Nieuws
Xbox Series X

Apple Music nu beschikbaar op Xbox-consoles

Dienst kan gebruikt worden om muziek tijdens games af te spelen

Geschreven door Michel Musters op
Er is een Apple Music-app uitgebracht op Xbox Series X en S en Xbox One.

De app kan nu voor niets gedownload worden op Xbox-consoles, al is voor gebruik wel een abonnement nodig. Met de app kan in het consolemenu en in games geluisterd worden naar muziek die op de streamingdienst staat.

Op Xbox was Spotify al wel jarenlang verkrijgbaar. Dit is een soortgelijke muziekstreamingdienst. Apple Music kwam daarnaast vorig jaar al uit op PlayStation-consoles.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dontnod wil voor 2025 acht games uitbrengen Savedata Stadia-versie Cyberpunk 2077 kan nu overgezet worden
10

Reacties op: Apple Music nu beschikbaar op Xbox-consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mhnl1979

    • 13 oktober 2022 11:25
    Mooi, dat is stap 1. Nu graag ondersteuning om Spotify en Apple Music als zender in Forza en andere games in te bouwen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 13 oktober 2022 11:39
    @mhnl1979 als zender? Hoe zie je dat precies voor je? Welke songs gaat ie dan draaien?
    Je kan Spotify toch gewoon op de achtergrond draaien, doe ik bij menig game; werkt perfect. In game music uit (of radio off, maar dan heb je geen skillsongs), playlist aan en gaan. Soms beetje tweaken qua volumes. Maar werkt goed. Ik gebruik het nu standaard in Forza, Tony Hawk en Session.. Binnenkort ga ik Scorn spelen met Tool op de achtergrond. Even checken of dat wat is, haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 oktober 2022 12:24
    @kleinekoosjer
    Ik wilde dat dus doen met Dragon Quest 11 om die vreselijke soundtrack niet te hoeven horen (want mijn god, dat is verreweg de meest afschuwelijke game muziek die ooit gecomponeerd is, echt zo verschrikkelijk slecht) maar dat mag dus niet. Omdat die arrogante kwal van een Koichi Sugiyama (de componist) dat niet toe liet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 13 oktober 2022 12:39
    @The_Stifmeister Kan een game dat tegenhouden? Dat wist ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 oktober 2022 14:13
    @kleinekoosjer
    Kennelijk wel. DQ11 is volgens mij 1 van de weinige, dankzij die arrogante zak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 13 oktober 2022 13:43
    @The_Stifmeister kun je bij audio settings de music niet op off of volume 0 zetten?

    Edit: ik heb net een screenshot opgezocht van de audio settings. Music kun je blijkbaar wel uit zetten maar er is een aparte optie voor soundtrack en dan kun je alleen kiezen tussen symphonic of synthesised. Dat is wel stom ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 oktober 2022 14:13
    @DarkSlide.nl
    Je kan de muziek wel uitzetten, maar Spotify stopt met muziek afspelen zodra je de game opstart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 13 oktober 2022 18:26
    @The_Stifmeister specifiek met dat game dan? Want met andere games lukt het me wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 oktober 2022 21:27
    @Mr.Happy
    Volgens mij wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 14 oktober 2022 18:59
    @kleinekoosjer ik weet dat in het verleden wel zo werkte