Nieuws
Anthem

BioWare belooft dit weekend betere Anthem-demo

Nieuwe kans na problemen VIP-demo

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Chad Robertson, live service-leidinggevende bij BioWare, vertelt in een blogpost dat de publieke Anthem-demo een stuk beter gaat verlopen dan de VIP-demo van vorige week.

De VIP-demo van Anthem, die vorig weekend plaatsvond, verliep moeizaam en kampte met veel problemen zoals vastlopende laadschermen. Robertson zegt in zijn blogpost dat het team geleerd heeft van de demo en deze week, op basis van de feedback, een aantal verbeteringen heeft doorgevoerd.

De servers van BioWare hebben meer dan genoeg capaciteit dan er dit weekend vermoedelijk nodig is, denkt Robertson. Wel geeft hij aan dat het moeilijk is om te voorspellen hoeveel spelers de Anthem-demo gaan spelen. "Als blijkt dat er meer spelers zijn die toegang willen krijgen tot de demo dan waar we op voorbereid zijn, hebben we systemen klaar staan die het aantal binnenkomende spelers onder controle kan houden."

Verder is in het bericht te lezen dat spelers die mee hebben gedaan aan de VIP-demo hun voortgang meenemen naar de demo van dit weekend. De publieke Anthem-demo gaat vrijdagavond al van start en is te spelen op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Anthem is beschikbaar vanaf 22 februari op pc, Xbox One en Playstation 4

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony vraagt patent aan voor backwards compatibility op PlayStation 5 Ubisoft zorgt voor ophef met politieke e-mail The Division 2
12

Reacties op: BioWare belooft dit weekend betere Anthem-demo

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DutchamZz

    • 1 februari 2019 16:13
    Nou bedankt maar ik sla over denk ik. Wat een aanfluiting was die demo zeg. Dat hele "tiered access" van EA maakt me ook niet enthousiaster.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 1 februari 2019 19:18
    Ik ben echt heel benieuwd naar deze game!! Ik hoor en lees veel kritiek op Anthem, maar heel veel heeft te maken met de haat tegen EA, dus ik ga het eerst lekker zelf proberen.
    Ben ook geen fan van EA, maar als Anthem bevalt ga ik hem daarom zeker niet laten liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 1 februari 2019 19:54
    Oei, EA heeft nogal de neiging om zijn spellen af te raffelen en even snel te cashen met een brakke launch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SkyScourge

    • 1 februari 2019 20:43
    @rohirrimdwarf BioWare heeft de game gemaakt. EA is enkel publisher.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Antario

    • 1 februari 2019 23:43
    @SkyScourge en dat zegt tegenwoordig ook niet zoveel, of zijn we ME: Andromeda alweer vergeten, of The old republic?.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 1 februari 2019 22:10
    Ik heb het gespeeld, lijkt qua gameplay vrijwel hetzelfde als mass effect Andromeda, zij het wat hectischer lol.
    graphics zijn technisch van hoog niveau, maar vind ik persoonlijk qua design een soort vreemd theatraal beeld van de wereld geven waarbij immersie niet echt goed mogelijk is.
    Speelt prima weg, maar lijkt mij niet echt iets wat boeiend blijft.
    Had moeten blijven bij een spectaculaire niet te lange verhaalgedreven singleplayer.
    Past veel beter bij het geheel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 1 februari 2019 22:22
    @oropher Ik heb de beta gespeeld van Anthem, maar kon daar in de verste verte geen Mass Effect 3 in ontdekken. Waarin bemerk jij dezelfde gameplay dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 1 februari 2019 23:17
    @Hiss
    min of meer zelfde special shots.
    Soortgelijke monsters met zelfde soort shields etc.
    ik bedoel trouwens Mass Effect Andromeda sorry!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer

    • 1 februari 2019 23:05
    VIP demo gespeeld.. was zeer slechte performance (server side) deze demo is ook niet flawless en erger je biljft harde resests geven omdat je missies niet kan afronden. Kwam ook redelijk wat forum posts tegen over stronghold quests die gewoon bleven hangen of herstarten. als dit over 20 dagen live moet; houd ik mijn hart vast.

    Ik was stellig overtuigd dat ik zou aanschaffen bij release maar… ik wacht wel even.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 2 februari 2019 00:31
    @Archer ik heb 'm vanavond gespeeld met wat vrienden en wij hebben verbazend weinig problemen ondervonden. Vorige week waren we constant aan het kloten om een game in te komen, maar nu ging alles eigenlijk telkens goed. We hebben een keer gehad dat de server waarop we speelden crashte, maar dat is eigenlijk het enige.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 3 februari 2019 13:50
    @geeMc
    Same here. Ik heb zo'n 4 uur achter elkaar gespeeld met twee vrienden. Helemaal probleemloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quorumz

    • 2 februari 2019 09:14
    Na het ongelooflijke slechte "vip" weekend.. gisteren 2x de stronghold gedaan.. de 1e ging prima maar de 2e werd 1 drama.. het spel bleef crashen en tot overmaat van ramp kan nje (gelukkig???) wel je sessie joinen maar word je achter de deur gezet bij het eind baas gevecht… en na veel gescheld (stonden er ondertussen 3 achter de deur door crashes en 1 beneden) en de laatste dood ging, lieten we onszelf dood gaan.. en poef…in koeien letters server shut down.. dag goodies…

    zo maak je echt geen goede indruk…en wat ik vaker zeg.een demo hoort weer te geven wat ik koop..dit is en blijft een alpha/beta…