Bloodborne krijgt geen 'easy mode' | Gamer.nl

Bloodborne krijgt geen 'easy mode' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Hij ving deze informatie op uit een interview dat een andere journalist had met ontwikkelaar Hidetaka Miyazaki. Het antwoord dat Miyazaki gaf op de vraag of de game een optie krijgt om alles gemakkelijk te maken voor nieuwkomers was kortweg nee. 

Volgens Miyazaki blijft ook het systeem met de stamina behouden uit de Souls-serie. De consequenties van het doodgaan zullen volgens hem hoogstwaarschijnlijk wel veranderen. Hier wordt namelijk nog over nagedacht door de makers. 

Bloodborne is de spirituele opvolger van Demon's Souls en zal exclusief uitkomen voor de PlayStation 4. Dat moet gebeuren in 2015. Een exacte datum is nog niet bekend. Naast de nieuwe informatie verscheen ook de eerste gameplay van Bloodborne.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou