Nieuws
God of War

Barlog: 'Mijn idee voor God of War-dlc was te ambitieus'

Voorlopig geen uitbreiding verwacht

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Gameregisseur Cory Barlog heeft aangegeven in het verleden meerdere ideeën gehad te hebben voor dlc van God of War. Dit idee is echter nooit uigevoerd, omdat het te ambitieus was. Dit maakt Barlog bekend tijdens een interview met Kinda Funny.

Tijdens het interview wordt aan Barlog gevraagd of er plannen zijn voor eventuele uitbreidingen van de succesvolle game die vergeleken kunnen worden met uitbreidingen, zoals The Last of Us: Left Behind en Uncharted: Lost Legacy.

Hierop geeft Barlog aan dat hij een 'heel leuk idee had voor dlc' van God of War. Echter geeft hij later aan dat het idee als "te ambitieus" werd bevonden om als opzichzelfstaand hoofdstuk toe te voegen. Daaraan voegt hij toe dat het 'zijn eigen ding' moest worden om ontwikkeld te kunnen worden. Barlog geeft toe dat andere teamleden van Santa Monica Studios ook aangaven dat zijn idee voor dlc "gek" en "iets te groot" was.

God of War

Ondanks het feit dat er momenteel geen plannen zijn voor eventuele dlc, geeft Barlog aan erg tevreden te zijn met de lancering van de game in maart 2018 en met het verhaal die hij spelers heeft gegeven. Zo ontving God of War afgelopen december de prijs voor beste game bij The Game Awards. Daarmee troefde het concurrenten af, zoals Assassin's Creed Odyssey, Marvel's Spider-Man en Red Dead Redemption 2.

Met het interview wordt duidelijk dat er in ieder geval genoeg ideeën zijn die leven bij Santa Monica Studios waarop voortgeborduurd kan worden bij een eventuele nieuwe game in de God of War-franchise.

God of War is verkrijgbaar op de PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Review: Asus ROG Phone moet de game-smartphone volwassen maken Yoshi's Crafted World komt eind maart naar de Switch
2

Reacties op: Barlog: 'Mijn idee voor God of War-dlc was te ambitieus'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Krytuun

    • 9 januari 2019 10:38
    Doe het goed of niet. God of War had ook geen DLC nodig, maar laat verschillende studios hier een leer ui trekken. Goede DLC is niet verkeerd (Witcher 3), maar Santa Monica kan nu het hoofdstuk sluiten en focussen op een eventueel vervolg voor PS5 en geen energie steken in een halve aflevering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 9 januari 2019 15:19
    Goede keuze van Barlog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.