Nieuws
New World

Amazon brengt vandaag patch uit voor mmo New World

Daarmee wordt de framerate van het spel vergrendeld

Geschreven door Michel Musters op
Amazon Games brengt in de loop van vandaag een patch uit voor New World om er zeker van te zijn dat de game geen grafische kaarten vernield.

Gisteren kwam het bericht naar buiten dat bètatesters van het pas uitgekomen spel met kapotte videokaarten - in het bijzonder de GeForce RTX 3090 - zaten. Sommige gebruikers wisten het probleem te omzeilen door de framerate vast te pinnen. 60 frames per seconde zouden daarbij al volstaan.

Amazon Games heeft inmiddels een statement naar buiten gebracht waarin het meldt dat het enkele berichten over dit onderwerp had vernomen, maar dat het geen weet heeft van een wijdverspreid probleem. "De gesloten bèta van New World is veilig om te spelen", zo concludeert het bedrijf.

Toch brengt Amazon vandaag een patch uit waarmee het aantal framerates per seconde tijdens de game wordt vergrendeld. Dit doet het bedrijf naar eigen zeggen om "spelers gerust te stellen".

Na de bètafase moet de mmo New World op 31 augustus officieel uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Art director Assassin's Creed vertrekt bij Ubisoft Beelden en info van geannuleerde Superman-game van Factor 5 uitgebracht
5

Reacties op: Amazon brengt vandaag patch uit voor mmo New World

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    WvA

    • 22 juli 2021 15:15
    ''Its safe to play, maar we patchen wel even een limiet erin'' terwijl ze letterlijk de zin ervoor zeggen ''widespread issues''.

    Overigens wel goed dat ze het erin patchen, maar klinkt als een vrij logisch iets om te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sall3mander

    • 22 juli 2021 16:58
    @WvA ze zeggen `NO indication of widespread issues`. Toch vind ik dat dit toch nooit zou mogen gebeuren. Op wat voor wijze de game ook gebruik maakt van de gpu, daar moet het gewoon tegen kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 22 juli 2021 21:26
    @Sall3mander Daar heb je zeker een punt, maar aan de andere hand moeten spelontwikkelaars ook waken voor de stabiliteit van hun product.

    Als "de gpu moet er gewoon tegen kunnen" voortdurend als vaste uitvalbasis mag dienen, werk je uiteindelijk een boel gevaarlijke situaties in de hand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 22 juli 2021 21:52
    @TomKauw sorry hoor, maar het is aan de GPU om te voirkomen dat die oververhit raakt, waar leg je de limiet van de fps?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 23 juli 2021 17:06
    @SuperDre Is ook zo. Ben het er helemaal mee eens dat videokaarten goed tegen hitte moeten kunnen. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat dat niet hoeft te betekenen dat spelontwikkelaars optimalisering en stresstests achterwege kunnen laten.

    Misschien ben ik dan heel raar, maar ik waardeer het enorm als spellen goed geoptimaliseerd zijn. Naar mijn idee toont zoiets dat de ontwikkelstudio oog heeft voor hun klanten, welke hardware ze ook gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.