Nieuws
DualSense Edge

Batterijduur DualSense Edge is korter dan die van reguliere DualSense

Een precieze tijdspannen werd niet gegeven

Geschreven door Michel Musters op
De batterijduur van de DualSense Edge, de aankomende pro-controller voor de PlayStation 5, blijkt korter dan die van de reguliere DualSense.

Dat heeft Sony bevestigd aan The Verge. Een precieze batterijduur is niet bekend, al gaat de reguliere DualSense-controller maximaal twaalf uur mee. 

Sony liet het volgende statement achter aan The Verge: "De batterijduur van de DualSense Edge-controller is iets korter dan de oorspronkelijke DualSense omdat we veel meer features in een controller met dezelfde vorm en ergonomisch ontwerp hebben gestopt."

Het bedrijf vervolgt: "We wilden een goede balans slaan tussen de draadloze batterijduur en het leveren van robuuste prestaties van het hoogste niveau." Het bedrijf benadrukt daarnaast dat er een langere USB-C-kabel van 2,8 meter wordt meegeleverd die spelers kunnen gebruiken om zich zo niet druk te hoeven maken over batterijduur.

De DualSense Edge is vanaf 26 januari 2023 voor 239,99 euro beschikbaar. Men kan de controller vooralsnog alleen via de officiële PlayStation-site bestellen. Lees hier een uitgebreide eerste impressie van de controller en bekijk hier een video van Sony over het ontwerp van de pro-controller.

Dit artikel delen:

Lees meer

Eindejaarscontent op Gamer.nl High on Life blijkt grootste Xbox Game Pass-release van dit jaar
20

Reacties op: Batterijduur DualSense Edge is korter dan die van reguliere DualSense

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    rvdno

    • 21 december 2022 13:35
    En de standaard batterijduur is al om te huiken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 december 2022 15:30
    @rvdno Wat is huiken? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 21 december 2022 16:19
    @Messtranor

    haha, huilen ofcourse :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 december 2022 16:40
    @rvdno Snapte ik, was aan t dollen. Maar je hebt gelijk, dat is wel echt een dingetje hoor bij Sony. Vaak is dan t excuus dat de dualsense extra functies heeft zoals haptic feedback. Maar bij de ps4 was het ook al een issue, en die had dat niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 21 december 2022 21:32
    @Messtranor ook de maximale batterijduur van 12 uur wat in het artikel wordt benoemd. Ik wou dat ik de helft haalde tijdens een game sessie :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 december 2022 01:58
    @Stingeling Ik speel gemiddeld een controller leeg in een avondje inderdaad. en ik heb echt geen 6 uur per avond tijd. Ben meestal pas rond een uur of half 7 thuis. Dan nog eten etc, voor ik goed en wel kan gamen is t al bijna 8 uur.
    Moet ik er wel bij zeggen dat ik alle functies aan heb staan. Want ik ga geen dual sense controllers hebben om vervolgens functies uit te gaan schakelen. Ik heb betaald voor de functies, dan gebruik ik ze ook
    Nee, ondanks wat elders op deze site gezegd wordt kan ik wel degelijk ook kritisch op Sony zijn, en dit is wel een kritiek puntje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 23 december 2022 10:49
    @Messtranor

    Ik ben zelf een Xbox fanguy dus heb er niet zo veel last (meer) van. Op de ps3 ging het allemaal nog wel met de batterij\accuduur, maar sinds de ps4 en die controller is het echt drama. Microsoft doet dat imho veel beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rijstekorrel

    • 21 december 2022 22:09
    @rvdno vind mee vallen red er wel uur of 7 of 8 mee sowieso, en dan is die nog niet leeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 23 december 2022 10:51
    @Rijstekorrel

    Dat is inderdaad nog wel prima ja!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 22 december 2022 02:54
    @rvdno hey nog altijd beter dan batterije :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 23 december 2022 10:48
    @Deadspacer

    True ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 december 2022 15:43
    Nog korter? En die van de standaard dualsense is al zo kort. Is wel echt een dingetje hoor. Als ik m vergelijk met een xbox controller of een switch pro controller dan is de batterijduur om te janken. Ik heb letterlijk 3 controllers liggen, 2 om voor mezelf af te wisselen voor als de batterij leeg is, en een 3e voor als er een maat langs komt zodat die mee kan spelen.
    En ja ik weet dat ik gewoon kan doorspelen aan de kabel. Maar dat gaat een beetje in tegen het hele principe van een draadloze controller natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 21 december 2022 21:58
    @Messtranor nu had ik in 2022 ook geen rede om mijn Xbox controller leeg te spelen hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 december 2022 01:54
    @TripleR40 pas op he, mag je niet zeggen hier. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 21 december 2022 17:59
    Nog korter? Oef, en dat voor zon dure controller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 21 december 2022 22:18
    250 euro en de controller gaat nog minder lang mee dan de standaard versie? Bedroevend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 21 december 2022 22:22
    Nog korter? Yikes! :O

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Don Carpaccio

    • 22 december 2022 06:18
    Ik zal nooit voorstander zijn van draadloze toestellen wanneer de producent dit met voorbedachte rade heeft ingevoerd met de duistere gedachte dat we allemaal slaaf zijn van de wegwerpcultuur. Kuch Apple kuch EarPods.

    Draad is onvervangbaar en lekker ouderwets. Net zoals batterijen vervangen uit je toestel. Maar batterijen verslijten sneller dan het toestel zelf. Ik prefereer dus de Xbox manier.

    Ow en lang leve USB C.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 22 december 2022 14:32
    Korter dan de standaard controller, met als reden dat er nu meer functies in zitten.. en er wel 250 euro voor vragen. He' Sony, je kan er ook een betere accu in plaatsen?? Voor die prijs mag hij wel langer meegaan dan bijvoorbeeld de Switch Pro Controller… wat een afgang dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    its_charro

    • 22 december 2022 15:23
    @Lavandou *240………………