Nieuws

Batman-game Gotham Knights onthuld

Batman-game zonder Batman

Geschreven door Erik Nusselder op
De game Gotham Knights is onthuld door Warner Bros. De onthulling gebeurde tijdens DC's online event FanDome.

In Gotham Knights speel je als een groep superhelden die de mantel oppakt nadat Bruce Wayne is overleden. In een cinematische trailer is te zien hoe Batgirl, Nightwing, Red Hood en Robin het nieuws te horen krijgen.

Gotham Knights wordt ontwikkeld door WB Games Montreal, de studio die hiervoor de prequel Batman: Arkham Origins maakte. Het spel kun je volledig in je eentje spelen, maar ook in een coöperatieve modus. Gotham Knights speelt zich af in Gotham City en heeft een open wereld, waarin spelers vijf wijken proberen te beschermen tegen de schurken.

Er is ook een gameplaytrailer vrijgegeven, waarin te zien is hoe Batgirl het opneemt tegen Mr. Freeze. Een deel van Gotham is bevroren. Ook is te zien dat elke held zijn eigen moves heeft.

Kotaku meldt dat Gotham Knights een opzichzelfstaande game is en niet verbonden is met het universum uit de Arkham-games. Het spel moet in 2021 uitkomen voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Rocksteady toont Suicide Squad: Kill The Justice League Zien we ooit nog een écht goede videogamefilm?
20

Reacties op: Batman-game Gotham Knights onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    NrFive

    • 23 augustus 2020 11:38
    Ziet er goed uit! Komt op het lijstje :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 23 augustus 2020 11:51
    Batman zonder batman 😔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 augustus 2020 13:34
    @wazp DC games hebben altijd een plot twist let maar op Batman leeft nog

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 augustus 2020 20:16
    @hulstpower Dat was in t einde van Arkham knight toch al bekend?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 23 augustus 2020 20:29
    @darkmanwls het speelt zich dus niet af in het universum van Arkham.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 23 augustus 2020 12:02
    Ben niet onder de indruk, moet ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 23 augustus 2020 16:34
    Batman leeft ook nog wel. Bruce Wayne zet zijn dood in Arkham knight in scène omdat hij ontmaskerd word door scarecrow.
    Ik heb zin in deze game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 23 augustus 2020 16:57
    Nah, 12 in een dozijn dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JeffreyB

    • 23 augustus 2020 17:04
    Wat een grote teleurstelling voor mij, die live service games komen steeds meer in de plaats van gewoon normale singleplayer games. Wat is er mis met een singleplayer game zonder cijfers die uit enemies vliegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 augustus 2020 20:13
    @JeffreyB Wat hebben die cijfers met een live service te maken? Ik zie de connectie niet.
    Dat is gewoon hoeveel damage je doet, en daar kan je dus aan zien of je aanvallen effectief zijn of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JeffreyB

    • 23 augustus 2020 20:38
    @darkmanwls Het is bijna standaard in alle Live service games die een vorm van coop hebben, zoals Anthem, Avengers, The Division en tegenwoordig ook in de Assassins Creed games. Voor mij is het erg immersive breaking als ik bij standaard enemies een levens balk moet leeg slaan/ schieten. Zeker als het zo nutteloos aanvoelt als in de boven genoemde games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 augustus 2020 21:29
    @JeffreyB Je snapt dat dit niets te maken heeft met live service maar dat dit de rpg elementen in bovengenoemde games zijn? Bovendien zijn de assassin's creed games helemaal geen online games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JeffreyB

    • 24 augustus 2020 00:49
    @darkmanwls Dat snap ik volledig maar het zit tegenwoordig in elke game die zich een live service noemt. Het is idd zoals je al aangeeft een RPG element dat tegenwoordig bijna standaard in alle live service games zit, waardoor ik het ermee ben gaan associëren. Assassin's Creed is idd niet online maar de laatste games in de serie zijn een goed voorbeeld van een singleplayer game die veel live service elementen heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 24 augustus 2020 01:27
    @JeffreyB wat bedoel je nou precies met live service? Want ik snap niet wat je ernee bedoeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JeffreyB

    • 24 augustus 2020 14:47
    @darkmanwls Ik zie live service als een game die maar 'çontent'
    blijft toevoegen om je te laten terug komen en vaak geld wilt laten uitgeven. De Content is vaak point less en het geeft je vaak niks anders dan een nieuwe skin of wapen dat geen echt waarde toegevoegd aan de ervaring. Waardoor de game vaak aanvoelt alsof je alleen maar aan het spelen bent om hogere cijfers uit de enemie te laten komen of om je te verkleden in een nieuwe outfit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 24 augustus 2020 14:49
    @JeffreyB ok, maar deze game is helemaal nog niet uit, dus het is nog niet bekend wat er voor service achter zit, als er al een is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JeffreyB

    • 24 augustus 2020 15:00
    @darkmanwls Dat is zeker waar, maar wat ik ervan gezien heb doet mij er erg aan denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 23 augustus 2020 20:26
    Het is een stand alone game zonder connectie met de Arkham games. Daar geloof ik dus niets van. Waarom pakken ze het verhaal niet op na Arkham knight?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 24 augustus 2020 00:50
    Ziet er toch supervet uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 24 augustus 2020 22:32
    Is de combat in deze hele serie zo saai en eentonig als in deze gameplaytrailer?