Arcania: A Gothic Tale naar 2010 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Oorspronkelijk zou Arcania nog eind 2009 verschijnen om de concurrentie aan te gaan met Risen. Hoewel Arcania het officiële vervolg in de Gothic-reeks is, wordt Risen ontwikkeld door Piranha Bytes, het team achter de vorige Gothic-games. Daardoor kan het eveneens beschikken over de technologie van eerdere Gothic-titels.

Arcania is daarentegen van de grond af opgebouwd door ontwikkelstudio Spellbound, dat tot nog toe geen ervaring heeft in het RPG-genre. Met een release in 2010 ontloopt men de directe confrontatie, want Risen staat vooralsnog gepland voor begin oktober.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou