Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
None

Aonuma: 'Open wereld wordt nieuwe standaard voor Zelda-games'

Succes Breath of the Wild wordt vermoedelijk voortgezet

Geschreven door Jacco Peek op
Eiji Aonuma, director van The Legend of Zelda: Breath of the Wild, heeft volgens Japanesenintendo.com in een interview met Japans tijdschrift Famitsu gezegd dat de open wereld-formule de standaard wordt voor de serie.

De Famitsu vroeg Aonuma: " Het maken van het volgende deel zal waarschijnlijk een nog lastigere taak worden, maar gaat dat een evolutie zijn van het open air-concept of wordt het een constructie waarbij je dungeons moet uitspelen?"

Zijn antwoord hierop was, volgens de Japanse vertaling: "Ik denk dat dit in de toekomst dat standaardvorm zal worden." Alicia van Gamer.nl heeft deze vertaling van Japansese Nintendo bevestigd.

Op dit moment wordt er gewerkt aan de dlc voor Breath of the Wild, waarvan er dit jaar twee verschijnen. De tweede, die deze winter moet verschijnen, breidt het verhaal uit en biedt een nieuwe dungeon.

Een recente patch van de game lijkt de framerate te verbeteren. The Legend of Zelda: Breath of the Wild is nu beschikbaar voor Nintendo Switch en Wii U.

Bron: Japanese Nintendo

Dit artikel delen:

Lees meer

Yooka-Laylee Batman: Arkham VR aangekondigd voor HTC Vive en Oculus Rift
9

Reacties op: Aonuma: 'Open wereld wordt nieuwe standaard voor Zelda-games'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    Fpsbig

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Ik heb 50 uur in BOTW zitten en ik vind het heel leuk, de gameplay de wereld gerelatwerde puzzels,hoe het spel werkt de physics etc. Maar ondanks dat ik het eens bent met veel revieuwers die zeggen dat alles wat je doet leuk is mis ik door de weinige nadruk op verhaal toch wel een beetje het epische gevoel. Open wereld en gameplays zoals botw mag absoluut van mij. Iets meer focus op verhaal zou wat mij betreft geen kwaad kunnen. de witcher 3 kon beide ook mooi combineren. buiten dat vind ik de engelse voice overs slecht in botw en wil ik nog steeda de japanse stemmen met engelse schermteksten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Jumpman

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Hopelijk doen ze een paar zaken anders dan bij een nieuwe zelda. Ik mis erg het beloningsgevoel wat ik altijd kreeg door een tempel uit te spelen en een nieuw wapen te krijgen. Met het behalen van de bommen, hookshot of zelfs je boog werd je bewegingsvrijheid vergroot en de manier hoe je kon aanvallen of verdedigen. Nu heb je binnen een uur al je abilities en verschillende soorten wapens al gehad. Dat en het gemis aan goed doordachte en uitgewerkte tempels. Nu haal ik een shrine zoals het door de maker bedoelt was of zelfs op een manier die onbedoeld was maar die 3 minuten tussendoortjes beginnen langzaam aan als een vervelende verplichting aan te voelen. Op deze zaken zou ik het meer dan waarderen als ze dit eens beter gaan uitwerken. Wat voor een game werkt (bijv al je wapens snel aan het begin zoals in zelda a link between worlds) hoeft niet voor iedere game te werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Ik heb BotW maar kort gespeeld en het lijkt me een erg leuke game ook al ben ik niet van de open world adventures. Het verzamelen van eten en materiaal vond en vind ik nog steeds in veel gevallen niks bijdragen aan games.

    Ik mis ergens wel de oude dungeons met items die je moest behalen, de kaart en het compas. Het lijkt meer alsof het een aan elkaar geplakt zootje is geworden en ik mis ondanks dat het een groot deel van de dungeons misschien linear maakt, het geniale level design van Nintendo waardoor hun games zo goed zijn.

    Het zou mooi zijn als ze dit zouden kunnen combineren bij de volgende zelda game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Sander999

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Ik hoop dat ze deze formule aanhouden. Voor mij voelt alles in de game perfect. Ik vind het juist fantastisch dat je op voorhand al je 'krachten' al krijgt. Alleen op die manier kan je echt totale vrijheid in de wereld krijgen. Ook de shrines gaan me niet vervelen, ik vind het heerlijk om de wereld in te trekken en er dan weer ergens één te ontdekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Lord Ganon

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    We moeten niet vergeten dat dit een 'eerste' poging is geweest van Nintendo om een 3D Zelda in een open world te gieten (m.u.v. Tloz uit '87 natuurlijk). En ik denk dat ze dit heel goed hebben gedaan.

    Ik mis ook de 'echte' temples en indrukwekkende eindbazen. Want dat laatste is wel erg erg mager hoor … Weinig creatief, wel iets wat ik van Nintendo verwacht.

    De volgende Zelda gaat meer de balans opzoeken. Ik heb er alle vertrouwen in !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    clandestine666

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @lord-ganon Wind Waker had feitelijk ook gewoon een open wereld, ook al was 't voornamelijk zee..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    LordLuc

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Hopelijk komt er ook een beetje soft porn in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    DevTrunks

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Ben het voornamelijk eens met de eerste twee reacties. De open wereld is geweldig, maar na het uitspelen voelde ik toch enigszins teleurgesteld over het verhaal en de mate van 'engagement'. De dungeons zijn qua looks en feel over het algemeen hetzelfde. Ze verschillen enkel in de functie van Divine Beast en ruimte-indeling. Ook de manier waarop zo'n dungeon wordt benaderd is eigenlijk vier keer precies hetzelfde, maar telkens met een ander personage (de gevallen Champion en zijn of haar afstammeling).

    Ook Calamity Ganon had zoveel meer kunnen zijn. Als je het spel volledig doorloopt en daarna besluit tegen Calamity Ganon te gaan vechten, is die veels te makkelijk. Er hadden zoveel meer mechanics in dat gevecht kunnen worden toegepast. Bijvoorbeeld mechanics waarbij je de abilities van de Sheikah Slate moet toepassen om te overleven.

    De balans tussen open-world gameplay en lineaire elementen was een beetje zoek. Desondanks heb ik wel erg genoten van de game zoals 'ie is. Hopelijk leert Nintendo ervan en wordt die balans in de volgende game hersteld. Open wereld behouden, maar dan wel met een verhaal en dungeons die een wat grotere indruk achterlaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @devtrunks Ganon was zo'n teleurstelling. Geen tekst gewoon een mindless boss. En die laatste fase. Ugh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.