Nieuws

Bètatest van PS5-systeemupdate voegt mapjes toe

Sony noemt de feature 'Gamelists'

Geschreven door Michel Musters op
In de nieuwste bètatest van de PlayStation 5-systeemsoftware zijn mapjes aan de console toegevoegd.

De bètatest, die vandaag beschikbaar komt voor een selecte groep PS5-gamers in de VS, Canada, Japan, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, introduceert 'Gamelists'. Men kan nu in de 'Your Collection'-tab bij Game Library een zogenaamde 'gamelijst' creëren en daar spellen aan toevoegen. Men kan in totaal honderd games per lijst toevoegen en vijftien lijsten aanmaken.

Verder zorgt de update er voor dat 1440P HMDI-video output wordt ondersteund, waardoor mensen die gamen op specifieke televisies en gamemonitoren nieuwe grafische settings kunnen selecteren bij games die dat ondersteunen. Tot slot zorgt de update er ook voor dat men 3D-audio en stereogeluid met elkaar kan vergelijken voordat men er één kiest.

Meer details over de update, waaronder andere kleine wijzigingen, zijn hier te vinden. Volgens Sony moeten alle bovenstaande features in de loop van dit jaar naar alle PlayStation 5-gebruikers uitgerold worden.

PlayStation 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Diablo Immortal-spelers geven 100 miljoen dollar uit in acht weken tijd Non-Xe igpu's van Intel worden voortaan als 'legacy' ondersteund
10

Reacties op: Bètatest van PS5-systeemupdate voegt mapjes toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 28 juli 2022 14:07
    Zou wel eens tijd worden ja. Maar beter laat als nooit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 28 juli 2022 14:11
    Damn consoles zijn geavanceerd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 28 juli 2022 14:18
    Dat is inderdaad wel handig. Inmiddels een paarhonderd games in de library staan, onder andere door de maandelijkse gratis games dus de mogelijkheid tot sorteren is meer dan welkom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 28 juli 2022 15:50
    Ik heb nooit gesnapt waarom features die allang werkten op de ps4, zoals folders, nooit direct in de ps5 UI zijn ingebakken, zo een klein iets wat je gaming leven zoveel makkelijker maakt! Naja beter laat dan nooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 28 juli 2022 16:57
    Ze worden nog eens modern als ze niet oppassen , ben blij dat dat allang op Xbox zit, maakt me.600 games veel overzichtelijker

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 28 juli 2022 18:54
    @Tyranus 600 maar? noob.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 juli 2022 20:29
    Ach ja. Het is nou niet echt een prioriteits functie. Leuk en hooguit handig maar niet iets wat day one er in hoort te zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 29 juli 2022 08:14
    Ik begrijp sowieso niet waarom je zoveel games gelijktijdig op je console zou willen hebben dat je er mapjes voor nodig hebt. In hoeveel games kun je tegelijkertijd echt invested zijn? Nou ja, fijn dat deze optie er nu komt voor mensen die daar wel behoefte aan hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 29 juli 2022 09:23
    @Michael-Raymond-Clayton
    Dit gaat om games in je library, dan zijn dus alle games die je gekocht of geclaimed hebt maar niet perse geinstalleerd staan op je ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 29 juli 2022 10:54
    @Fr3nzy ah, ok, thanx. Daar kijk ik nooit in/naar. Ik ben een beetje een a-typische gamer. Als ik een game koop, speel ik hem hem helemaal uit tot ik de platinum heb. Daarna verwijder ik de game en kijk ik er nooit meer naar om.