Nieuws
Assassins Creed Mirage

Assassin's Creed Mirage verschijnt naar verluidt in augustus 2023

Twee keer intern uitgesteld

Geschreven door Cody Dakota op
Assassin's Creed Mirage verschijnt naar verluidt in augustus 2023.

Dat meldt Insider-Gaming in een nieuwsbericht op hun website. Volgens het bericht heeft schrijver Tom Henderson geleerd dat het spel ergens in augustus 2023 verschijnt. Verder wordt er aangegeven dat de exacte releasedatum nog altijd kan veranderen en dat de game nu al voor de tweede keer intern is uitgesteld. In het artikel staat ook vermeld dat standaard editie van Assassin's Creed Mirage goedkoper moet worden dan de vorige titels, namelijk 49,99 dollar.

De game speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, die we kennen uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. In Valhalla zien we Basim als een meester assassin, maar daarvoor was hij slechts een straatdief. In Bagdad ontmoet hij Roshan - ingesproken door actrice Shoreh Aghdashloo en leider van de Hidden Ones. Roshan wordt de mentor van Basim en traint hem tot volwaardige assassin.

Parkour is ook op de schop genomen. Zo kan Basim verschillende palen gebruiken om de hoek om te draaien of om grote afstanden af te leggen door zichzelf te lanceren. De gameplay van Mirage moet sneller en leniger worden, niet alleen bij parkour, ook bij de combat.  

Assassin's Creed Mirage verschijnt op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S en pc. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Hideo Kojima toont logo's uit nieuwe game, mogelijk Death Stranding 2 Zo kwam Vanaheim in God of War Ragnarök tot stand
39

Reacties op: Assassin's Creed Mirage verschijnt naar verluidt in augustus 2023

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 2 december 2022 14:13
    Mooi mooi. Heb ik genoeg tijd om AC 1, B , 2 , B , R , 3 , L , IV, R, U, S , O , O en V weer uit te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 2 december 2022 14:24
    @coola Ik vraag me oprecht af hoe je deze 14 games in 8 maanden tijd kan uitspelen. En dan te bedenken dat je dit elk jaar weer doet naast alle andere games die uitkomen. Hoe kom je aan zoveel tijd en waar haal je de motivatie vandaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 2 december 2022 14:39
    @woutzorz

    Door medisch mankement mag ik blij zijn met 4,5 uur slaap per dag . Dus die uurtjes speel ik vooral

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 2 december 2022 14:45
    @coola Thanks voor de uitleg. Dat is vervelend, maar fijn dat je die tijd dan op deze manier met je hobby kan vullen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 december 2022 15:28
    @coola Maar tussendoor werk je ook nog een aantal uur per week lijkt mij? Dus zoveel games uitspelen plus nieuwe vindt ik bijna op toveren lijken haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 2 december 2022 15:47
    @Snoop213

    Aye ik werk ( vijf dagen in de week waarvan 2 halve dagen) .

    Maar ik doe over de gehele franchise ongeveer 618 uur. Als ik 4 a 5 uurtjes per dag mij alleen focus op enkel AC ben ik in 124 a 125 dagen klaar. Das 4 maanden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 december 2022 16:17
    @coola Oke maar woon je alleen of heb je een partner. Want ik heb een vriendin en ik merk omdat zij ook graag tv kijkt. Dat voor mij ook scheelt in game tijd. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik 4 tot 5 uur de tijd heb om te gamen. Maar speel je dan ook nieuwe releases? Want ik ga als de kwaliteit daar is in januari beginnen aan de Dead Space remake en Forspoken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 2 december 2022 16:19
    @Snoop213

    Op moment alweer 3 jaar vrijgezel.

    Koop meeste games niet op release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 december 2022 16:34
    @coola Oke ja dat scheelt heel veel tijd Haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 3 december 2022 00:38
    @coola 'Als ik 4 a 5 uurtjes per dag mij alleen focus op enkel AC ben ik in 124 a 125 dagen klaar. Das 4 maanden.'

    Mocht je je afvragen waarom je vrijgezel bent: ik zou bovenstaande niet gelijk bovenaan in je datingprofiel zetten.

    'Hoiiii. Ik ben elk jaar 1 op de 3 dagen games aan het spelen die ik al 80x heb uitgespeeld. En wat doe jij in je vrije tijd?'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 december 2022 14:37
    @coola Waar haal je inderdaad de tijd vandaan. Dat is een oprechte vraag. Want je werkt ook nog een aantal uur lijkt mij ? Of besteed jij al je vrije tijd aan het spelen van videogames?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Cjn2

    • 2 december 2022 18:51
    @coola ok

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Superptje

    • 2 december 2022 23:50
    @coola

    Zo zijn de games zelfs voor jou te saai geworden om ze niet eens vol uit te spellen haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 2 december 2022 14:20
    Na het fiasco van het vorige deel sla ik deze over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 2 december 2022 14:30
    @san5324 Volgens mij ben je niet zo best op de hoogte.
    Valhalla is de best verkochte AC ooit. Dus is het verkooptechnisch zeker geen fiasco. Dat je het niet leuk vindt, dat kan, maar Mirage is compleet anders qua opzet en gaat meer op de oude games lijken met meer stealth, parcours en zal minder groot en korter zijn. Dus overslaan gebaseerd op de vorige game slaat eigenlijk nergens op…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 2 december 2022 14:39
    @Aerofox81

    Omdat iets vaak verkocht is kan het nog steeds een fiasco zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 2 december 2022 14:45
    @san5324 blijkbaar vinden miljoenen spelers het geen fiasco. Het is ook gewoon geen fiasco.
    maarja, haters gonna hate.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 2 december 2022 14:47
    @Aerofox81 Persoonlijk vond ik het een van de betere AC games, maar ieder z'n ding

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 2 december 2022 14:51
    @Aerofox81

    Dit. Persoonlijk kan het een fiasco zijn. Maar in General is het een hit van een super kaliber.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 2 december 2022 17:06
    @Aerofox81 te veel bugsen herhaling om de game zo lang mogelijk te maken..

    De film van War craft had ook miljoenen binnengehaald (dankzij China want overal flopte deze).

    Is dit monster dan ook een succes volgens jou? Enkel omdat het miljoenen in 1 land binnenhaalde?