.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 4 december 2020 22:14
    @whaha Hadden ze geprobeerd in het oosten van europa, werkte ook niet helemaal haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 7 december 2020 13:17
    @Paxopoxo dat een ander systeem niet werkt, wilt niet zeggen dat er geen andere oplossingen kunnen bestaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 december 2020 16:53
    @tremere Neem het niet zo serieus man haha, was een grappie. Heb helemaal geen zin in een discussie over kapitalisme vs communisme op Gamer.nl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nurt Cobain

    • 7 december 2020 17:16
    @whaha naja kapitalisme is op zichzelf ook al een soort van antwoord op dit probleem. Gewoon zorgen dat het aanbod in de buurt van de vraag komt. Als er genoeg PS5's verkrijgbaar zijn, is scalpen niet meer interessant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 4 december 2020 15:03
    Ik heb er gelukkig eentje kunnen bemachtigen. Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan 10 december!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 december 2020 17:43
    @Paxopoxo heel veel plezier. Je gaat je echt verbazen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 4 december 2020 21:15
    @Roy36NL Dankje! Ik ben erg benieuwd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 4 december 2020 19:31
    @Paxopoxo Dat dacht ik ook. Uiteindelijk alsnog geannuleerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 4 december 2020 21:15
    @Quintex Dat is erg zuur, hopelijk lukt het je om ergens anders er eentje te scoren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 4 december 2020 21:52
    @Paxopoxo Komt helemaal goed hoor! Geniet van je PS5. :)