Nieuws
Mass Effect Andromeda

BioWare blijft werken aan Mass Effect-franchise

"We zijn zeker niet klaar met Mass Effect"

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar BioWare laat weten nog altijd te willen blijven werken aan de Mass Effect-franchise.

Dit ondanks de tegenvallende kritieken en verkopen van het meest recente deel in de reeks, Mass Effect Andromeda. Dat melden Casey Hudson en Mark Darrah van de ontwikkelaar in een interview met Polygon.

"We zijn zeker niet klaar met Mass Effect", aldus Darrah. "Er kunnen nog veel verhalen worden verteld. We kunnen aan de lijntjes trekken die we uit hebben gezet in Andromeda; of die van Mass Effect 3. Er is nog veel interessante ruimte om te verkennen."

Ook Hudson is positief over de franchise: "In mijn hoofd is het nog springlevend. Ik denk constant aan dingen die geweldig kunnen worden. Het ligt er maar net aan wanneer we tijd hebben om er mee aan de slag te gaan."

BioWare lanceert op 22 februari zijn nieuwe game Anthem voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tien minuten aan actie in nieuwe video van Rage 2 Activision Blizzard ontslaat zo'n acht procent van werknemers
15

Reacties op: BioWare blijft werken aan Mass Effect-franchise

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 13 februari 2019 09:12
    Andromeda was bij lange na niet zo slecht als iedereen zegt. Uiteraard is de game te snel uitgebracht, en was met name de gezichts animaties en een aantal andere animaties verre van in orde. Maar een hoop daarvan is inmiddels opgelost, en de core game zelf vind ik persoonlijk gewoon leuk om te spelen.
    Typisch geval van hoe tegenwoordig een game of perfect, of een stuk vuilnis is. Maar zo werkt het niet, er zit nog een hoop tussen perfect en slecht. Andromeda is voor mij een prima 7 tot 7,5. Niet perfect, maar voldoende.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvg1983

    • 13 februari 2019 09:39
    @darkmanwls Mee eens. Ik heb de game eind vorig jaar nog eens gespeeld, en het is zekers geen slechte game. De game was een stuk beter dan toen die uitkwam. Er is een hoop gefixt inderdaad. Ik heb me de 2e keer prima vermaakt met Andromeda

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 13 februari 2019 10:26
    @darkmanwls Zeker mee een.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 13 februari 2019 10:35
    @darkmanwls Leuk om te lezen dat nog meer mensen dit denken, had bijna het gevoel dat ik hierin de enige was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 13 februari 2019 10:52
    @darkmanwls Ja hoor, prima game. Vorig jaar met veel plezier doorgespeeld. Kwa cast wat minder interessant dan de Shepard-delen, maar de wereld(en) zelf maakte(n) veel goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 13 februari 2019 11:23
    @darkmanwls Ik heb hem pas onlangs aangeschaft. Dankzij Digital Foundry eigenlijk.. Die hadden hem getest op de Xbox One X en zeiden dat hij best goed speelde. Heb hem toen in de aanbieding gehaald (want groot fan van de serie) en moet zeggen; het speelt als een trein/tiet/malle.. Niets mis mee. Speelwijze is wel ietsies anders; maar de sfeer zit er nog best goed in. Ik vermaak mij er in ieder geval erg goed mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 13 februari 2019 12:39
    @darkmanwls Ben blij dat meerdere mensen dit eens zeggen. Helemaal mee eens. Niet perfect of hetzelfde niveau als de voorgaande delen, maar gewoon goed en leuk om te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 februari 2019 13:22
    @darkmanwls Ik zou misschien zelfs wel ietsje hoger willen gaan dan een 7,5.
    Maar je weet hoe dat gaat he op het internet, om de zoveel tijd moet er een schandaal zijn waar mensen lekker op tekeer kunnen gaan zonder enige kennis hoe de vork precies in de steel zit. Ze lezen een headline of kijken een filmpje van een of andere gast op YT en meteen is dat de waarheid.
    Ze hadden de game zeker niet uit mogen brengen in die staat die kritiek is zeker terecht, maar iedere volgende Bioware game is besmet hierdoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Unimatrix80

    • 13 februari 2019 13:35
    Ben heel blij te lezen dat ze verder gaan met mass effect. Was al groot fan van deel 1 TM 3 en ben ook groot fan van Andromeda. Heb hem ook gekocht nadat de fixes waren uitgebracht en hij speelde heerlijk weg. Heb erg genoten van deze game en kijk uit naar de volgende!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 13 februari 2019 13:46
    Ik vond andromeda maar niks. Verhaal boeide me niet. Kleinschaliger. Ze hadden best meer nieuwe rassen kunnen bedenken. Ook al is het een stukje van het nieuwe galaxy. Hoofdpersonages komen niet in de buurt van shepard. Niet boeiende lege karakters. Dan heb ik het niet eens over de animaties en bugs.

    Ik hoop dat de volgende deel wel stuk beter wordt. Eerste 3 delen had ik wel genoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 13 februari 2019 13:49
    Mass effect Shepard trilogy kan ik onstant opnieuw spelen. Andromeda daarin tegen kan ik nooit meer opnieuw spelen vanwege het feit dat het verhaal nergens opslaat en je dikke fetch quest had wat je niet verwacht van Bioware, maar goed hopelijk kan deel 2 of wat er hierna ook komt het beter doen. Gelukkig komen er ook bekende terug bij Bioware om aan Mass effect te werken dus dat klinkt al beter dan die amateurs die net aan ME begonnen en niet wisten wat ME ME maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 13 februari 2019 15:44
    @armilo-theus Sorry, maar hier ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens. Ik vind Andromeda meer een 'echt' Mass Effect spel dan deel 3. Dat was niet meer dan een lineaire afsluiting van de 2 delen daarvoor. Begrijp me niet verkeerd, het is een prima spel, maar het was eigenlijk niet meer dan in een vooraf bepaalde volgorde van level naar level vliegen. Terwijl ik Andromeda eigenlijk meer een, niet geheel geslaagde maar toch leuke, hommage aan deel 1 vond.
    Lekker van planeet naar planeet en dan in je karretje rondscheuren..

    Maar goed, dat is mijn mening.. velen denken daar anders over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 13 februari 2019 14:43
    De Shepard trilogie (met deel 3 het beste) is geweldig.

    En andromeda is ook goed, op z'n minst een dikke 7,5 waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heccer_NL

    • 13 februari 2019 15:03
    Ja idd dat vind ik ook zeker een dikke 7.5 goede game en zeker geen slechte game. Goed mee vermaakt. Duidelijk hier echte gamers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 13 februari 2019 20:30
    Adromeda was minder dan slecht dan vrij massaal werd geroepen, maar een 7,5-game was voor Mass Effect-begrippen wel nogal matig. En het was verdorie ZO VRESELIJK eenvoudig geweest om een TOP Mass Effect-game te maken: alle ingrediënten waren al aanwezig! Van de gave gameplay en de geweldige personages tot het briljante universum: alles!