Nieuws
Skullgirls

Alle werknemers van Skullgirls-studio zijn ontslagen

Na de vrijwillig vertrokken werknemers waren er nog elf over

Geschreven door Michel Musters op
Studiobaas Mike Zaimont heeft alle werknemers van Skullgirls-ontwikkelaar Lab Zero Games ontslagen.

Kort geleden kwam al in het nieuws dat diverse prominente werknemers zelf ontslag namen bij de studio. Dit naar aanleiding van het feit dat studiohoofd Zaimont niet vrijwillig opstapte. Zaimont kwam eerder deze zomer onder vuur nadat hij werd beschuldigd van het maken van seksuele opmerkingen richting meerdere mensen.

In een artikel van Kotaku valt te lezen dat er elf werknemers bij Lab Zero Games over waren gebleven. Zaimont zou de overige werknemers hebben ontslagen omdat zij niet meer uitbetaald konden worden. "We onderzoeken alle opties voor het financieren om zo de teamleden terug te brengen, maar dit is nu de realiteit", aldus Zaimont tegen Kotaku. De ontslagen werknemers zouden niet zijn geïnformeerd over hun ontslagvergoeding.

Dit artikel delen:

Lees meer

Spelunky 2 komt op 29 september naar pc Beelden van Call of Duty: Black Ops Cold War-multiplayer gelekt
11

Reacties op: Alle werknemers van Skullgirls-studio zijn ontslagen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Quintex

    • 5 september 2020 13:19
    'Zaimont kwam eerder deze zomer onder vuur nadat hij werd beschuldigd van het maken van onnodige seksuele opmerkingen richting meerdere mensen.'

    In welke context zou dit wel nodig zijn, Michel? 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 5 september 2020 14:09
    @Quintex Dat doen elke news outlet tegenwoordig zo voelen de meeste news outlet zich beter, maar goed dat terzijde dat was wel pittig recent en sommige mensen kunnen het nieuws missen. In dit geval vind ik het goed dat Michel het erbij zet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 5 september 2020 15:08
    @Quintex naar welke uitspraak van michel vis je? De essentie is toch duidelijk? On topic; Wel balen voor al die medewerkers…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 5 september 2020 16:56
    @gamerlezer Hij / zij bedoelt: het woord 'onnodig' is hier nogal overbodig. Alsof er ook seksuele opmerkingen zijn die wèl nodig zijn. Maar Michel reageert doorgaans niet op opmerkingen op zijn teksten, net zo min als de meeste andere redacteuren die hier als freelancers wat matig vertaalde tekstjes dumpen en het verder wel geloven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 5 september 2020 17:30
    @Agent 4125 thnx voor de uitleg maar de vraag was meer retorisch bedoelt voor quintex. Ik ben van mening dat de meeste gamer bezoekers alleen maar hier komen om maar iets te zeuren hebben over de redactie, of de redactie uit hun tent willen lokken in dit geval. Zodat men daar weer over kan vallen. Denk je dat michel de intentie had om aan te geven dat er seksuele opmerkingen zij die nodig zijn? Nee… hij wil games geralateerd nieuws aan ons, de bezoekers melden. De bezoekers die hier de taalpurist of moraalridder richting de goedbedoelende redactie uit willen hangen kunnen hun gal ook ergens anders spuien. Of gewoon lekker een game spelen. Maargoe mischien moet ik hen net als michel ook lekker negeren en mn energie steken in minder zinloze zaken :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 5 september 2020 18:48
    @gamerlezer Het is vrij normaal dat een site die de nodige pretenties heeft met betaalde redacteuren reacties krijgt op wat ze publiceren. Daar is het reactie-gedeelte ook (onder meer) voor bedoeld. Maar ga gerust wat anders doen als je dat raar vindt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 5 september 2020 19:19
    @gamerlezer Zeker niet, voor mij komt het gewoon over als dubbelop. Bloed is rood, dat gebeuren. Het is feedback, niks meer, waarmee ik de site probeer te helpen. Als Michel (of Gamer.nl) daar niks mee doet is dat aan hun. Heeft verder ook helemaal niks met Michel zijn intentie te maken, of hoe ik dat oppakte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 6 september 2020 09:54
    @Quintex Oei beetje rare woordkeuze. Thanks voor de feedback, ik pas het aan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 6 september 2020 12:11
    @Quintex Nog even een reactie van mij hier op: je hebt helemaal gelijk Quintex, het woordje onnodig was meer automatisme, maar slaat in deze context natuurlijk helemaal nergens op. Thanks voor het melden!

    De opmerking van @Agent 4125 betreur ik. Ik probeer zoveel mogelijk waar het kan op mensen te reageren die foutjes eruit vissen en ze te bedanken. Dat doe ik denk ik wel meerdere keren per week. Altijd fijn wanneer mensen meedenken en daar bedank ik ze dan ook voor!

    Om even aan te geven hoe essentieel Gamer.nl voor mij is: als freelancer besteed ik een heel groot gedeelte aan de dag aan deze website, en met veel plezier. Naast vaak meerdere nieuwsrondes per dag ben ik ook eindredacteur en redigeer ik een groot gedeelte van alle artikelen op Gamer.nl (de grotere artikelen dus). Omdat ik een relatief groot gedeelte van de content op GNL schrijf of nakijk, ben ik helaas niet altijd in staat om onder elk bericht de reacties na te lezen. Ik moet er dus toevallig op stuiten. Idealiter check ik meerdere keren per dag natuurlijk wel de reacties, maar het loopt gewoonweg niet altijd zo. Gisteren was dat dus niet het geval. Het was weekend en na het schrijven van de nieuwsberichten had ik andere dingen gepland.

    Gelukkig hebben we meer oplettende redacteuren zoals Erik die mij hier te hulp schoot! :)

    Hopelijk heb ik zo een beetje meer duidelijk gegeven over hoe het er (voor mij) achter de schermen aan toe gaat. Conclusie: gewoon blijven melden wanneer jullie fouten spotten, daar zijn we alleen maar erg blij mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 september 2020 13:19
    @MichelMusters
    Thanks voor de uitleg, Michel. We houden nog steeds van je hoor ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 6 september 2020 19:18
    @MichelMusters Ik stoor mij bovengemiddeld aan taalfouten en om eerlijk te zijn: daar kom je er op deze site aardig wat van tegen. Anderzijds is dit een fijne site met vaak heel goede recensies. Dus misschien moet ik ook wat minder klagen. In ieder geval bedankt voor je eerlijke reactie.