Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

Assassin's Creed-fans boos over microtransacties in Valhalla

Fans vinden ook dat ze te weinig nieuw content ontvangen

Geschreven door Michel Musters op
Een groep Assassin's Creed-fans hebben hun onvrede geuit over de microtransacties in Assassin's Creed Valhalla.

Inmiddels zitten er evenveel pantsersets in de in-game Premium-winkel als in het reguliere spel zelf. De helft van de kledingstukken in het spel zijn inmiddels dus alleen bereikbaar voor mensen die geld willen spenderen. Gecombineerd met het feit dat fans het gevoel hebben dat ze sinds release weinig extra gratis content ontvangen, zorgt dat voor onvrede.

In een grote Reddit-thread is te zien hoe veel fans deze verdeling niet kunnen waarderen - zeker niet tijdens een pandemie. "Zelfs velen van ons die meer dan honderd dollars aan de collector's edition hebben uitgegeven, hebben de afgelopen maanden heel weinig nieuwe content ontvangen. We hebben alleen maar een aardig evenement dat te wensen overliet gekregen, en een aantal oplossingen voor bugs."

Ubisoft heeft vooralsnog niet publiekelijk gereageerd op de klachten van de spelers.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Alle gamereleases op een rij Capcom updatet lijst met bestverkochte games
21

Reacties op: Assassin's Creed-fans boos over microtransacties in Valhalla

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 8 februari 2021 09:19
    bij collector editions staat altijd bij wat je er voor krijgt, dan moet je niet meer gaan verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormX

    • 8 februari 2021 09:29
    Er zitten genoeg leuke sets in de game, die setjes in de shop heb je totaal niet nodig.

    Wat ik wel minder leuk vondt, is het kwijt raken van je safegames waardoor je opeens 25 uur spelen kwijt bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 8 februari 2021 09:30
    Wat een onzinnig gezeur van de zogename "fans"
    Er zit meer dan genoeg content in de game. Die skins en/of extra's heb je helemaal niet nodig. Als je niet in de store kijkt weet je niet eens dat het bestaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigmichiel

    • 8 februari 2021 09:50
    @Aerofox81 Dat klopt niet helemaal. Hoewel het bij vorige titels erger was wordt je nu nog steeds ingame geconfronteerd met premium materiaal in de vorm van die opals. Als je die helemaal negeerd ben je idd vrij van het gezeur om extra geld. (je hebt er echt niks aan. Je kunt onmogelijk een premium set zo sparen gezien je niet voldoende opals kunt verzamelen om een set binnen de aangeboden periode te kunnen bemachtigen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 8 februari 2021 10:07
    @bigmichiel klopt, dat was ik even vergeten omdat ik het niet gebruik. Maar ik zie echt geen toegevoegde waarde van een dragon skin voor een raaf. Dat past niet in het verhaal en het heeft 0,0 functie. En mensen die dat wel geweldig vinden die kunnen het kopen. Maar dat is een keus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 februari 2021 10:28
    Ik ben er met Origins en Odyssey ingetrapt, maar weet inmiddels dat ik never nooit meer een AC game zal aanschaffen.
    Ik zie in ieder geval niet gebeuren dat Ubisoft eindelijk eens echt wat anders gaan met deze serie.
    Ik krijg het idee dat Valhalla de serie meer kwaad heeft gedaan dan goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 8 februari 2021 12:02
    @Ziminar Origins was toch compleet anders dan zijn voorganger Syndicate.
    Ik heb ze beide met veel plezier gespeeld incl. DLC's en Valhalla zit ik nu ook weer ver boven de 100 uur. Misschien niet je game dan. Maar dat staat los van het feit dat "fans" het niet eens zijn met microtransacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 februari 2021 13:53
    @Aerofox81 Mijn opmerking staat inderdaad los van het artikel.
    Origins was inderdaad anders zijn voorganger, maar vanaf Origins zijn ze gewoon op de oude voet verder gegaan met kopiëren.
    Als je Origins en Odyssey vergelijkt zie je behoorlijk weinig verschillen buiten de setting en het verhaal.
    Ze hebben 1 keer een investering door wat dingen te veranderen, maar een grote overhaul was het zeker niet.
    Hoeveel uur jij in de game hebt zitten zegt natuurlijk niet zoveel, is daarmee mijn kritiek op de AC-serie ineens onzin?

    Ubisoft maakt gewoon heel goedkoop games en voegen daarna zoveel microtransactions om nog meer geld binnen te harken.
    En ze zouden gek zijn als ze het niet deden, er zijn blijkbaar genoeg gamers die het fijn vinden steeds een reskin te spelen van een game die ze allang kennen, daar de volle mep voor te betalen en dan daarbij pakjes gaan kopen en een XP-booster er bovenop.
    Het bizarre is nog dat die items en de XP-boosters al klaar zijn natuurlijk voor de game uit is, maar bewust later worden toegevoegd om een slecht cijfer in de reviews te voorkomen.
    Ik zeg niet dat het hele slechte games zijn, het zijn gemiddelde games die door een luie ontwikkelaar worden uitgepoept.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 8 februari 2021 14:02
    @Ziminar ik zeg zeker niet dat het onzin is wat je zegt. Je hebt wel gelijk hoor. de verschillen vanaf Origins zijn minimaal qua opzet, maar op een of andere manier blijft het mij persoonlijk toch boeien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 februari 2021 14:31
    @Aerofox81 Dat staat je uiteraard helemaal vrij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimmymen

    • 8 februari 2021 13:08
    Het is ook meer van dat Mensen nieuwe content voor de game willen dat niet in de store komt maar dat je dat gewoon kan verdienen ingame, en dat komt er bijna helemaal niet meer in op het moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 8 februari 2021 13:09
    Ik heb ook Valhalla uitgespeeld en niet meer aangeraakt omdat er te weinig content in zit. Maar ja, stoppen ze er meer missies en verhalen in dan gaan mensen weer zeuren dat er teveel sidequests zijn. Het is ook nooit goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 8 februari 2021 16:23
    Die cosmetica daar erger ik me niet zo aan. WEL dat ie voor 10 een XP booster mag kopen waarmee Ubisof zelf al aangeeft dat de game te veel grinden is ondanks eerdere beloften.

    Verder is de game gewoon Oddesey in een slecht passende Viking jas.

    En alle bugs waardoor je op een gegeven moment niet meer verder kan zijn de nagel in de doodskist.

    Wat een bagger game was dat zeg. De enige "Assassin's Creed" die ook niet meer bezit. Niet dat ik het volgende deel ga kopen, die les heb ik wel geleerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 8 februari 2021 17:47
    Boos zijn over microtransacties in een Assassin's Creed game is net zoals boos zijn dat je McDonalds cheeseburger weinig voedingswaarde heeft en niet verzadigd. Je weet wat je koopt op het moment dat je het koopt en je moet jezelf niet voor de gek houden. Ubisoft zal altijd dit soort consument-onvriendelijke dingen in hun games stoppen. Als het je niet bevalt, dan stem je met je portemonnee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 8 februari 2021 18:26
    @Qinneth Het zijn voor mij ook niet die micro transacties maar alle loze beloftes en bugs die de game de das om doen.

    Het enige wat ik echt schandalig vindt is dat -zoals al eerder gezegd hier- de XP booster pas later uitgebracht wordt om zo een beter cijfer te kunnen krijgen.

    En deze game is niet te vergelijken met een McDonald's cheeseburger. Eerder met zo'n goedkope magnetron hamburger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 8 februari 2021 21:57
    @bigds9fan Het later uitbrengen van de XP boost deden ze ook met de vorige titel, dus ook dat mag geen verrassing zijn. Ik snap 100% waarom je boos bent, begrijp me niet verkeerd, maar op dit punt mag het gewoon geen verrassing zijn dat Ubisoft incomplete en niet afgemaakte titels aflevert.

    En de vergelijking met een goedkope magnetron hamburger werkt ook prima. xD Bij McDonalds krijg je tenminste nog wat uitjes en augurken erop, bij Ubisoft zou je die later moeten downloaden als DLC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 februari 2021 08:36
    @Qinneth moet je wel eerst die chloresterol booster kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 9 februari 2021 10:50
    @Qinneth Bij de McDonald's kan je tegenwoordig zelfs kiezen wat je er wel/niet opwilt.

    Die goden sidequest uit Valhalla is als een gore saus die ik graag had willen weglaten. 😝

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nanashi

    • 10 februari 2021 15:32
    @bigds9fan die saus was optional, je hebt geen toch erop gesmeerd:p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nanashi

    • 10 februari 2021 12:32
    Valhalla was mijn eerste AC game sinds Black Flag, 2x volledige playthrough voor een totaal van 150u zonder extra content. Voor mijn 40e vind ik dat waard.

    Maar het verbaasd me niet om te lezen dat ze doorpakken op dezelfde formule, hier staan ze al bekend om door Far Cry bijvoorbeeld. Toch vind ik dat u I-fans het niet slecht hebben, ze pushen games met relatief veel content met een vrij korte interval achter elkaar.
    Daarnaast doen meerdere developers dit Activision/Blizzard en misschien is EA misschien wel de ergste.
    Developers worden lui, maar wij als gamers hebben hier ook grote invloed op.
    Jaar op jaar stelt FIFA en WoW hun fans teleur, maar deze zeurende fans blijven toch de collectors edition pre-ordered. Of Project Red die een voor mijn 2/3de af spel (cyberpunk) op de markt flikkeren en mensen blijven het verdedigen alsof het een GotY game is.
    Ik zweer het je als ik als kok met zoveel gebrekken een gerecht op tafel gooi, word ik eruit geflikkerd, no matter hoe lekker het was.

    Mensen zouden moeten stoppen met pre-order en meer moeten refunded. Dit is de reden dat ik van deze developers steeds meer van cdkey sites koop en mijn geld liever steek in bedrijven als fromsoft of Capcom.