Volgens Brown heeft de The Old Republic "meer dan een miljoen, maar dichter bij anderhalf miljoen" inschrijvingen binnen. "Het is een geweldige indicator voor hoeveel interesse er voor de franchise is". Wanneer de gesloten bèta die nu aan de gang is, overgaat in een open bèta, kon Brown nog niet zeggen. Hij voegde daaraan toe dat het spel zelf in ieder geval niet voor juli van dit jaar uitkomt.

De huidige massively multiplayer online-markt bestaat uit twaalf miljoen spelers, beweert Brown, waarvan meer dan de helft World of Warcraft speelt. De financieel directeur hoopt echter dat The Old Republic ook mensen buiten die doelgroep van twaalf miljoen zal aanspreken, vanwege de populariteit van de Star Wars-franchise. Het doel is dan ook om het spel geschikt te maken voor ervaren en nieuwe MMO-spelers. Brown geeft toe dat het lastig is om daarvoor de juiste balans te vinden, maar ziet dat wel als een doel dat zeer lucratief kan blijken. "Als we dat doen is onze doelgroep veel groter dan die twaalf miljoen spelers, [dan is er sprake van] een meer algemene groep gamers, eigenlijk iedereen die een PC met minimale systeemeisen thuis heeft staan."

Microtransacties

EA denkt voor de betaling van Star Wars: The Old Republic aan een abonnementenmodel dat World of Warcraft ook gebruikt. Het is echter mogelijk dat spelers met kleine bedragen, of microtransacties, ook extra items in de game kunnen gaan kopen. Brown zegt hierover: "De belangrijkste vraag hier is, wat krijgt de speler bij de standaard maandelijkse kosten en waar betalen ze extra voor? We zullen goeddoordachte beslissingen moeten maken; op dit moment focussen we ons op het standaard maandabonnement."