Nieuws
Xdev

Beelden van onaangekondigde scifi-rpg van Sony XDev uitgelekt

Game wordt al liefkozend 'Gears of Effect' genoemd

Geschreven door Michel Musters op
Sony PlayStation-studio XDev zou een externe ontwikkelaar helpen bij de ontwikkeling van een scifi-rpg, en mogelijke eerste beelden daarvan zijn nu uitgelekt.

In de clip van zo'n zes seconden die op IconEra werd geplaatst is een derdepersoonsperspectief waarneembaar. Een personage loopt rond terwijl er een gigantisch wezen op de achtergrond te zien is. Vanwege de setting en het camerastandpunt hebben mensen op internet het spel liefkozend 'Gears of Effect' genoemd, refererend naar de franchises Gears of War en Mass Effect.

XDev is een Sony-studio die externe studio's helpt bij het ontwikkeling van games die (tijdelijk) exclusief op PlayStation-consoles uitkomen. Zo heeft het bedrijf eerder meegeholpen aan Death Stranding, Detroit: Become Human en Returnal, en helpt het Team Ninja ook met de ontwikkeling van het aankomende Rise of the Ronin. Het is dus aanneembaar dat de nog onaangekondigde game exclusief op PlayStation-systemen uitkomt.

Hoewel het om vroege beelden gaat, claimt insider Dusk Golem op gameforum ResetEra dat de ontwikkeling van het spel al behoorlijk vergevorderd is. De game zou al volledige ingesproken stemmen en gecomponeerde muziek hebben. Ook wordt geclaimd dat het op Unreal Engine 5 draait en dat de hoofdontwikkelaar gesitueerd is in Europa.

Hoe dan ook is deze nieuwe IP nog niet officieel aangekondigd en er zijn dan ook nog geen officiële details beschikbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Naughty Dog-game nog niet onthuld om crunch tegen te gaan Monkey Island-acteur Earl Boen overleden
14

Reacties op: Beelden van onaangekondigde scifi-rpg van Sony XDev uitgelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 8 januari 2023 12:04
    Interessant. Deze game staat gelijk op mijn want to play radar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 8 januari 2023 12:30
    @coola echt ja? na wat beelden van 6 seconden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 januari 2023 12:44
    @MrGizMo ik lees mass effect en ik zie 6 sfeervolle seconde. Dat is imho genoeg om zwaar geinteresseerd te zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 8 januari 2023 14:55
    @coola
    Ook Gears of War. Dus niks voor jou. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 januari 2023 15:06
    @Bart81

    Heb ik ooit dan gezegd dat ik gears kut vind? Nope nog nooit gezegd, vind het alleen niet bijzonder ( leuke 3rd person shooter meer niet). Beelden doen mij overigens meer aan Mass effect denken dan gears.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 8 januari 2023 15:24
    @coola
    Ik maakte een grapje. Omdat je nou niet bepaald een Microsoft/Xbox liefhebber bent. De beelden doen mij overigens meer denken aan Resistance: Fall of Man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 januari 2023 15:27
    @Bart81

    Vomd resistance wel echt een matige serie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 8 januari 2023 18:53
    @coola je hebt wel het bericht gelezen he :P

    "Vanwege de setting en het camerastandpunt hebben mensen op internet het spel liefkozend 'Gears of Effect' genoemd"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 januari 2023 18:56
    @MrGizMo

    Ja en

    Neem niet weg dat het mij meer aan Mass effect dan gears of war laat denken :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 8 januari 2023 13:45
    @coola ik vind het er ook meteen interessant uit zien. Ik hou dan ook van Gears, Mass Effect, sfi-fi en (3rd) person shooters en/of RPGs. Tikt dus meteen een aantal boxen af!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 januari 2023 07:04
    @coola Ik wil eerst gameplay in betere kwaliteit zien. Voordat ik hyped ben. Maar wie weet wordt het vet een nieuwe ip kan altijd interessant zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 8 januari 2023 16:53
    Ben vooral benieuwd van welke studio deze game is, de originele bron claimt dat het om een Europese studio gaat en niet een Xdev game is van de lijst die in oktober is gelekt, dus niet Sumo Digital of Ballistic Moon.
    Edit: wat mensen op ResetEra hebben wat lopen zoeken en het lijkt erop dat het om een project van People Can Fly te gaan. Rechts onderin kan je het woord "red", en People Can Fly had een game in de prototype fase met die naam. Kan natuurlijk ook toeval zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 januari 2023 15:10
    @poklaan Dat is niet heel positief die studio staat er nou bepaald bekend als top studio.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 9 januari 2023 17:03
    @Snoop213
    Ik denk dat wanneer Sony het sponsort je wel een bepaalde kwaliteit kan verwachten.