Nieuws
Bethesda

Bethesda bevestigt presentatie tijdens E3 2019

Eerste titel bevestigd

Geschreven door Lucas May op
Bethesda geeft dit jaar weer een presentatie tijdens E3 2019. De ontwikkelaar en uitgever heeft zelfs al één titel bevestigd.

Op hun website maakt Bethesda bekend dat de vijfde Bethesda E3 Showcase plaatsvindt op zondag 9 juni om 17:30 lokale tijd (01:30 Nederlandse tijd). Het bedrijf laat weten dat het een 'hell of a night' gaat worden. De presentatie bevat in ieder geval uitgebreide beelden van Doom Eternal en "veel, veel meer". Het thema van de avond wordt 'Be Together' en Bethesda belooft meer mensen uit te nodigen voor deze editie. Verdere details volgen nog, maar de stream wordt in ieder geval uitgezonden via Twitch, YouTube, Twitter, Mixer en Facebook.

Doom Eternal moet op alle vlakken groter en beter worden dan de voorloper uit 2016. De actie in Doom Eternal is sneller en gevarieerder door een grotere focus op het wisselen van wapens en een dubbele hoeveelheid vijanden. Oude bekenden keren terug, maar ook bevat de game nieuwe demonen om spelers moeilijkheden te bezorgen. De game lanceert op PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en pc, maar een releasedatum is nog niet bekend.

Tijdens de vorige E3-persconferentie van Bethesda werden onder andere Fallout 76 en The Elder Scrolls 6 en de nieuwe Doom aangekondigd. Bekijk hier het overzicht met al het nieuws van vorig jaar.

Sony en EA hebben al bevestigd geen persconferentie uit te zenden dit jaar. Wel weten we dat Microsoft groots gaat uitpakken tijdens de beurs, met mogelijk twee nieuwe consoles, en dat Nintendo ook aanwezig zal zijn. E3 2019 vindt dit jaar plaats van 11 tot en met 14 juni in Los Angeles. De presentaties worden normaliter in aanloop naar de beurs gehouden.

Bethesda

Dit artikel delen:

Lees meer

Disney breidt gametak van Lucasfilm uit voor Star Wars-projecten The Occupation is een oefening in tijdsmanagement
15

Reacties op: Bethesda bevestigt presentatie tijdens E3 2019

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    CommanderKeen

    • 19 maart 2019 12:17
    Ik zie een draak in de afbeelding. Gaan ze Skyrim porten naar iOS en Android?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    serphilith

    • 19 maart 2019 14:06
    @CommanderKeen Nee nee nee.. Eerst een re-re-remaster uitbrengen met de 10% extra render distance van Fo76 .. en dan een port naar Dashboard Infotainment, Dan eentje naar E-bike Consoles en misschien, héééél misschien daarna een port naar IOS/Android. Maar ik verwacht dat Star Citizen nog eerder released dan dit. ;D

    Voor de duidelijkheid /sarcasme

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 19 maart 2019 22:08
    @CommanderKeen Eerder Switch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 19 maart 2019 13:13
    Zo die durven… nog een keer alleen maar leugens vertellen. Hopelijk komt niemand opdagen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    btbam

    • 19 maart 2019 13:21
    Juist goed toch? Had juist verwacht dat ze na f76 liever de e3 hadden overgeslagen. Nu ben ik benieuwd of ze er op terug gaan komen of net doen alsof f76 niet bestaat. @Shinjite

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erik078

    • 19 maart 2019 13:22
    Fallout 4 VR Fallout 76 VR Doom VR Skyrim Super Ultimate HD VR Edition

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 19 maart 2019 14:58
    Zo veel haat. 90% van de gamers heeft 100+ uren in verschillende Bethesda games gestopt. 1 game (1!) waar *fans* teleurgesteld in zijn en er wordt wat afgehuild.

    Tot vorig jaar waren gamers unaniem: YES BETHESDA HEEFT WEER EEN PERS CONFERENTIE, en na Fallout 76 is alles ineens "leugens en hoop dat ze failliet gaan".

    Dishonored, Evil Within, Wolfenstein, Doom, Skyrim, Oblivion, Fallout 3, zijn allemaal dik bekroonde games, hou toch op met die haat. JA ik hoop dat ze betere tools gaan gebruiken voor hun games, maar aan iedereen die F76 NIET heeft gespeeld en meelift op de haat trein, F76 is een prima game met een rough start.

    Nu zal ik ergens wel een paar mensen zijn die mij gaat bestempelen als "niet kritisch" maar ik besteed gewoon minder tijd aan haat, er zijn tig games die veel slechter zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 maart 2019 15:18
    @Krytuun Dishonored, evil within, wolfenstein en Doom zijn niet door bethesda gemaakt (maar arcane studios, tango gameworks, machinegames, ID games.. Bethesda is slechts een publisher hiervan.)

    en de overige (waaronder F76 onder andere.. Bethesda studios.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 19 maart 2019 16:05
    @casualkiller Eh ja dat weet ik inderdaad, ook in ben op de hoogte. Het grappige is dat iedereen het ALTIJD over EA heeft en nooit over DICE, BioWare, Respawn, Viceral (rip), etc.

    Bethesda wordt niet enkel als studio afgezeken, maar ook als uitgever.

    Bethesda Softworks heeft echter een behoorlijk aantal games gemaakt die gewoon GotY zijn. En kijk even naar de gemiddelde reactie van de puber op YT, alleen maar haat.
    Daarnaast wordt er nauwelijks aandacht besteed aan nieuwe updates en content (waar is jullie Wild Appalanchia artikel Gamer.nl) terwijl elk foutje 100x onder de loep wordt gelegd.

    Dit is geenzins op jouw gericht persoonlijk Casual, maar het valt me op dat de gemiddelde community achter influencers aanloopt ipv een constructieve mening te vormen dmv ervaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 maart 2019 17:45
    @Krytuun EA bezit die studios , Bethesda volgens mij niet (niet allemaal.. kan ik uiteraard mis hebben) Ik zal ook nergens ontkennen dat Bethesda geen dikke hits en hele toffe games heb gemaakt, maar zoals ze met F76 zijn omgegaan en hun kopers ervan verdienen ze alle kritiek. (net zoals EA terecht vergruist is om bv Battlefront 2)

    Ook mag jij alle plezier van de wereld hebben met F76, maar ontkennen dat ze enorme steken hebben laten vallen ermee, dat zou ik iig niet kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 20 maart 2019 12:58
    @casualkiller Klopt, ze hebben steken laten vallen. Maar deze worden ook toe gegeven door Bethesda zelf.

    Wat mij stoort dat veel mensen enkel de misinformatie en haat delen, maar verbeteringen niet de moeite waard vinden om te melden.

    De game maakt stappen vooruit. Het is echter schrijnend dat heel veel mensen wensen om de ondergang van Bethesda, het ontslag van Todd Howard en pete Hines, om 1 game.

    Dat vind ik wat kort door de bocht.

    Wat betreft het eigendom van studios heb je wel een goed punt, daar heb ik niet bij stil gestaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 maart 2019 15:40
    @Krytuun Dat is het internet tegenwoordig. Lekker meeschreeuwen met de menigte of een mening van hun favoriete YouTuber napraten.
    Of F76 goed is weet ik niet, maar ik verwacht er niet veel van, want ik speel geen MP.
    Maar alle andere Fall-outs en Skyrim e.d. waren geweldig. Zijn ze allemaal vergeten of ze weten het niet eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 19 maart 2019 16:07
    @fonsrutte Ik speel 76 vaak solo lekker survivalen, game ziet er ook behoorlijk stylish uit. Het ontdekken van beschaving voor en vlak na de bom is erg stoer gedaan. World building is echt goed gedaan, maar het blijft populair om te haten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Suurbier

    • 19 maart 2019 19:09
    @Krytuun als ik voor mezelf moet spreken stelt Bethesda me al langer teleur. Ik keek toendertijd enorm uit naar Fallout 4. Ik had enorm genoten van 3 en NV dus verwachtte dat van 4 ook, maar man wat viel die game me tegen.. Ik heb hem wel uitgespeeld maar met enorme tegenzin, om er vervolgens achter te komen dat het einde ook nog eens teleurstellend was.

    Toen kwam Bethesda met de Creation Club, iets waar ik met mijn verstand niet bij kon. Een ontwikkelaar die jaren over z'n games doet waardoor je een zeer uitgebreide game hebt waar je honderden uren in kan stoppen vraagt nu opeens flinke bedragen voor dlc die pc gamers gewoon gratis kunnen downloaden?

    Ik had toen al het idee dat Bethesda aan het veranderen was en wat mij betreft is dat bevestigd met 76. 80% van de Fallout 4 assets klakkeloos overgenomen, belachelijke prijzen voor dlc, ingame lootboxes etc. etc.

    To each his own natuurlijk maar ik vind dat het Bethesda van nu niet meer het Bethesda is dat prachtige games uitbracht als Fallout 3 en Skyrim. De kwaliteit van hun games is wat mij betreft zwaar beneden pijl en daarnaast lijken ze steeds meer uit te zijn op je geld. Voor mij moeten ze daarom weer een game als vanouds uitbrengen voordat ze mijn vertrouwen weer terug krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 20 maart 2019 09:28
    @Suurbier Fallout 76 kan beter gezien worden als spin-off in plaats van een opvolger.
    De game is ook gemaakt vanwege een multiplayer test mod van Fallout 4. Het was 'n vaak gehoorde wens van de fans en scheen leuk om te spelen maar niet met de werkingen die ze in FO4 wouden gebruiken zoals dialogs en tijd verslomen in VATS. In plaats van al het werk weg te gooien hebben ze er een aparte game van gemaakt, vandaar de FO4 assets.
    Tussen de release van Fallout 3 en 4 zit 7 jaar tijd, Fallout 76 is 3 jaar later dan Fallout 4 gereleased.

    Wat betreft de prijzen voor DLC en Lootboxes? Geen idee waar je het over hebt want alle DLC is gewoon gratis en lootboxes zitten er niet in.

    Misschien het spel zelf eens spelen in plaats van 80% klakkeloos overnemen van YT video's