Nieuws
Dva

Blizzard gaat ongewenst gedrag in Overwatch zwaarder bestraffen

Meer bans voor langere periodes

Geschreven door Eline Oosterloo op
Blizzard Entertainment gaat Overwatch-spelers die ongewenst gedrag vertonen zwaarder bestraffen.

Jeff Kaplan, director van Overwatch, laat weten in een post op het officiƫle Overwatch-forum dat Blizzard Entertainment werkt aan het verbeteren van het bestraffingssysteem van Overwatch. De fans geven al sinds de lancering van de game aan last te hebben van een sociaal giftige community.

"We willen vrij snel overgaan naar een systeem waarin spelers niet langer het zwijgen wordt opgelegd, maar gewoon tijdelijk of zelfs permanent verbannen worden. Ook willen we op langere termijn een systeem introduceren dat positief gedrag beloond", aldus Kaplan. Hij voegt hieraan toe dat mensen die extremer gedrag vertonen eerder en zwaarder bestraft zullen worden.

Hiermee probeert Blizzard Entertainment de algemene spelervaring te verbeteren en de Overwatch-community aangenamer te maken voor degenen die wel op een gewenste manier met andere spelers omgaan. Er zijn nog geen concrete datums bekend waarop deze veranderingen doorgevoerd worden.

Overwatch is beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

PES 2018-demo is nu beschikbaar voor console Final Fantasy 15-artbook nu in pre-order
9

Reacties op: Blizzard gaat ongewenst gedrag in Overwatch zwaarder bestraffen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ichi

    • 30 augustus 2017 16:30
    Pak die ragequiters aan, heb ik mij tijdens Luciobal zo aan gestoord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 30 augustus 2017 17:44
    beloon dan spelers die als laatste hun character kiezen en zo feitenlijk gedwongen worden healer of tank te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bokahara

    • 30 augustus 2017 18:03
    het meest toxistisch in overwatch vind ik toch wel die mensen die aan het einde van de match EZ (easy) zeggen. hebben beide teams hun best gedaan, en dan doen ze speciaal daarbovenop nog alsof het makkelijk was voor hun. hou toch op, de volgende match verliezen ze en ragen ze als de malle.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 31 augustus 2017 07:53
    @bokahara
    LOL. Als je dat al erg vindt moet je eens League of Legends spelen. Wat een klootzakken spelen die game. Ik vind Overwatch juist een heel relaxte playerbase hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 augustus 2017 13:44
    @sander999 Over het algemeen tref ik weinig "echte"klootzakken aan.

    Maar er zitten toch wel een aantal tussen. mijn ervaringen zijn 90% van de matches goed. Maar zoals ik in mijn post ook aangaf, mensen die gaan bitchen dat een support moet wisselen terwijl je dan met 3 snipers of 3 dps zit is gewoon onzin. En mensen die de hele match gaan zitten mindf*cken door de chat vol te spammen met "you losers/noobs/fags dont know, listen to me"

    Ik ben meer van de sociale aanpak, iemand ergens mee helpen door een nudge te geven, of meer een suggestie te geven, maar eisen stellen en de A-hole uithangen heeft echt een weerslag op de sfeer. Daarom speel ik ook nooit LoL omdat ik vooraf al hoorde hoe toxic dat is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 augustus 2017 13:41
    @bokahara Haha, helemaal mee eens. Ik zeg meestal in Match chat: well played everyone. Iedereen moet de game leren spelen, en dat soort opmerkingen verpesten de sfeer een beetje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 30 augustus 2017 19:35
    Misschien heb ik mazzel, maar ik zie vrijwel nooit gescheld of iets dergelijks in Overwatch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 augustus 2017 13:45
    @mcbrew 90/10 positief. maar soms heb je zo'n dag dat alle kinders vrij zijn (of zomer vakantie hebben)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 augustus 2017 13:39
    Ik ben oprecht benieuwd welk gedrag hier onder valt en hoe ze alles monitoren.

    Laat ik zeggen: Ik ben absoluut niet een pro Overwatch speler, maar heb mijn vaardigheden wel verbeterd. Ik speel voornamelijk Mercy en Winston, dit zijn characters waar ik vanaf dag 1 het meeste plezier uit heb kunnen halen, en support is door veel spelers een onder gewaardeerd iets.

    Gisteren, speel een match, payload vervoeren. Meestal kijk ik een beetje wat mijn team doet alvorens ik mn character bepaal (ik speel meer characters, maar Mercy en Winston statistisch meer). Ik kies Winston (Tank) de rest van het team joined, 1 Widow, daarna de rest, soldier, Reaper, bastion, McCree.

    Begint die reaper speler tegen mij te schreeuwen dat ik een healer moet pakken, en mij uit te schelden (en aan de stem te horen nog een junior).