Bedrijven en gamers lijken Second Life vaarwel te zeggen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Second Life is overgewaardeerd! Oh wacht, de meeste mensen wisten dit al maanden. Het lijkt echter nu eindelijk zover dat grote bedrijven die miljoenen investeren in de hoax die Second Life heet, ook doorkrijgen dat de virtuele wereld van Linden Labs toch niet zo populair is als het bedrijf uit San Francisco zegt. Ook hebben de bedrijven last van mensen die wél in de wereld aanwezig zijn. Het gaat zelfs zover dat er aanslagen worden gepleegd op virtuele winkels.

Op de site van de L.A. Times staat een uitgebreid artikel over de dalende populariteit van Second Life. Zo staat op de site van de game dat er ruim 8 miljoen gebruikers zijn, terwijl er eigenlijk maar rond de 40.000 actieve users online zijn. Ook de bedrijven die zo dom zijn om in de game te investeren beginnen dit in te zien en lijken nu ma aal naar andere virtuele werelden over te stappen.

Virtuele winkels van bedrijven zijn leeg. Er lopen geen klanten rond, maar ook geen werknemers die het geheel in de winkel in goede banen moet leiden. Waarom zou je ook schoenen of kleren halen, wanneer je in de winkel ernaast nieuwe genitaliën kan kopen!

Ook de mensen die het wel aandurven in het spel rond te lopen, lijken niet erg blij met de aandacht die het spel krijgt van bedrijven. Ze vinden dat de grote winkelketens alleen maar geïntere eerd zijn in het feit dat ze zo 'hip en cool' zijn. De wereld an sich boeit ze klaarblijkelijk geen reet.

Dat is ook niet zo vreemd wanneer je je bedenkt dat de mensen voor wie je advertenties en winkels bedoeld zijn je niet aardig vinden. Dat is zelfs een groot understatement, aangezien Reebok laatst te maken kreeg met een virtuele atoombom die één van de winkels totaal vernietigde. Ach en wee, rampspoed!

De gamers laten het trouwens ook afweten in de virtuele wereld van Second Life. In één maand tijd is het aantal actieve users gedeeld met 2,5%. Ook het aantal echte dollars dat in de wereld verhandeld werd is gedaald, van $7,3 miljoen in maart naar $6,8 in juni.

Langzaam trekken de gamers en bedrijven dus naar andere virtuele werelden zoals There, Entropia Universe en Gaia online. Voor het complete artikel, waarin nog wat meer duidelijk wordt gemaakt, ga je naar de site van de L.A. Times.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou