"[Wanneer je kijkt] naar MMO's op consoles, dan zie je veel uitdagingen. De eerste is het invoerapparaat; hoe moet je een game als World of Warcraft besturen [op consoles]?", aldus Pardo.

"Een groter probleem is de harde schijf. Ik denk dat [World of Warcraft] nu zo'n tien gigabyte is en we brengen steeds nieuw materiaal uit." Volgens Pardo zou een MMO het grootste gedeelte van een harde schijf innemen en hebben sommige Xbox 360-consoles zelfs helemaal geen harde schijf. Pardo ziet ook problemen bij het patchen van MMO's en het bijbehorende certificatieproces, wat het uitbrengen van updates flink vertraagd. Hij ziet het ook niet zo zitten dat Microsoft en Sony een percentage van de omzet van abonnementen op MMO's verlangen.

Volgende generatie

Rob Pardo denkt wel dat consoles in de toekomst wel geschikt kunnen zijn voor MMO's. "Er zijn zeker een hoop obstakels om een MMO naar de console te brengen, maar deze kunnen allemaal worden overwonnen. Ik denk dat het bij de volgende generatie een stuk eenvoudiger wordt."