Bloodborne- en Demon's Souls-producent vertrekt bij Sony Japan Studio

Bloodborne- en Demon's Souls-producent vertrekt bij Sony Japan Studio

Teruyuki Toriyama vertrekt eind december bij Sony Interactive Entertainment Japan Studio.

Toriyama werkte onder andere als producent aan Bloodborne, Soul Sacrifice en de Demon's Souls-remake. Daarbij is het wel belangrijk om aan te geven dat hij niet direct op de ontwikkeling van Bloodborne en de Demon's Souls-remake zat - eerstgenoemde is ontwikkeld door FromSoftware en de remake van Demon's Souls is van Bluepoint.

"Ik vertrek eind december bij Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios Japan Studio", zo meldde Toriyama. "Ik wil iedereen die Japan Studio tot nu toe heet ondersteund erg bedanken! Ik blijft de uitdaging van het maken van nieuwe game-IP aangaan in mijn nieuwe bedrijf, en ik blijf jullie om ondersteuning vragen." Toriyama gaat dus een nieuwe studio oprichten, maar daarover zijn nog geen verdere details.

Onlangs vertrok Silent Hill- en Gravity Rush-bedenker Keiichiro Toyama ook bij Sony Japan om een nieuwe studio genaamd Bokeh Game Studio op te richten. Gisteren werd bekendgemaakt dat Toyama aan een nieuwe horrorgame werkt voor meerdere platforms. Die game moet in 2023 verschijnen.

Bloodborne

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Kapiteins die als eerste het schip verlaten?

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Ollongren Of gewoon mensen die hebben bereikt bij dat bedrijf was ze willen en dus een andere richting in willen gaan die ze bij Sony niet kunnen.. Dat is ook vaak een grote reden hoor.

0
test

@SuperDre dat klinkt ook heel logisch ja.

0

Als ik Microsoft was zou ik deze vent meteen helpen en exclusives voor Xbox laten maken. Maar wellicht is dat juist de reden van zijn vertrek dat ie onafhankelijk wil blijven, maar ik zou hem sowieso polsen

0
test

@fonsrutte microsoft Dat een willekeurige producer, (met 1 game op zijn naam van 14 jaar geleden) iemand die een beetje de timetables regelt op de werkvloer en wat budget heen en weer schuift.. of wat ideeën greenlicht, fantastische exclusives voor de xbox zou moeten gaan ontwikkelen, is echt een hilarische gedachtengang

0

Aanbevolen voor jou