Carrier Command draait net als de voorgaande games van Bohemia (Arma: Armed Assault, Arma 2 en Operation Flashpoint) om grootschalige oorlogsvoering. De strijd vindt plaats op Taurus, een planetoïde die voor het grootse deel bestaat uit water waarin vele kleine eilanden liggen die zeer rijk zijn aan grondstoffen. Op die eilanden vinden de gevechten plaats.

Tactiek speelt een belangrijke rol in Carrier Command. Om eilanden te veroveren moet zo snel mogelijk de grondstoffentoevoer van de tegenstander worden platgelegd. Vervolgens dient de speler zijn eigen basis te bouwen van waaruit nieuwe troepen gemaakt kunnen worden en grondstoffen kunnen worden ontgonnen. Het verkrijgen van voldoende grondstoffen is één van de belangrijkste aspecten in Carrier Command.

Consoles

Bohemia maakt voor Carrier Command gebruik van dezelfde achterliggende technologie als voor Arma 2. Dit keer blijft de release niet beperkt tot de PC, want Bohemia heeft de intentie het spel ook uit te brengen voor spelcomputers. De release zou in de lente van 2010 moeten plaatsvinden.