Nieuws
Nintendo Switch 2, nintendo switch pro

Analist verwacht dat Switch-opvolger in 2024 uitkomt

De titel voor bestverkochte console dit jaar zou gaan spannen tussen de PS5 en Switch

Geschreven door Michel Musters op
Een gerenommeerd analist verwacht dat een opvolger van de Nintendo Switch ergens in 2024 uitkomt.

Piers Harding-Rolls van Ampere Analysis heeft eerder al correcte verwachtingen rondom Nintendo naar buiten gebracht. Zo meldde hij vorig jaar dat de Switch de bestverkochte console van 2022 zou worden en dat er geen 'pro-model' uit zou komen.

In een artikel op GamesIndustry.biz spreekt hij de verwachting uit dat er dit jaar geen opvolger van de Nintendo Switch uitkomt. In plaats daarvan zou een nieuwe Nintendo-consoles volgens Harding-Rolls ergens in 2024 uitkomen. Daarnaast verwacht hij dat de PlayStation 5 een goede kans maakt om dit jaar de bestverkochte console te worden, al zal de aankomende release van Zelda: Tears of the Kingdom er volgens hem voor zorgen dat het een spannende strijd wordt.

Toevallig sprak de eigenaar van gamesite VGC eind vorig jaar via Twitter ook de verwachting uit dat Nintendo pas in 2024 over een mogelijke opvolger van de Switch gaat praten. Volgens hem komt er na Zelda: Tears of the Kingdom geen echt grote Switch-game meer uit.

Officieel is er in ieder geval nog geen opvolger van de Nintendo Switch aangekondigd. De hybride console is sinds begin 2017 verkrijgbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

FTC en Microsoft schikken vooralsnog niet in hoorzitting Bekijk screenshots van de community en doe mee!
18

Reacties op: Analist verwacht dat Switch-opvolger in 2024 uitkomt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 4 januari 2023 16:08
    De focus naar een switch pro wordt voortaan verlegd naar een opvolger qua geruchten dus.

    Blijf het met korrels zout nemen. Ik zou op zich wel open staan voor een switch 2 of opvolger zolang deze keer maar alle software zowel fysiek als digitaal meegenomen kan worden. Zo niet dan ga ik nog jaren plezier beleven met de huidige versie en is een nieuw systeem nog niet direct noodzakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 januari 2023 16:18
    2024 pas dat is niet best gezien de huidige staat van de Switch hardware. Verder verwacht ik niet dat Nintendo na Tears of the Kingdom geen nieuwe grote games meer heeft. Misschien geen verkoop knallers zoals een Zelda tears of the Kingdom. Maar zeker nog wel een aantal games naast Pikmin 4. Sowieso verdient Donkey Kong eindelijk eens nieuwe game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 4 januari 2023 16:56
    @Snoop213 nee wij gamers willen na 6 jaar wel eens een krachtige opvolger zien!. Het word hoog tijd maar… als de verkopen het hele 2023 nog net zo goed gaan voor deze Switch tja dan hoeft het voor Nintendo ook niet zo snel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 januari 2023 17:48
    @Baroness Maar je gaat nu op een punt komen dat er hardware de software tegen gaat werken dan is een opvolger wel noodzakelijk en dat ziet Nintendo ook wel denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 4 januari 2023 17:02
    "Analist verwacht dat Switch-opvolger in 2024 uitkomt"

    Kijk dit kom bij mij over als jullie kunnen nog gerust een Oled Switch kopen hoor! (als je die nog niet hebt) er is geen druk je hebt nog een jaar de tijd om daar van te genieten. En misschien doe ik dat ook nog wel.. maar ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 4 januari 2023 17:43
    Zoals ik zelf ook al had verwacht dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 4 januari 2023 23:36
    @AgeQned ik heb het ook even geanalyseerd en verwacht rond september 2024.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaaiz

    • 4 januari 2023 17:51
    Stiekem had ik een verbeterd model wel erg prettig gevonden. Al was het maar een editie die undocked de huidige docked prestaties toont.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 4 januari 2023 18:51
    @Gaaiz Heb jij de Switch Oled Gaaiz?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaaiz

    • 5 januari 2023 07:38
    @Baroness
    Nee, de standaard Switch sinds release. Heb de OLED wel uitgeprobeerd, maar vond het de "upgrade" niet waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 5 januari 2023 14:42
    @Gaaiz Ik twijfel nu heel erg ik heb de Switch ook al vanaf dag 1 en het power knopje van de Switch is al aardig lam. Deze weer terug in de doos voor de verzameling en een nieuwe Switch Oled hmm…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaaiz

    • 5 januari 2023 22:32
    @Baroness
    Herkenbaar.. Mijn Switch was 2x achter elkaar uitgevallen, en ik dacht och dan maar een OLED.
    Maar nadat ik 'm uit elkaar had geschroefd en wat stof richting de fan had verwijderd geen issue meer gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 6 januari 2023 13:37
    @Gaaiz Ik vind het wel verbazend hoe solide ze die Switch hebben gemaakt daar is Nintendo toch wel een meester in. Ik heb mijn eerste Gamecube, Wii, Wii U, ook nog steeds mooi in een doos en daar ook nog nooit problemen mee gehad. De X-box 360, X-box One en de Ps4 is bij mij toch een heel ander verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 4 januari 2023 18:10
    Ik kijk er wel naar uit en hoop dat ze dan in ieder geval betere thumbsticks en triggers erop zetten. Shooters spelen met deze thumbsticks is verschrikkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 4 januari 2023 18:53
    @Riyakuya En wat vond jij van de Wii-U controller Riyakuya?.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 4 januari 2023 22:28
    @Baroness die lag verrassend goed in de hand maar was veel te groot en lomp haha. Ik kan me the thumbsticks daarvan eigenlijk niet meer goed herinneren. Wellicht binnenkort weer eens uit de doos halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 4 januari 2023 20:04
    @Riyakuya

    Heb je geen pro controller?

    Shooters speel je sowieso niet handheld. Scherm beweegt dan veel te veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 4 januari 2023 22:29
    @Ramirez-1 ik heb een Switch Lite, geen normale. Weet dus eigenlijk niet of de thumbsticks hetzelfde zijn als op de normale om eerlijk te zijn. Het lijkt me wel toch? Geen pro controller nee, beetje onhandig met de Lite.