“Games via winkels verkopen biedt ons mogelijkheden die er niet zijn bij digitale distributie, zoals een verzamelaarseditie, iets dat altijd erg populair is bij onze gepassioneerde fans. We plannen ook nachtlanceringen voor [World of Warcraft: Cataclysm] over heel de wereld met onze ontwikkelaars die daar aanwezig zijn en handtekeningen uitdelen", aldus Pearce over de uitbreiding die gisteren is gelanceerd. "Die ervaring kun je niet krijgen bij digitale verkoop."

World of Warcraft: Cataclysm is de tweede Blizzard-game na Starcraft II: Wings of Liberty die dit jaar uitkomt. Dat is sinds 1998 niet meer gebeurd en sommige gamers zien dit als een teken dat Activision Blizzard zijn ontwikkelaars te hard laat werken. Pearce meent echter dat het gewoon toeval is. "Bij het bepalen van releasedata kijken we niet naar onze financiële verwachtingen. We willen dat onze games aansluiten op onze eigen verwachtingen en die van onze fans. Het was gewoon toeval dat het Starcraft-team en het WoW-team beiden hun producten dit jaar gereed hadden."