Nieuws
Abandoned

Update: Onthulling van Abandoned uitgesteld naar augustus

Kahraman geeft update via Twitter

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Update: De countdown voor de onthulling van Abandoned is inmiddels afgelopen. Uiteindelijk gebeurde er niets wanneer de timer klaar was. Wel gaf Blue Box-oprichter Hasan Kahraman aan dat de trailerapp is uitgesteld naar augustus. 

In een video op Twitter zegt Kahraman dat vanwege meerdere bugs en vertraging met lokalisatie de trailerapp en onthulling van Abandoned wordt uitgesteld naar augustus. Bekijk hieronder de video met uitleg over de vertraging. 

Origineel bericht: Blue Box Studios onhult om 16:00 uur meer beelden van Abandoned.

Op YouTube is momenteel een livestream te vinden, die aftelt naar het moment waarop de trailerapp van de horrorgame wordt onthuld. De applicatie is vanaf dan vermoedelijk ook te downloaden voor PlayStation 5.

De trailerapp is een weergave van de game die draait op de PlayStation 5, vermoedelijk voor de beste beeldkwaliteit. 

Blue Box Studios was recent regelmatig in opspraak omdat sommigen speculeren dat de Nederlandse studio eigenlijk een nieuwe Silent Hill-game van Metal Gear Solid-bedenker Hideo Kojima ontwikkelt. In een interview met Gamer.nl zei oprichter Hasan Kahraman echter meermaals dat beide niks met de game te maken hebben.

Abandoned werd eerder dit jaar onthuld via PlayStation Blog en speelt zich af in een gedetailleerde spelwereld. De game draait om Jason Longfield, die plotseling ontwaakt in dit bos. Hij herinnert zich niet hoe hij hier komt, maar herinnert zich uiteindelijk dat hij is ontvoerd. Zijn hoofddoel is te ontsnappen. Realisme moet een belangrijke rol in Abandoned spelen. Zo schiet Jason minder accuraat wanneer hij buiten adem is - bijvoorbeeld van het rennen of door angst.

De game verschijnt voor PlayStation 5 en later voor pc. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Kijk vanavond om 19:00 uur mee naar de ROG Showdown De Sims 4 krijgt in-game muziekfestival
16

Reacties op: Update: Onthulling van Abandoned uitgesteld naar augustus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 25 juni 2021 12:36
    Deze onthulling wordt de beste PR stunt ever…. , of de meest teleurstellende ooit :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2021 12:47
    Er is gewoon zo iets het klopt niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 25 juni 2021 16:28
    Ik mag hopen dat dit het nieuwe project van Kojima is anders is dit echt de grootste pruts-actie ooit. Wat een kneuzen. Een countdown die naar 0 loopt om vervolgens een filmpje op Twitter te posten dat de hele teringzooi is uitgesteld naar augustus….man man man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2021 17:22
    @The_Stifmeister ja dit verhaal klopt van geen meter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 25 juni 2021 17:22
    @The_Stifmeister maar.. Kojima zou het toch nooit op deze manier doen??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 25 juni 2021 17:39
    @ErikNus
    Nee precies, maar Kojima is het enige dat deze clusterfuck nog zou kunnen redden. Ik kan me nu ook niet meer voorstellen dat hij hier iets mee te maken heeft.

    Maar wat is dit erg zeg. Zo ga je toch niet met je mogelijke kopers om? Bluebox heeft hun hand volledig overspeeld. Maximaal gratis publiciteit voor je game en het dan zou verneuken. Genant gewoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 juni 2021 18:50
    @ErikNus ik vind het juist een Kojima manier. Ik denk dat we in augustus worden weggeblazen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2021 18:56
    @Roy36NL denk dat de game wel met silent Hill te maken heeft maar niks met Kojima, vanwege Kojima en konami

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 25 juni 2021 19:04
    @Roy36NL door de zoveelste survival horrorgame? Ik betwijfel het ten zeerste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 juni 2021 21:23
    @Riyakuya ja dat is ook wel weer zo, maar als de game gewoon op zichzelf stond hadden ze nooit zo geheimzinnig gedaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 25 juni 2021 17:52
    Blundertje dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 25 juni 2021 18:52
    Doe dan geen aankondiging!
    Goede PR voor je game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 25 juni 2021 19:57
    Als de trailer al zoveel moeite is dan hou ik m'n hart vast voor de game…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodieman

    • 25 juni 2021 22:35
    Antispam staat nu zo strak dat er geen enkel bericht meer door komt. Klasse!
    En dat van de oudste user account van de site. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 juni 2021 10:28
    Ik was gister redelijk stellig dat het een fuck-up van BlueBox was, maar ik begin nu toch weer te twijfelen. Toen de countdown was afgelopen ging de stream nog zo'n 2 uur door terwijl er alleen 0:00 in beeld te zien was. Maar op de achtergrond ging de muziek door en daar bleek morse-code in te zitten. Uiteraard is dat meteen vertaald door het internet;

    BLUE: FIND THE SOURCE
    RED: REALITY BENDS TO MY WILL BUT MY MIND IS DELUSIONAL
    BLUE: I CANT TRUST YOU IF YOU CANT TRUST YOUR MIND SO FIND THE SOURCE
    RED: SHALL I REMIND YOU WHO I AM
    BLUE: SHALL I REMIND YOU WHAT I CAN DO
    BLUE: I THINK THEY SPOT ME STOP PLAYING ME AND FIND THE SOURCE
    RED: I CANT GET HOLD OF YOU SO I ASSUME YOU GOT MADE TIME TO SEPARATE
    BLUE: BYE BYE FOR NOW RED

    Denk toch dat er meer aan de hand is dan zo op het eerste gezicht lijkt. Of Kojima er mee te maken heeft? Geen idee maar het is wel erg toevallig dat Hideo Kojima en Hassan Kaharaman dezelfde initialen hebben en dat als je 'Hideo' vanuit het Japans naar het Turks vertaald je 'Kahraman' krijgt.

    Dit wordt zoals ali3n8tor al zei de grootste PR-stunt ooit of de grootste teleurstelling. Ik neig na een nachtje slapen toch weer naar het eerste :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Remco1988

    • 26 juni 2021 20:34
    Haha. Deze hele kwestie is zo in mysterie gehuldigd. En steeds blijf ik hopen op silent hills. Ik hoop alleen dat ze zich niet teveel op de hals gehaald hebben en nu proberen iets te verzinnen door steeds alles uit te stellen