Nieuws
Activision Blizzard

Activision Blizzard-werknemers richten commissie tegen discriminatie op

Werknemers vinden dat er meer actie ondernomen moet worden binnen het bedrijf

Geschreven door Michel Musters op
Twaalf huidige en voormalige werknemers van Activision Blizzard hebben een commissie tegen discriminatie opgericht.

De commissie heeft gisteren volgens The Washington Post een lijst met eisen overhandigd aan topmensen binnen het bedrijf, waaronder CEO Bobby Kotick, chef diversiteit Kristen Hines en chef personeelszaken Julie Hodges. Het zou gaan om een lijst van vier pagina's waarin onder andere geëist wordt dat alle werknemers kunnen spreken met een coördinator die is aangenomen om gelijke kansen op de werkvloer te creëren. 

Verder worden er privéruimtes waarin borstvoeding gegeven kan worden geëist. In het verleden zou er namelijk moedermelk zijn gestolen uit koelkasten van het bedrijf. Ook eist men dat gesprekken met de afdeling voor personeelszaken voortaan worden gedocumenteerd en moeten er voortaan onafhankelijke onderzoeken worden gepleegd wanneer er geclaimd wordt dat er sprake is van discriminatie op de werkvloer. Tot slot worden er twee weken extra zwangerschapsverlof geëist, alsmede meer ondersteuning voor transgender werknemers.

Een van de leden van de commissie is Emily Knief, senior graphics designer bij Blizzard. "Door deel uit te maken van de commissie hoop ik dat de huidige ambitie (binnen het bedrijf) niet wegebt tot er betekenisvolle, langdurige verandering plaatsvindt. Het doel is om op werk over niets anders dan mijn werk na te hoeven denken."

Activision Blizzard-woordvoerder Jessica Taylor meldt als reactie op de opgerichte commissie aan The Washington Post dat het bedrijf op prijs stelt dat werknemers mee willen helpen aan "het bouwen van een beter Activision Blizzard en de progressie die we al hebben geboekt willen doorzetten".

Activision Blizzard ligt sinds vorig jaar onder een vergrootglas vanwege aantijgingen rondom seksuele intimidatie en discriminatie op de werkvloer. Het bedrijf is daarnaast aangeklaagd voor de staat Californië. Sindsdien zijn diverse topmensen binnen de uitgever ontslagen en is Kristen Hines als chef diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit aangenomen.

Diverse werknemers van Activision Blizzard hebben echter niet het gevoel dat er genoeg is veranderd binnen het bedrijf. AQ-tester Fabby Garza: "Ze hebben de meest minimale verbeteringen doorgevoerd en daar hebben we voor ons gevoel al erg hard ons best voor moeten doen. Het gaat om acties zoals aannemers die fulltime in dienst worden genomen en kleine loonsverhogingen. Het voelt niet als genoeg. Als ze zichzelf als inclusief bedrijf willen laten voorkomen waar men werknemers in bescherming neemt, moeten ze elke eis op deze lijst accepteren."

Begin dit jaar sprak Microsoft de intentie uit de uitgever van games als Call of Duty, Diablo en World of Warcraft over te nemen voor een recordbedrag van 68,7 miljard dollar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Streets of Rage 4 nu ook beschikbaar op mobiel EVGA verkoopt RTX 3090 Ti voor het eerst voor minder dan MSRP
15

Reacties op: Activision Blizzard-werknemers richten commissie tegen discriminatie op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ronnyp

    • 25 mei 2022 15:19
    Ik vind het een beetje rare punten die ze aankaarten.
    Een ruimte voor borstvoeding nemen Amerikanen hun baby's mee naar het werk ofzo? Of is het alleen om te pompen dan denk ik dan ga je tog ff op de wc zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 25 mei 2022 15:20
    @Ronnyp en meer zwangerschap verlof dat is tog wettelijk vastgelegd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 25 mei 2022 15:22
    @Ronnyp en meer ondersteuning voor transgenders wat betekend dat? En waarom alleen transgenders. Dat zijn tog ook gewoon mensen die komen op het werk doen het werk en dan weer naar huis. Die zijn niks anders als een pietje of Klaasje die daar werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 25 mei 2022 15:24
    @Ronnyp zo ik heb alles ff in etappes geschreven want de gamer.nl spam filter is vreselijk!!!! Ik kan nog geen scheet laten en het word al gezien als spam xd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 25 mei 2022 15:39
    @Ronnyp hier ben ik het wel mee eens. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 25 mei 2022 15:39
    @Ronnyp omdat transgenders meer gepest en gediscrimineerd worden in vergelijking met "Pietje of Klaasje".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 mei 2022 19:25
    @Qinneth ergens vraag je erom als je het of hen wil worden genoemd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 27 mei 2022 11:38
    @Tyranus als iemand dat wilt dan kan je dat respecteren, of niet, maar dat is geen vrijbrief om zo'n persoon te discrimineren en pesten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 27 mei 2022 14:06
    @Qinneth

    Dat is gewoon interessant doen naar mijn mening, kunt ook gewoon met naam aangesproken worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 26 mei 2022 12:33
    @Qinneth daar gaat het dus niet om! Ze willen een groep starten die het kan hebben over hun transitie. Een soort whatsapp groep zeg ma, en ze willen dat ze hun namen kunnen aanpassen. Die laatste begrijp ik als jij een transgender bent van man na vrouw en op je briefen en mails staat nog Piet Jan klaas. Zou dat indd raar zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 25 mei 2022 15:38
    @Ronnyp niet in Amerika.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 25 mei 2022 15:38
    @Ronnyp dat kwam omdat vrouwen werden onderbroken tijdens borstvoeding geven, terwijl ze in een aparte ruimte zaten met dichte deur, en er maar uit gebonjoured werden, met een excuses dat ze de ruimte nodig hadden voor een meeting. Is gewoon pesterij, en jouw opmerkingen om even op de wc te zitten met een pomp is wel erg lomp en kortzichtig. Ga is maar met een paar vrouwen praten die kinderen hebben, om er achter te komen wat voor een gehannes dat is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 26 mei 2022 12:38
    @Qinneth in het artikel staat indd dat ze die ruimtes al hebben en dat dat verplicht is. maar de stoelen zijn niet fijn. En er zit geen slot op en daardoor word soms hun moedermelk gestolen. Er werkt iemand daro die een hele vreemde fetish heeft xd.
    Maarja een slot op die deur en je bent er! En voor deze simpele dingen beginnen ze dan een hele commissie enzo beetje overdreven!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 27 mei 2022 11:41
    @Ronnyp omdat een slot op de deur dat soort beesten niet tegen houdt. Er moeten gewoon duidelijke grenzen zijn. Als ik op mijn werk vrouwen ga lastig vallen terwijl ze op het toilet zitten (door bijvoorbeeld op de gesloten deur te bonzen), dan ben ik dezelfde dag ontslagen. Zo zou dat overal moeten zijn, maar was dus in Activision Blizzard niet het geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 25 mei 2022 18:41
    Laat ze eerst maar eens knappe games maken.