Peter Molyneux is een oneindige bron van inspiratie als het op spel-ideeën aankomt. Hoewel Black & White niet bij iedereen in goede aarde viel was het op zijn minst een redelijk geslaagde poging iets origineels en verfrissends op de game-markt te brengen. Inmiddels heeft Lionhead, het bedrijf van Molyneux, een aantal sattelietteams onder hun hoede die allen werken aan verschillende games. Zo zijn onder andere Project Ego en The Movies in de maak, maar ook BC, een spel dat zich afspeelt in de pre-historie en wordt ontwikkeld door Intrepid Games.The world and environment, like its Ego cousin, is going to be simulated in an astonishingly deep-rooted way. "You see those deer?" Molyneux said, enthusiastically pointing to a herd that took off running for cover, shortly after a small dinosaur approached the field. "It wasn't scripted for them to run, they each have AI programmed for them to fear disturbances. Those birds flying overhead are all reacting from AI programming, too, hunting for food. The ecosystem and food chain are all fully simulated. Poorly fed tribe members will actually lose weight." BC is echter geen simulatiespel maar eerder een arcade-achtige aangelegenheid dat toch een evolutie in role-playing zal moeten veroorzaken. Grafisch mag het spel er alvast best wezen en het laat maar weer eens zien hoeveel grassprietjes de Xbox tegelijk kan renderen. Ik krijg alweer zin om de videobanden van Platvoet weer uit de kast te halen. Lees de hele preview met nog wat extra screenshots op GamesDomain.