Nieuws
Alone in the dark

Alone in the Dark officieel onthuld

Driemaal scheepsrecht

Geschreven door Jacco Peek op
THQ Nordic heeft een 'herinterpretatie' van horrorgame Alone in the Dark aangekondigd.

De game speelt zich net als het origineel, dat in 1992 verscheen, af in Derceto Manor. Daarbij ontdekken spelers het mysterie rondom Jeremy Hartwood als de vrouw Emily of de detective Edward. Beide protagonisten bieden unieke scènes in het verhaal.

Zoals de trailer onthult bestaat de gameplay uit het ontdekken van het landhuis, puzzels oplossen en gevechten met monsters. De game wordt ontwikkeld door het Zweedse Pieces Interactive en wordt geregisseerd en geschreven door Soma- en Amnesia-schrijver Mikael Hedberg.

Alone in the Dark verschijnt voor PlayStation 5, Xbox Series X en pc. De game is in ontwikkeling sinds eind 2019 en verschijnt naar schatting van de ontwikkelaar in 2023. Eerder deze week was het bestaan van de game al uitgelekt.

Alone in the Dark
Alone in the Dark
Alone in the Dark
Alone in the Dark

Dit artikel delen:

Lees meer

XMG lanceert Neo-laptops met optionele waterkoelingmodule Hogwarts Legacy uitgesteld naar februari 2023
10

Reacties op: Alone in the Dark officieel onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 12 augustus 2022 21:54
    Awesome. Paar weken geleden had ik het nog over het origineel in een artikel op inside.gamer.nl

    Hopelijk gaat deze game minstens net zo goed worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 13 augustus 2022 00:17
    @coola was ook een enorme fan van die games, de eerste twee dan. De spanning was echt om te snijden. Ik hoop dat ze dat echt weten te reproduceren.

    Volgens mij komt ie ook voor de series S uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 12 augustus 2022 22:34
    Ik ben benieuwd origineel nooit gespeeld.Dus ga hem wel een keer checken deze remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 12 augustus 2022 23:18
    Ik ken deze game helemaal niet. Ziet er vet uit. Ik koop altijd wel horror spellen maar speel meestal altijd maar het eerste uurtje LoL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 13 augustus 2022 08:15
    Ik heb toentertijd deel 2 gespeeld op de Saturn, wat een shitversie was dat zeg…
    Daarna nog New nightmare op de dreamcast, die vond ik wel goed.
    De x360/ps3 game vond ik matig
    Deze remake ziet er leuk uit, ben wel benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 13 augustus 2022 10:35
    Ooh tof. Maar, niet op series s?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 13 augustus 2022 11:04
    @Improv
    tuurlijk wel, alles dat je op X kan spelen kun je ook op S spelen .
    (NB: op het eind van de trailer zie je wel X/S staan, Jacco heeft het er gewoon niet bij gezet, bewust of onbewust :P )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 augustus 2022 12:18
    Volgens mij wat er getoond is. Was het een van de betere game presentaties. Met deze remake, South Park teaser een leuk uitziende SpongeBob game. Gothic remake . Goed bezig THQ Nordic!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 augustus 2022 14:50
    Ik hoop zo erg dat deze game gewoon… goed wordt….
    De vorige games waren onderdeel van de slechtste van de generatie, dat verdient deze granddaddy van het survival-horror genre gewoon niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 13 augustus 2022 19:32
    Looks good, swamp people unite.