Nieuws
PlayStation 4

Adapter voor DualShock 4-controllers op pc mogelijk in de maak

Sony vraagt patent aan voor draadloze adapter

Geschreven door Delano Zoon op

Sony heeft een patent aangevraagd voor een draadloze adapter. Hoewel het nog niet bekend is waar het voor dient, lijkt het te gaan om een adapter om PS4-controllers draadloos op pc aan te sluiten.

Momenteel is het al mogelijk om een DualShock 4 aan te sluiten op de pc, maar dit kan enkel met bepaalde software of via een bluetooth adapter. Sony komt nu mogelijk met een officiële accessoire.

Eerder dit jaar liet Sony's executive Masayasu Ito al weten dat het bedrijf bezig is met ondersteuning van PlayStation-hardware op pc. Ito doelde daarbij destijds op PlayStation VR, hoewel hij wel toegaf dat er ook gekeken werd naar andere mogelijkheden.

"De mogelijkheid is aanwezig, aangezien de PlayStation 4 veel onderdelen deelt met pc", vertelde Ito in een opmerking over de controllers. "We richten onszelf op dit moment op games, dus ik heb niets aan te kondigen, maar we kijken naar uitbreidingsmogelijkheden op verschillende vlakken."

DualShock 4

Bron: FCC ID

Dit artikel delen:

Lees meer

Releasedatum Spider-Man wordt voorlopig niet aangekondigd Deep Silver brengt Persona 5 naar Europa
21

Reacties op: Adapter voor DualShock 4-controllers op pc mogelijk in de maak

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Millman7

    • 6 juli 2016 16:22
    "Eindelijk ps4-controllers op pc gebruiken?"?? Dit kan al zo lang ik mij kan herinneren d.m.v. bluetooth? Draadloos en wel, werkt prima en doet niks fout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 juli 2016 18:59
    @Millman7 Lees anders het bericht even goed. De manieren waarop het momenteel kan si via 3rd party software en toepassingen. Er komt nu een officiele sony adapter. Of dat voor jou van belang is of niet is niethet punt van dit artikel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 6 juli 2016 19:35
    @darkmanwls sorry maar ik heb het artikel gelezen, alleen.. Bluetooth aanzetten op windows 10 noem ik geen 3rd party adapter.

    En nee het punt van artikel is dit inderdaad, neemt dat het feit weg dat ik iets relevants dan gewoon mag zeggen als reactie? Man man man, niet zo op de tenen getrapt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 juli 2016 21:39
    @Millman7 Wie is er op z'n tenen getrapt? Ik zeg alleen dat jouw antwoord niet helemaal klopt. En dat jouw argument letterlijk in de tekst staat. Dat het al wel kon maar via 3rd party wegen, ik zei namelijk niet 3rd party adapter, ik zei 3rd party software of toepassingen. Bluetooth in windows 10 is niet van sony en dus 3rd party.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 7 juli 2016 00:09
    @Millman7

    welkom op gamer.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 6 juli 2016 22:11
    @darkmanwls Ja, maar dat betekent dus dat de dongle van Sony gewoon bullshit is, en het enige wat sony werkelijk hoeft te doen is drivers uit te brengen die met standard bluetoothadapters werkt.. Nu doen ze dus een Eigen BT adapter maken waarbij de software natuurlijk alleen die adapter herkent terwijl het gewoon een standard BT adapter is..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 7 juli 2016 10:35
    @SuperDre Dat is weer een heel ander verhaal en dat ontken ik ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 6 juli 2016 20:26
    @Millman7 Klopt het werkt goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 6 juli 2016 16:38
    Tsja, het kan dan misschien al maar zolang ik de keuze zou hebben dan zou ik voor de 360 of de One controllers gaan en niet de PS4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HakkaH

    • 6 juli 2016 17:14
    @bigds9fan Persoonlijk vind ik de Playstation controller fijner in de hand liggen dan de xbox controller. Zo zie je maar weer ieder zijn ding :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 juli 2016 19:00
    @HakkaH Het ligt er voor mij aan wat ik speel, als ik een game met sticks speel heb ik liever de xb360 of xbone controller, maar als ik de d-pad nodig heb dat kies ik voor de ps4 controller aangezien de d-pad op xbox controllers echt abominabel slecht is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 6 juli 2016 19:07
    @bigds9fan

    Sinds ik de ps4 heb, heb ik de keuze tussen de DS4 en x360 controller. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de DS4 controller en dan vooral omdat bij de DS4 de sticks op de goeie positie staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 7 juli 2016 10:14
    @coola Die beredenering kan ik prima volgen en er valt wat voor te zeggen.

    Alleen zijn de sticks zelf van matige kwaliteit en ik vind de 360 controller steviger en hij gaat langer mee dan de PS4 controller.

    Hetzelfde kan ik overigens zeggen over de Move waar ik de laatste week de Heavy Rain Move editie speelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N0rthstar

    • 6 juli 2016 17:02
    Mocht tijd worden, hoewel het prima werkt met input mapper. Erg fijne controller, dus is alleen maar welkom als ze het officieel voor de PC gaan ondersteunen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 6 juli 2016 17:22
    Werkt sowieso al draadloos met bluetooth en ook al als je hem met USB wilt gebruiken. Maar goed, misschien komt er wel software vrij waardoor je ook daadwerkelijk de toetsen krijgt te zien ipv de Xbox layout. Denk niet dat er iemand is die zich daar zo erg aan stoort, maar goed…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 6 juli 2016 19:37
    @Vogeltje blijft bij mij ook een (heel) lichtelijk irritatiepunt soms, het is altijd net weer een halve seconde overschakelen qua denkwerk maar ach, het is niet storend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • infernal_nl-nl

    • 7 juli 2016 09:22
    @Millman7 Laat ik eens wat olie op het vuur gooien: Je moet sowieso het pc ras niet vervuilen door op een pc met een controller te gamen, koop dan gewoon lekker een console.. peasants

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 7 juli 2016 09:46
    @infernal_nl-nl heeft Steam ook geen eigen controller? Zijn dus niet alleen de consoles. Misschien is wasd waarbij je alleen schokkerig naar links en rechts kan wel niet meer van deze tijd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • infernal_nl-nl

    • 7 juli 2016 10:50
    @timtim96 Daar hebben ze analoge toetsenborden voor.. dan hoef je dus niet schokkerig te bewegen.. www.wooting.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 8 juli 2016 16:47
    @infernal_nl-nl Wat is het probleem precies? Waar vervuil ik het PC ras precies mee? Ik speel 9 van de 10 spellen met muis en toetsenbord maar omdat ik die ene 2 spellen met een controller speel vervuil ik het PC ras? Right…. "peasants"