Nieuws
Call of Duty Infinite Warfare

Battlefield-studio bekritiseert Call of Duty: Infinite Warfare

Kritische tweets verwijderd

Geschreven door Michel Musters op

Werknemers van Battlefield-ontwikkelaar DICE plaatsten gisteren kritiek op Twitter over de onthullingstrailer van Call of Duty: Infinite Warfare. De berichten zijn inmiddels weer offline gehaald, maar er zijn screengrabs van genomen.

Diverse werknemers van DICE plaatsten op Twitter hun onvrede over Infinite Warfare. Zo noemde de video en media editor Rolan Smedberg de trailer "curieus. Die schattige kleine free-cam shots, graphics uit 2010 en middelbare school-editing." Smedberg uit daarnaast kritiek op de 'depth of field' en slechte belichting. Wel eindigde Smedberg met de opmerking dat het "geen slecht ogende game" is.
Dice
Dice

DICE onthult vrijdagavond om 22:00 uur de nieuwe Battlefield, de grootste concurrent van Call of Duty. Smedberg meldde op Twitter na het uiten van kritiek op Infinite Warfare: "Deze vrijdag gaat het internet smelten."

Dice

Randy Evans, die aan de aankomende trailer voor Battlefield werkt, meldt dat de nieuwe Call of Duty er als een game van tien jaar geleden uitziet. DICE-engineer Julian Manolov tweette vervolgens: "Drie en een halve minuut aan computer generated-graphics. Heeft iemand een link die de game zelf laat zien?"

Dice
Dice

De berichten zijn inmiddels offline gehaald, vermoedelijk nadat het management van DICE of uitgever Electronic Arts achter de tweets kwam. De nieuwe Call of Duty die gisteren werd onthuld komt op 4 november uit. Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe Battlefield verschijnt. Vrijdagavond wordt hij onthuld.

Bron: PlayStation Lifestyle

Dit artikel delen:

Lees meer

Screenshots CoD: Infinite Warfare en Modern Warfare Remastered Nieuwe game van voormalige Destiny-designer aangekondigd
32

Reacties op: Battlefield-studio bekritiseert Call of Duty: Infinite Warfare

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 3 mei 2016 10:57
    Ach, wij van wc-eend. Al vind ik persoonlijk de trailers van Battefield wel vaak mooier. Het gaat bij mij, juist deze generatie om alles behalve grafische pracht. Kom eens met iets anders zou ik willen schreeuwen.

    Durf eens een game uit te brengen zonder vroegtijdige dlc en zonder game brekende bugs. Snij in je marketing budget om, niet alleen maar met mooie plaatjes en praatjes op de proppen te komen, maar lever een degelijke game af.

    Geld is niet het belangrijkste in het leven, dat is plezier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 3 mei 2016 15:06
    @XtraLinkUK Probleem is dat dat niet verkoopt. Het makkelijkst om succesvol te zijn is een sequel van een bekende franchise zijn/hele mooie graphics hebben, want meeste gamers zijn nog steeds niet "hardcore" en investeren weinig tijd in wat nu precies het verschil is tusse bijvoorbeeld battleborn en overwatch. Afhankelijk of ze blizzard/borderlands fan zijn zullen ze waarschijnlijk kiezen, niet omdat de games eigenlijk heel erg anders zijn en hun verwwachte voorkeur in gameplay

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 3 mei 2016 11:19
    Beetje kinderachtig om op deze manier je kritiek te uitten eerlijk gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 3 mei 2016 11:26
    Tja, ook Battlefield is complete CRAP! De campaign van BF3 is nog veel erg dan "grade school editing" in je trailer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 3 mei 2016 17:27
    @MikkelE30

    Tja, Battlefield is dan ook een multiplayer game dus daar kun je ze niet echt op afrekenen.
    Wees blij dat er überhaupt een SP is gemaakt.

    En BF3 zag er in die periode prachtig uit! Daar kon COD niet aan tippen.
    Beide SP games waren compleet kut dat terzijde. Maar als ik een keuze moest maken dan zeker BF3 SP op alle fronten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 4 mei 2016 12:51
    @spreadthehate Multiplayer is Battlefield het inmiddels ook wel kwijtgeraakt. Te vol met van alles en nog wat, te weinig gefocussed op de dingen waar ze goed in zijn.

    Begrijp me niet verkeerd, COD is absoluut niet mijn favoriet tussen de 2, maar Dice heeft met alle issues rondom BF3 ook geen vrienden gemaakt! Onspeelbare MP, bugs, super slechte SP etc etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 mei 2016 21:25
    @MikkelE30

    Met BF4 was er niks veranderd ten opzicht van BF3 :p
    Even slechte launch en gingen maanden overeen voor het een beetje liep.

    Ben het helemaal met je eens dat Battlefield al lang geen BF meer is.
    Heb in BF 2142 ruim 2000 uur inzitten en in BF2 een goede 1000 uur.

    Kijk ik naar BF3 120 uur en BF4 300 uur, denk dat dit wel voldoende zegt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paralize

    • 5 mei 2016 09:27
    @spreadthehate ja, dat je ouder wordt en er meer aanbod is.
    Ik heb CS 1.6 ook 20.000 uur inzitten en CS:GO 10 uur. Betekent dit dat GO een slechte game is? Of geen Counter-Strike?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 mei 2016 11:28
    @Paralize

    Dat betekend het ja.

    CS 1.6 goede 800 uur inzitten, CS: GO 5 uur en nooit meer aangeraakt.

    Zie je dat wij samen hetzelfde spel nauwelijks hebben aangeraakt? Zo ken ik er nog meer in mijn Steam vrienden lijst. Heeft niks met ouder maken te worden, maar wel dat het een minder goede game is geworden simpel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 3 mei 2016 11:27
    Dit is wel erg dom om je zo uit te laten over je concurrent. Nu gaat de hele wereld zeer kritisch naar de trailer van de nieuwe Battlefield kijken en als die niet kwalitatief heel beter is dan die van CoD maken ze zichzelf erg belachelijk.
    En wat heb je aan een mooie gelikte trailer als je game vervolgens ruk is of vol zit met bugs, erg erg dom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 3 mei 2016 12:25
    @haastnooit
    Wacht maar tot vrijdag dan zal je het zelf zien. Het kan niet slechter worden dan wat iw nu heeft getoond laten we wel wezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 3 mei 2016 15:08
    @haastnooit Dat is zeker waar, maar activision/infinity ward mogen wel een keer met een (krachtige) nieuwe engine komen. Daarnaast heeft COD ook in andere opzichten amper iets nieuws gedaan de afgelopen jaren. (Wel voor de franchise maar 9 van de 10 keer van een andere game gekopieerd)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • infernal_nl-nl

    • 3 mei 2016 11:38
    Ik als die-hard battlefield fan kan niet waarderen dat ze de concurrent niet respecteren. Mooi dat het management hier waarschijnlijk iets van heeft gezegd. Totaal geen klasse om iemand anders z'n harde werk af te branden. Ik zal de game(COD) ook niet kopen maar respecteer elkaars werk gewoon.

    P.S. Ik kan ECHT niet wachten tot vrijdag 22:00 #team1942

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 3 mei 2016 23:04
    @infernal_nl-nl eens, ook ik kijk weer uit naar de volgende bf, maar cod komt er hier niet meer in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 4 mei 2016 13:52
    @infernal_nl-nl

    Gezien het van meerdere mensen komt denk ik gewoon een goedkope stunt en geen'tik op de vingers'.

    De aandacht is nu in ieder geval goed gevestigd op Dice…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ceiro

    • 3 mei 2016 11:51
    @haastnooit Zo is het maar net!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 3 mei 2016 12:02
    Ik vind zowel BF als COD niks aan (puur smaak) maar ik heb ooit ergens geleerd dat als je je eigen product wilt verkopen, je niet de concurrent zwart moet gaan maken.

    Ik heb de trailer niet gezien maar kennelijk vinden zij die onprofessioneel, hun twitter reacties zijn ook verre van professioneel dus ja…

    En voor zover ik weet staat Dice nou ook niet persé bekend om vernieuwing

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • infernal_nl-nl

    • 3 mei 2016 15:48
    @Vovelic Ik snap dat je puur en alleen aan de twitterberichten kan bepalen dat dat geen klasse heeft, in welke situatie dan ook.. Maar heel eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje raar om je te gaan mengen hierin zonder de video te hebben gezien..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 3 mei 2016 16:08
    @infernal_nl-nl Want als ik de video zou zien en ook vond dat het echt super slecht in elkaar steekt zou ik het ineens wel oké vinden dat Dice zo kinderachtig doet? Zoals je zelf al aangeeft is het in geen enkele situatie professioneel om zo je concurrent af te kraken.

    Plus dat zij zichzelf hiermee in de vingers snijden zoals haastnooit zegt, nu word er van het publiek een waanzinnige trailer verwacht van Dice.

    Of wat voor toegevoegde waarde zou het zien van de video hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • infernal_nl-nl

    • 4 mei 2016 09:29