America's Army kostte in tien jaar tijd 22,3 miljoen euro | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Toen de ontwikkeling van America's Army voor het Amerikaanse leger in 2000 van start ging had het oorspronkelijk een budget van zo'n 4,76 miljoen euro ontvangen voor vijf jaar. Uit de data komt nu naar voren dat dit bedrag na twee jaar al op was gegaan aan ontwikkelkosten.

Sinds de lancering van het spel in 2002 ontving het gratis te spelen America's Army op de PC meerdere updates en uitbreidingen, voordat afgelopen juni het vervolg America's Army 3 verscheen.

Effectief

Hoewel America's Army ruim over het oorspronkelijk budget is gegaan, is het Amerikaanse leger niet van plan de stekker uit het spel te trekken, zo meldt website Gamespot. Of dit komt omdat het spel de meest effectieve manier zou zijn voor het Amerikaanse leger om soldaten te rekruteren, is niet bekend. Een onderzoek uit 2008 van de technische universiteit MIT meldde in ieder geval dat dit het geval is.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou