Schofield wijt dit aan de hoge verwachtingen die gepaard gaan met het ontwikkelen van een nieuw deel in de Call of Duty-serie. Hij is bang dat hieraan niet te kunnen voldoen. "Er zijn dagen dat je denkt: Oh nee, we hebben een monster gemaakt. Dat gaat gepaard met een hoop stress. Het werkt niet verlammend, maar ik maak me wel erg zorgen over mensen die mogelijk gaan zeggen: 'Kijk, dat is de man die Call of Duty heeft verpest', aldus Schofield.
Volgens Schofield ging dit na Dead Space, toen hij nog voor ontwikkelaar Visceral Games werkte, wel goed. "We hadden na Dead Space veel zelfvertrouwen, vooral binnen onze ontwikkelingsprocessen. We wisten dat we binnen een deadline iets goeds konden neerzetten, dat ook compleet was. Dat soort zelfvertrouwen heb je nodig."
Reacties op: Baas Sledgehammer stond onder druk tijdens ontwikkeling MW3
TomThomasTom
Betekent dat niet hij zijn eigen spel slecht vindt..? Op school leer je dat je het werk moet waarderen van anderen ook al vind je het niet mooi/leuk.
Dus wat als je je eigen werk niet eens kan waarderen? Volgens mij vind je je eigen werk, waar je echt veel aandacht hebt besteed, nooit slecht als je werk alleen al degelijk in elkaar steekt.
Of is deze man gewoon enorm onzeker?
--
Ik verheug me in ieder geval op MW3, maar eerst even aan de slag met Dark's Souls!
Argh
Nee, als we die man moeten vinden moeten we toch even kijken naar Infinity Ward of Activision.
FearThaTurk
FearThaTurk
denkt denk ik omdat de deadline enorm krap is.
FearThaTurk
Frikkn
MikkelE30
h0bb1t
bokkert
Basten97
Playstation-sniper
R----D
Millman7
en daarom vind ik het nou juist jammer dat infinity ward diezelfde "verbeterde" engine gebruikt.
ik heb demos gezien van de singleplayer. en ik moet zeggen dat het kwa geluid en graphics als mw2 aanvoelde en zag. aan de ene kant is dat wel fijn. maar ik hou toch wel van uiterlijke vernieuwing. gelukkig heb je altijd nieuwe mappen modes wapens etc.
hanskleinenberg
Het gaat om de meest succesvolle gameserie since forever, ik kan me voorstellen dat je stress voelt en dat je niet diegene wilt zijn die het verpest of het slechtste deel maakt.
Op school leer je misschien dat je het werk van anderen moet waarderen, maar laten we wel wezen, zo denken gamers (en misschien vooral een gedeelte van de COD crowd) er niet over. Wanneer je iets minder goeds doet, wordt je meteen met de grond gelijk gemaakt. Om nog maar te zwijgen over de druk van Activision om te presteren en goed te verkopen, want als de game slecht verkoopt, kun je er vergif op innemen dat jij niet aan het roer van MW4 Rangers lead the Way staat.
jurremans
MikkelE30
Mja trolls he..
AppleHater
TomThomasTom
Bedankt voor je antwoord, snap ik dat ook weer helemaal ;)
bluehydra
R----D