Nieuws
Call of Duty: Modern Warfare 2

Activision Blizzard ziet daling in hoeveelheid spelers

Call of Duty was vorig jaar populairder

Geschreven door Michel Musters op
Activision Blizzard heeft te kampen met een daling in spelersaantallen in diens games.

Dat blijkt uit de cijfers van het afgelopen fiscale kwartaal van het bedrijf. Waar er in juni 2021 nog 127 miljoen spelers van Activision Blizzard-games waren, daar waren dat er in dezelfde maand dit jaar nog 94 miljoen.

Het bedrijf zag dan ook een daling in omzet van 28 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 1,64 miljard dollar, ondanks het succes van het onlangs uitgekomen Diablo Immortal.

De daling in spelersaantallen en omzet heeft mogelijk te maken met Call of Duty Vanguard, dat minder populair bleek dan verwacht. Activision laat weten dat de  Call of Duty-franchise inderdaad minder wordt gespeeld als tijdens dezelfde periode vorig jaar, al is er wel een stijging merkbaar ten opzichte van begin dit jaar.

Op 28 oktober komt het nieuwe deel in de shooterreeks uit, Call of Duty: Modern Warfare 2. Later dit jaar moet ook Call of Duty Warzone 2.0 verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Game Pass-spellen van de eerste helft van augustus bekend Logitech en Tencent ontwikkelen samen handheld voor cloud gaming
17

Reacties op: Activision Blizzard ziet daling in hoeveelheid spelers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 2 augustus 2022 16:23
    niet zo gek als je laaste game het ook minder deed, denk dat het aantal weer stijgt als mw2 uit komt en warezone 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 2 augustus 2022 16:52
    @hulstpower en Diablo 4 zit er ook aan te komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 augustus 2022 17:02
    @Buzzard ja volgend jaar ergens toch voor juni 2023

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 3 augustus 2022 10:01
    @hulstpower Die wordt nog wel een keer uitgesteld. Ik hou meer rekening met kerstperiode volgend jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 augustus 2022 10:13
    @Messtranor geen idee, haf micro hem niet in hun showcase met games for the next 12 months releasing? Denk dst ie wep op tijd af komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 3 augustus 2022 11:54
    @hulstpower Dat zegt helemaal niets, t is blizzard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 augustus 2022 20:19
    @hulstpower Afgezien van dat waren mensen ook meer thuis vanwege Corona. Nu er meer ruimte is gaat een deel weer meer buiten de deur doen.

    Ik snap niet wat bedrijven verwachten. Ik heb het zelf vaak meegemaakt bij bedrijven dat ze proberen een trend om te draaien waar ze weinig grip op hebben alleen vanuit de aandeelhouders moet er natuurlijk meer winst behaald worden dan ervoor. Dit stimuleert tot wanpraktijken waar mensen de dupe van worden of de producten onder lijden. Het is echt te idioot voor woorden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 augustus 2022 21:17
    @004 de laaste cod deed het ook slechter dam vorige delen he, ww2 is gewoon niet meer zo populair eens kijken wat voor spelers aantalen ze halen met dtaks mw2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 augustus 2022 17:08
    Het heeft gewoon te maken met Caldera en de manier hoe de lobbies gemaakt worden. Ten eerste is de map gewoon niet wat Verdansk was. Het zal me niks verbazen dat het komende seizoen toch nog Verdansk terugkomt. Om spelers hyped te maken voor Warzone 2.0 en MW2.

    Daarnaast het lobby systeem dit is totaal klote. Heb het gevoel dat ze hier ook echt mee worstelen. Het kan soms heel lang duren voordat je in een pot zit daarnaast is er totaal geen ranked systeem. De ene keer speel ik tegen casual gamers zoals ik en heb ik echt lol in een potje. Daarna speel ik tegen zieke sweat lords die dit no life spelen. In Verdansk had ik ook het gevoel dat dit veel beter gebalanceerd was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 augustus 2022 18:17
    @Snafu9
    Sweat lords.hahahaha, raap me op. Geweldig. Gewoon hardop te lachen achter mn scherm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 2 augustus 2022 22:23
    @The_Stifmeister
    Haha ik had hetzelfde, wou net een reply typen toen ik zag dat jij al een soortgelijke reactie had geplaatst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 3 augustus 2022 09:03
    @The_Stifmeister
    Moest ze toch op een ludieke manier beschrijven haha. Gelukkig kwam hij goed over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 3 augustus 2022 08:08
    @Snafu9 helemaal mee eens, en wat het ook verpest is de mega hoeveelheid aan cheaters. Leuk dat Ricochet maar de cheaters zijn er nog steeds. en het meest vervelende aan dit vind ik dat je moet twijfelen aan of iemand echt goed is, of dat tie aan het cheaten is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 3 augustus 2022 09:08
    @-JK-
    Wat dacht je van de Cronus Zen gasten. Dat is een halve aimbot. Veel vrienden van mij zeggen zet crossplay uit dan heb je minder cheaters. Dan krijg je dus deze gamers die dit apparaatje gebruiken. Kunnen alle wapens gebruiken zonder enige recoil.

    Merk wel met echte cheaters dat ik het gevoel heb dat dat iets minder is. Soms twijfel ik ook nog wel maar dan is het meer een wall hack ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 3 augustus 2022 09:16
    @Snafu9 ah dus zo doen ze dat, ik zoek telkens de wapens op die ze gebruiken en maak ze na, maar krijg zelf nooit hetzelfde effect dat de recoil weg is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 3 augustus 2022 09:30
    @-JK-
    Ja dat apparaatje is een soort mod die dus het werk voor jou doet. Je hoeft alleen nog maar te richten en dat doet hij ook al iets voor jou omdat hij je meer aim assist geeft. Ricochet herkent dit niet als cheaten omdat het niet te zien is. Volgens het systeem gebruiken ze geen hulpmiddelen. Deze apparaatjes ga je sowieso hebben met Warzone 2 omdat het heel simpel is om deze mods te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GeorgeBaker

    • 2 augustus 2022 19:32
    After corona dip? Lijkt me niet geheel onlogisch