Nieuws
Black Desert Online

Black Desert Online-bèta voor PlayStation 4 aangekondigd

Xbox One-versie heeft een update ontvangen

Geschreven door Michel Musters op
PlayStation Plus-leden kunnen van 9 tot 13 augustus aan de slag met een bèta voor de mmo Black Desert Online.

Vorige maand werd al aangekondigd dat het spel op 23 augustus op PlayStation 4 verschijnt. Alleen mensen die zich van te voren inschrijven via de website krijgen toegang tot de bèta. Na de bèta wordt de data van spelers wel gereset. Mensen die mee hebben gedaan aan de bèta ontvangen wanneer de game lanceert wel een Sky Hawk-huisdier.

Gisteren is tevens een content update uitgekomen voor de Xbox One-versie van de mmo. Xbox One-spelers hebben nu toegang tot alle krachten en skills van Ninja, de Karanda-, Maraka- en Quint-eindbazen geven nieuwe loot en de Capotia is een krachtiger wapen geworden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sky: Children of the Light is de volgende stap na Journey Catherine: Full Body-demo nu beschikbaar op PS4
8

Reacties op: Black Desert Online-bèta voor PlayStation 4 aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 25 juli 2019 08:58
    Typisch Koreaans grindfest. Nee, dank u.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 25 juli 2019 10:38
    Het spel ziet er geweldig uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 25 juli 2019 11:23
    Voor iedereen die interesse heeft in dit spel op de PS4, ik raad het aan, maar hier een copy/pasta van een eerdere post van mij toen het uit kwam op Steam, en later op XB:

    Haha, Black Desert Online (BDO, of 'Het Spel' ) blijft maar groeien, ik snap de MMO markt niet meer.
    Dit spel zou last hebben van:
    - grind-y mechanics
    - lage fps
    - graphics pop-ins
    - P2W Cashshop
    - PvP focus

    En ondanks dit blijft het maar groeien…

    Maar, gezien ik de collectors edition heb en dit spel al speel vanaf de KR alpha via VPN, kan ik je zeggen dat het wel gedeeltelijk klopt wat er gezegd word.
    'Stay awhile and listen~'

    *Grind-y:*
    Het spel verwacht dat je steeds meer en meer vijanden gaat verslaan om je level te verhogen. Nu is dat niet zo heel raar, gezien dat de meeste spellen dit ook doen. Maar het verschil zit hem bij BDO erin dat je niet zomaar betere uitrusting krijgt om dit makkelijker te doen.

    De armor en wapens die je krijgt van loot zijn in basis bijna het zelfde, met wat kleine verschillen in stats. Sommige zijn defense, andere voor Damage (DPS) door een bonus te geven aan 'damage dealt'. Maar pas als je deze onderdelen gaan verbeteren met enchanting komen de verschillen pas duidelijk naar voren.

    *Grind-y (part 2):*
    Enchanting… dat is de grootste grind in BDO. Je armor kun je met zo genoemde *black Stone (armor)* en *black Stone (weapon)* "..aka stones upgraden naar een hoger niveau, namelijk:
    van normaal(+0) tot +15
    daarna, PRI DUO TRI TET PEN ( was gelijk staat aan +16 / +20 )

    hoe hoger je enchant komt, hoe hoger de kans dat het faalt. Als het fout gaat, kost dit je de stone en 10% max durability van je armor. die stones kun je opnieuw grinden op de battlefield, maar je dura moet je terug halen door een tweede armor op te offeren bij de blacksmith ( dus bv. je +14 helm(90%) en een normale helm = +14 helm (100%).

    In het kort, grind voor exp, voor armor repairs en voor Black Stones.


    *Lage FPS:*
    Dit kwam vooral omdat het spel niet optimaal was gepatched en veel MMO spelers hadden geen goede PC. (Dit gold ook voor de *Graphics pop-ins* )


    *P2W:*
    Niet echt, het meeste wat je kan kopen zijn cosmetic armors voor veel te hoge prijzen, omgerekend €30 (vroeger) voor een set.

    Er zijn ook Value Packs te koop, dit kun je zien als een Premium Subscription.
    Je krijgt voordelen voor 1d, 7d, 30dagen afhankelijk welk pakket je kocht.
    Deze voordelen zijn:

    Inventory Expansion 16 slots
    Storage Expansion 16 slots
    Combat/Skill/Life/Horse EXP +10%
    Distant Node Investment (Consumes 10 Energy)
    *Max Weight Limit +100LT*
    30% bonus to the Marketplace sales collection (AH belasting)
    Unlimited use of the Merv's Palette (cosmetic Dyes)
    Unlimited Beauty Salon (char recreate)

    Weight Limit is de grootste P2W klacht. meer weight limit betekend langer kunnen grinden, dus meer winst voor diegene die er de tijd voor heeft ( als in 5+ uren grinden, erg lang voor de werkende mens)

    (Het kan zijn dat er meer is tegenwoordig, maar dat weet ik niet. Ik wacht op expansions voor ik weer erin duik.)


    *PvP:*
    Het spel heeft open PvP, dat houd in dat als iemand zin heeft om te moorden, dan kan hij dit door deze optie aan te zetten, ook wel 'Flagging' genoemd. Mocht dit gebeuren tegenover iemand met een hoger level en armor, kun je het besten weg gaan daar, je raakt niets kwijt als je dood gaat hierdoor. Level up, equip jezelf en daag hem later uit als wraak! #$@&%*! 'em!

    Als iemand een innocent player vermoord, krijgt hij minpunten op z'n Karma, als deze laag genoeg is mag hij de stad niet in zonder aangevallen te worden. Mocht het negatief zijn dan kan iedereen heb altijd aanvallen. Om dit terug te draaien moet de speler gaan… grinden.. yep, voor elke exp gevende vijand krijg je een paar puntjes karma terug. dit duurt lang voor je weer positief staat.


    *zucht .. zo is het wel genoeg, @GamerNL hoe doen jullie dit elke keer, al die berichten :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 25 juli 2019 14:41
    @serphilith je profielfoto zegt me dat je een beetje bevooroordeeld bent. Dat gevoel werd alleen maar sterker bij het lezen van dat je de KR alpha via een vpn hebt gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 25 juli 2019 14:46
    @Millman7 Heb het stuk gelezen en het spel genoeg gespeeld om te kunnen zeggen dat het wel allemaal klopt voor zover ik weet. Kan alleen niks zeggen over of het stukje over de PvP klopt, want dat heb ik teweinig gezien/gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 25 juli 2019 15:17
    @MelvinChowder hm okay bedankt voor de verzekering :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 25 juli 2019 15:35
    @Millman7 Tja, wat kan ik zeggen, mooie foto hé ;) Ik moet zeggen je foto van Jhin is ook erg fotogeniek. Wel een beetje somber.

    Maar, of ik bevooroordeeld ben, dat weet ik niet, wel mooi om te zien dat Melvin hierboven het herkenbaar vind.

    Ik ben in eerste instantie het spel gaan spelen toen ik het tegen kwam op Twitch, toen nog niet beschikbaar in het westen. Veel Engels zitten praten op de KR servers, was geniaal om te doen, want hierdoor kwam de developer erachter dat er zoveel vraag naar was.

    Na wat vragen in chat kwam ik erachter dat er over na gedacht werd om het spel naar het westen te brengen, en uitgebracht door de developer zelf. Dit is een belangrijk feit, want als ze de rechten verkopen aan een andere partij dan kun je er donder op zeggen dat deze het verknallen, zoals te vinden is op Google over andere MMOs.

    Maar goed, ik zag dit spel als een soort nieuwe generatie MMO, betere focus op graphics, sterke lore, en niet bang zijn om anders te zijn que gameplay. Het was eindelijk een goede Hack & Slash game als MMO.
    Geen "TAB to target, spam 1,2,3 to kill" game, maar eentje met skill.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 25 juli 2019 20:35
    @serphilith haha neem het met een korrel zout. Ik bedoelde het grappend :) je comment was fijne insight, dat geef ik je mee!