Nieuws

Bayonetta 3 komt 28 oktober uit voor Nintendo Switch

Nieuwe trailer gedeeld

Geschreven door Cody Dakota op
Bayonetta 3 is vanaf 28 oktober speelbaar op Nintendo Switch.

Dat heeft Nintendo laten weten in een nieuwe trailer op hun officiële YouTube-account. Naast de releasedatum, bevat de video ook een aantal nieuwe gameplaybeelden van de langverwachte actie-avonturengame van Platinum Games. 

Daarnaast heeft Nintendo in een persbericht alvast een voorproefje gegeven van de special edition en wat deze inhoudt. Het pakket gaat onder de naam de Trinity Masquerade Edition en bevat onder andere een artbook van 200 pagina's met een exclusief voorblad voor iedere game uit de trilogie die gezamenlijk tot een panoramisch artwork gevormd kunnen worden. Verdere details, zoals de prijs van het pakket, zijn nog onbekend. 

De Bayonetta-reeks draait om de titulaire heks die middenin een gevecht tussen hemel en hel terechtkomt. De actiegames hebben qua gameplay wat weg van de Devil May Cry-serie, waarbij duizelingwekkende moves via combo’s aan elkaar geregen kunnen worden. Sinds Bayonetta 2 financiert Nintendo de ontwikkeling van de spellen – daarom is het tweede deel nooit op platforms van andere bedrijven uitgekomen en verschijnt ook dit derde deel exclusief voor Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Turtles: Shredder’s Revenge is meer dan een miljoen keer verkocht Konami treft “voorbereidingen” om enkele Metal Gear-games weer te kunnen verkopen
44

Reacties op: Bayonetta 3 komt 28 oktober uit voor Nintendo Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 13 juli 2022 16:30
    Erg vet . Zag er in mijn ogen stukke beter uit dan de eerste trailer. Gelukkig nog 2 leuke switch games voor mij dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 13 juli 2022 17:36
    HOPPA!! Kom maar doorrr!!! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 13 juli 2022 18:32
    @PietS tof voor je :D. Je kijkt er al een tijd naar uit als ik je comments zo nu en dan lees.

    Zelf heb ik het idee dat ik iets mis met deze reeks maar zie het oprecht niet wat deze games zo aantrekkelijk maakt.

    Misschien als ik Xenoblade 3 uit heb dat ik er nog een keer aan begin want begin wel nieuwschierig te worden :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 14 juli 2022 00:07
    @Jumpman ik vind het ook niet zo'n bijzondere serie. Devil May cry spreekt mij meer aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 00:56
    @Jumpman

    Smaken verschillen (gelukkig)! Zelf zal ik bv. Xeno3 niet aanschaffen. Ieder z’n ding!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 14 juli 2022 06:58
    @PietS. Kan ik me voorstellen. Tempo in het spel ligt veel lager vermoed ik en er is mogelijk ook meer grind werk te doen in xenoblade maar ik ben wel fan van een goed verhaal. Een van de redenen waarom ik ook ace combat speel. Nu ken ik het verhaal niet van bajonetta maar dat pakte me in deel 1 vermoedelijk te laat waarom ik ben afgehaakt. Zit daar bijvoorbeeld wel diepgang in of is het vooral combat gericht zoals bij bijvoorbeeld God of war 1 2 en 3?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 09:54
    @Jumpman

    Inderdaad. Ik heb denk ik te weinig geduld voor de Xeno games. Snellere actie, etc. ligt mij meer!

    Verder heeft Bayo goede lore en een tof doorlopend verhaal, maar alles wordt altijd pas laat in de games duidelijk, dus je moet wel echt op blijven letten. Anders snap je er echt geen drol meer van. Ik hoop daarom wel dat ze een recap van het verhaal van Bayo1 & 2 aan het begin van Bayo3 zullen laten zien, want het is alweer lang geleden dat ik die games heb gespeeld.

    De snelle gameplay en actie vind ik gewoon top en de games kunnen ook echt best wel moeilijk zijn. Het geeft uiteindelijk veel voldoening als je door als je een bepaald level of bepaalde baas EINDELIJK verslaat (en dan het liefste ook nog meer een zo hoog mogelijke trofee).

    Qua design zijn de bazen in Bayo (naar mijn mening) ook echt ongeevenaard (ik overdrijf even om de zaak duidelijk te maken). Bij iedere baas had ik weer zo'n -wtf.. DIK!!- momentje. Verder is de muziek ook compleet anders dan in andere (vergelijkbare) games. Dus daarin valt de game ook erg op tussen de rest.

    Bijbel klaar! Conclusie: Laat maar komen! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 14 juli 2022 10:18
    @PietS. Hahaha kan t me goed voorstellen. Had zo’n zelfde iets met de bazen uit de eerste metroid prima.

    Een recap zou zeker wenselijk zijn maar dan ken ik mezelf te goed en wil ik toch eerst deel 1 en 2 spelen. Heb ze ook liggen voor de Wii-u als bundel meen ik, alleen zoals gezegd kon ik er niet goed in komen.

    Misschien dat ik vanavond deel 1 nogmaals probeer, als ik een beetje door werk kan die nog kort zijn voor xenoblade 3 mits het spel me weet te pakken. Ben benieuwd, dat van de muziek klink in ieder geval al veelbelovend :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 10:39
    @Jumpman

    Je moet wel van de muziek houden hoor. Het is snelle energieke muziek (met bijbehorende sound effects), die niet voor iedereen weggelegd is, maar persoonlijk vind ik het heel tof!

    Verder vind ik Bayo2 leuker dan Bayo1, vooral door de betere in-game sfeer (en kleurpatronen), soepelere combat en vettere krachten, personages en bazen, maar als je alles wil kunnen begrijpen dan zul je 1 ook moeten spelen.

    En o ja! Laat je niet ontmoedigen als je een aantal levels op rij niets anders dan bronzen trofeeen haalt. Dat is namelijk heel normaal. Platina en goud zijn (tot bepaalde hoogte) alleen voor de echte strijders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 14 juli 2022 11:36
    @PietS. Thanks 4 the tip. Nu streef ik al niet snel voor goed of Platina’s (behalve in de trials games :D) maar Sekiro ging me ook erg goed af, hopelijk helpt dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 13 juli 2022 17:55
    Ziet er goed uit.
    Grafisch zeker voor switch behoorlijk netjes.

    Het is niet zo mijn type spel, maar goed om te zien dat deze game eigenlijk komt.
    Kon tijd worden maar beter goed werk heeft tijd nodig dan snel afgeraffeld uitgebracht.

    En de game komt in yeen tijd dat er weinig groots komt op de switch dus ook een goede kans op mooie verkoopcijfers.
    Wie weet haal ik deze ooit in een sale of iets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 13 juli 2022 17:58
    En nog een ander leuk extraatje voor de fans. De eerste Bayonetta komt later dit jaar ook met een fysieke release uit op de Switch :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 13 juli 2022 22:21
    @Jorn6810

    Ik heb beide games uitgespeeld op de Switch en Wii U en ik heb alle versies fysiek in bezit (zelfs de SE versie voor de Wii U), maar ik mis inderdaad de fysieke versie van Bayo 1 op de Switch. Die schaf ik dan ook meteen aan! Nice!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 13 juli 2022 20:07
    Eindelijk!! laat maar komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 juli 2022 23:46
    Komt dit ook op de Wii u moet best kunnen toch ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 00:55
    @Roy36NL

    Nintendo doet eigenlijk wat PS beloofd en nagelaten heeft. Games alleen uitbrengen op de nieuwste console. Leuk feitje wel! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 14 juli 2022 00:56
    @PietS. Ja alleen dan wel dezelfde krakkemikkige graphics das dan weer jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 14 juli 2022 01:16
    @Roy36NL Maar een van jou favoriete games van dit jaar is Elden Ring. En die is grafisch ook verre van super mooi. Ik vind het er voldoende uitzien. Daarbij is Platinum games nooit echt een bedrijf wat geweldige graphics produceert. Maar ik vind veel Switch games er meer dan prima uitzien. Mario oddysey en Luigi Mansion 3 als voorbeeld zijn grafisch echt prachtige titels. En door hun grafische stijl veel langer houdbaar. Waar ik benieuwd naar ben of Platinum games nog de magie van vroeger heeft. Want dat was de laatste tijd een beetje weg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 juli 2022 01:23
    @Snoop213

    Ik vind Elden Ring ook echt geweldig en dat terwijl die game inderdaad grafisch ook niet geweldig (maar wel goed) is. Bayo3 ziet er, net als bv. Astral Chain (wat ook een Platinum game is), gewoon prima uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 14 juli 2022 01:27
    @PietS. Daarom. Gewoon lekker van de game genieten. De enige Switch first party game die ik echt grafisch niet meer vind kunnen is Xenoblade 3. Verder hap niet zoveel op Roy. En lok ook zelf niet zoveel reacties uit. Probeer ik vanaf nu ook te doen.