Bandai Namco wees 2D Dark Souls-game af

Bandai Namco wees 2D Dark Souls-game af

In 2016 werd een 2D-game van Dark Souls gepitcht aan Bandai Namco, het bedrijf achter de populaire reeks. Dat onthult pixelartiest Thomas Feichtmeir op Twitter, wie concept art voor die game ontwikkelde.

Op Twitter plaatst hij een afbeelding van hoe de game eruit had moeten zien. Het is duidelijk dat de vormgevers een retro-achtige sidescroller in gedachten hadden, de concept art heeft namelijk gelijkenissen met oudere Castlevania-games. De artiest geeft in het bericht aan dat de vormgeving al in 2016 was gemaakt, toen mensen verlangde naar een coole 2D, soulslike metroidvaniagame.

Bandai Namco heeft het project echter nooit groen licht gegeven. Pitches voor game-ideeën vinden zeer regelmatig plaats en worden ook vaak afgewezen, alleen wordt zo’n geweigerd project niet vaak naar buiten gebracht. Feichtmeir besloot dit dus wel te doen, aangezien zijn geheimhoudsverklaring na zes jaar is verlopen. Toch geeft de artiest aan dat hij naast het plaatsen van een screenshot, er verder weinig over mag zeggen.

Dark Souls 3 stamt alweer uit 2016 en was de laatste game uit de Dark Souls-reeks. De games staan erom bekend dat ze een hoge moeilijkheidsgraad hebben, dus dit viel ook te verwachten van de 2D sidescroller. Gamer gaf het laatste deel een 9 en noemde het “de perfecte hekkensluiter voor de geprezen trilogie”. 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Salt & Sanctuary is het dichtste wat ooit bij een 2D dark souls is gekomen. Zeker een aanrader! Niet te verwarren met het vervolg Salt & Sacrifice, wat meer een 2D Monster hunter is geworden.

0
test

@warcryptic Enorm genoten van Salt and Sanctuary.. Was ook ENORM hyped voor het vervolg, Sacrifice..... Wat een teleurstelling was dat zeg =(

0
test

@Markus88 Ja dat was echt zo zonde. Ik heb het idee dat ze per titel gewoon een 3D AAA franchise kiezen om daar omheen gameplay elementen te maken. Hopelijk hebben ze door dat als er nog een vervolg komt om terug te gaan naar de basis, i.p.v. weer een game te kiezen en daar op te bouwen.

0
test

Waarom zou het pitchen van een game resulteren in een NDA wanneer het afgewezen wordt?

0
test

@Sisko Assets kunnen herbruikt worden in een ander project. Het kan ook redelijk veel gezeik voorkomen, conceptbeelden lekken kan voor vreselijke verwachtingspatronen zorgen. Zie bijvoorbeeld GTA VI, of Killzone 2, etc. Zo zijn er wel meer redenen om te noemen.

0
test

@Ardyn Ik bedoel het meer als in welk recht hebben ze. Als je aan het werk bent voor een bedrijf en het spel wordt gecancelled kan ik me voorstellen wat jij zegt, maar als je in eigen beheer iets maakt en aan een bedrijf laat zien van "he, is dit wat voor jullie" dan hebben zei toch geen rechten op jouw assets. Ok, misschien de characters omdat ze gebaseerd zijn op, maar verander de sprites en hij kan het spel bij een ander pitchen.

0

Aanbevolen voor jou