Activision kondigt aan dat men ontwikkelaar Vicarious Visions overgenomen heeft. Vicarious Visions richt zich met name op het ontwikkelen van handhelds en het porten van bestaande spellen naar een ander platform. Dit deed men in het verleden al meerdere malen voor Activision. Zo stond Vicarious Visions in voor de Nintendo DS versie van Spider-Man 2 en de GBA versie van Shark Tale en Shrek II. Momenteel werkt men aan een PSP versie van Spider-Man 2 en aan de conversie van Activision's PC topper Doom 3 naar de Xbox.
Bij Vicarious Visions, dat gevestigd is in New York, zijn momenteel ruim 100 mensen werkzaam. Activision heeft een apart contract getekend met een aantal van de belangrijkste werknemers van het bedrijf om zich er zo van te verzekeren dat ze langer voor Activision werkzaam zullen blijven. Wij zijn benieuwd of Vicarious Visions nu het onderdeel uitmaakt van Activision ook de kans zal krijgen eens een geheel eigen titel te ontwikkelen.
Reacties op: Activision neemt ontwikkelaar Vicarious Visions over
N3cro_Manc3r
misjnoe
*zucht* Geloof me een spel goed poorten is het halve werk, aan een goed poort moet ook nog veel gedaan worden. Bovendien kan je de term poort heel ruim opnemen. Een poort is zker niet altijd een rechtstreekse copy van de eerdergebruikte code.
Bovendien staat er dat het zich ook bezig houd met gamedevelopment voor de handheld. Met andere woorden er word ook nog eens zelf wat verzonnen door die gasten.
Trouwens dat het bedrijf zich momenteel alleen nog maar bezig houd met poorten kan misschioen een teken zijn dat men het budget niet heeft om zelf een spel te ontwikkelen. Wellicht lopen er daar dus talloze mensen met kwaliteiten.
Over die geciteerde uitspraak dus:"kansloos".
N3cro_Manc3r
Rav3n0us
Erwie
Erwie
N3cro_Manc3r
KasoZ
wat misjnoe zegt klopt helemaal, het 'poorten' kan erg lang duren, code moet worden herschreven, graphics aangepast en ga zo maar door.
Stephan
zijn er bijna niet want waarom waarderen de gamers de ports meestal niet zo….
N3cro_Manc3r
Erwie
Erwie