Hoewel het turn-based genre het lijkt af te leggen tegen genres zoals first person shooters en realtime strategy games zijn er nog steeds duizenden gamers die dagelijks om de beurt aan het spelen zijn. Voor fans van dit genre zal er in het tweede kwartaal van volgend jaar weer iets te vieren zijn, want dan verschijnt UFO: Aftermath, een "remake" van de oude klassieker UFO: Enemy Unknown. De persvoorlichter van ontwikkelaar Altar Interactive, Jiri Rydl, zit allesbehalve stil en geeft dagelijks interviews. Dit keer was GameSpot aan de beurt. Naast de tekst worden we ook getrakteerd op nieuwe screenshots waar een aantal zeer bizzare aliens op te zien zijn.GS: The game takes place after aliens have invaded Earth. Give us a little more detail on the story. JR: The day after tomorrow, a giant spacecraft approaches Earth. Silent, it hovers ominously over the world and begins to release great clouds of spores into the upper atmosphere. Rapidly multiplying, the spores soon darken the skies, and before long obscure the sun completely. In later days, this period will be known as the "Twilight." Having reached critical mass in the skies, the spores begin to rain down, and over the course of several days, they begin to clog the streets and bodies of water, smothering people in their homes and burying animals in the wild. During the "Nightfall," as it would come to be called, most of the higher life-forms on the earth were wiped out. Naast aliens zijn er ook gemuteerde mensen en andere levensvormen om het feest compleet te maken. UFO: Aftermath moet het echter, ondanks de smakelijke aliens, van de gameplay hebben, die een mix lijkt te worden tussen strategie, actie en tactiek.