Nieuws
Activision Blizzard

Activision Blizzard-staking gepland na schrappen vaccinatieplicht

Coronavaccinatie niet meer verplicht op werkvloer

Geschreven door Marvin Toepoel op
Een groep Activision Blizzard-werknemers die zich verenigt onder de naam ABK Alliance zegt een staking te plannen. Dit in reactie op het schrappen van de coronamaatregelen op de werkvloer.

De Chief Administrative Officer van Activision Blizzard, Brian Bulatao, mailde werknemers van het bedrijf met de mededeling dat de vaccinatieplicht “per direct” geschrapt wordt. Voorheen moesten werknemers die op kantoor wilden werken aantonen gevaccineerd te zijn. Bulatao zegt dat alle werknemers in juni weer volledig vanaf kantoor werken.

Jessica Gonzalez van de ABK Alliance, een groep Activision Blizzard-werknemers, deelde de mail met Kotaku. Daarin is te lezen dat Activision Blizzard de “risico’s voor Covid-19 in de gaten houdt”. Bulatao wijst de werknemers op “de voordelen van samenwerking” op locatie.

De ABK Alliance meldt op Twitter dat er op 4 april een staking is gepland in reactie op de mail. De groep eist dat Activision Blizzard de vaccinatieplicht weer invoert en thuiswerken weer mogelijk maakt. “De beslissing om vanuit huis te werken moet bij de individuele werknemer liggen”, aldus de groep.

Bron: Kotaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Age of Empires IV-trailer toont Festival of Ages-update Jeff Grubb: ‘Sony werkt mogelijk aan PS3-emulator voor PlayStation 5’
32

Reacties op: Activision Blizzard-staking gepland na schrappen vaccinatieplicht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mhnl1979

    • 3 april 2022 14:13
    Wat een absurde eis. Dat ligt gewoon bij de werkgever. Thuiswerken is geen recht. Zeker als dat meer vertraging oplevert

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 3 april 2022 17:35
    @mhnl1979 Ik vind dat er hier wel zeker een gesprek over mogelijk moet zijn. Ik ken redelijk veel mensen die voorheen fulltime op kantoor moesten werken in hoge leidinggevende posities en het hun energie leeg trok. Tijdens de pandemie moesten ze thuis werken en vonden dat heel fijn waarbij later in de pandemie er 1 of 2 dagen p.w. op kantoor bij kwamen wat ze ook goed te doen vinden.

    Voor de meeste werkt op kantoor alleen voor een aanzienlijke groep werkt het averechts en zullen deze werknemers dus ongelukkiger zijn, minder presteren en mogelijk zelfs over tijd opbranden/uitvallen. Het alleen vanuit de werkgever bekijken is asociaal, niet slim.efficient en ook niet goed voor de drukte qua wegen/ov en klimaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 4 april 2022 00:06
    @004 juist dat gesprek lijkt er niet te zijn blijkbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 3 april 2022 18:02
    @mhnl1979 Precies! Wat slaan deze gekkies toch weer door…. Het is prima dat er een gesprek over gevoerd mag worden, maar eisen, Tsjezus weezus!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 3 april 2022 15:28
    De beslissing om wel of niet te vaccineren hoort ook bij de individuele werknemer te liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 3 april 2022 17:38
    @obi-twan kenobi Deze discussie is al tig keer gevoerd maar voor old time sake dan nog maar eens :D als er een veel ernstiger virus zou uitbreken dan ben ik het daar niet mee eens en ik denk dat je de donder er ook op kan zeggen dat het dan wel verplicht worden. Het idee van vrijheid boven alles is een beetje kortzichtig en altijd onderhevig aan de omstandigheden.

    Onder de huidige omstandigheden zijn je eerste vaccinaties nemen wel goed omdat het je enige afweer geeft tegen dit Corona virus en varianten die er op het moment zijn alleen voorkomt ziek worden veelal niet, wel ernstiger verloop. Op dit moment is verplicht vaccineren dus geen goed uitgangspunt tenzij de ruime meerderheid binnen het bedrijf ervoor is natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 3 april 2022 15:40
    Wat een onzin, als jij gevaccineerd bent dan heb je je toch geen zorgen te maken… Het zijn juist de gevaccineerden die elkaar besmetten, maar blijkbaar blijvenbze decongevaccineerden de schuld geven. Waarbij inmiddels wel gesteld kan worden dat de meeste ongecaccineerden inmiddels al wel meerdere besmettingen gehad hebben en dus een natuurlijke weerstand hebben. Grappige is eigenlijk dat ik in mijn omgeving veel gevaccineerden al vaker positief getest zijn dan die paar ongevaccineerden die ik ken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 3 april 2022 16:51
    @SuperDre een vaccinatie is geen 100% bescherming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 3 april 2022 17:41
    @SuperDre Ik neem aan dat de mensen die dit willen een veilige werkomgeving willen en het niet gaat over wat jij aankaart. Het lijkt erop dat ze niet weten dat gevaccineerden nog steeds mensen kunnen besmetten of ze willen gewoon niet werken met mensen die geen vaccin willen oid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DopieJopie1

    • 3 april 2022 22:18
    @004 Iedereen wil een veilige werkomgeving, maar daar heeft dit 'vaccin' helemaal niets mee te maken. Dat is wel gebleken inmiddels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 4 april 2022 18:15
    @DopieJopie1 De huidige vaccins geven degene die gevaccineerd is meer bescherming voor zichzelf dus het bied zeker wel veiligheid alleen niet op de manier die zij denken dat het doet op de werkvloer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 4 april 2022 21:56
    @004 wie zegt dat? De makers van het vaccine? Die ook de onderzoeken betaalt hebben…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 13 april 2022 15:04
    @SuperDre Late reactie. SuperDre, met alle respect voor je mening maar als je niet weet hoe de wetenschap en het toetsen van onderzoeken werkt doe er dan aub ook niet van dit soort eenzijdige uitspraken over want je vertel een halve waarheid of nog minder. Natuurlijk zijn er mensen die doen aan zelfpromotie voor eigen gewin, dat gebeurd in elk vakgebied. Alleen waar je het nu over hebt zijn onderzoeken die gepeer reviewed door onafhankelijke wetenschappers over de hele wereld.

    Je hebt het recht om dit soort uitspraken te doen alleen je schaad er wel het vertrouwen mee van anderen die het net zoals jij blijkbaar niet een volledig beeld hebben van hoe dit proces is verlopen voor de vaccins. Ik hoop dat je je daarvan bewust bent. Het zou fantastisch zijn als je je erin gaat verdiepen en dan uitspraken doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 4 april 2022 21:58
    @004 als ze gevaccineerd zijn is het voor hun toch ook een veilige werkomgeving. Ik zie juist eerder dus dat het een schijnveiligheid is, want ik heb in mijn omgeving ook gevaccineerden zien overlijden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 13 april 2022 15:08
    @SuperDre Gevaccineerden kunnen ook overlijden doordat bijvoorbeeld hun immuunsysteem niet zo goed werkt of om hun genetische aanleg.

    Dat dit gebeurd neemt niet weg dat mensen of hun voorouders die nog geen afweer in hun leven hebben opgebouwd tegen een specifiek virus erg ziek kunnen worden en blijvende schade kunnen oplopen of overlijden waar een vaccin betere bescherming bied hiertegen MITS het virus niet te ver gemuteerd is van het virus waar het vaccin voor gemaakt was. We hebben al lange tijd bepaalde ziektes niet meer door vaccins.

    En als laatste over schijnveiligheid, de vaccins beschermen mensen over het algemeen zelf indd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 3 april 2022 16:35
    'My body my choice' totdat de TV je hoofd vol genoeg praat over een versterkte griep dat weer aan het ebben is. Dan moeten andere mensen hun lichaam laten prikken tegen hun wil in. Thuiswerken is dan daartegenover ook wel leuk als optie, maar sommig overleg dat verloopt toch echt anders dan wanneer je in een kantoor samen zit. Je kan elk ander niet altijd even makkelijk op de schouder kloppen en dan op het scherm iets aanwijzen, bij mijn werkplaats heeft het voordelen en nadelen, daarom is het belangrijk voor de werkgever (of misschien zelfs simpelweg de director van een product) te bepalen wat het beste werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 3 april 2022 17:44
    @Tad Alles is relatief en als de omstandigheden genoeg veranderen dan veranderen de spelregels ook. Laten we hopen dat het nooit zover hoeft te komen omdat niemand er blij van zou worden maar ik kan je garanderen dat als er een erg genoeg virus uitbreekt en er een goed genoeg werkend vaccin is dat veel werkgevers gewoon de deuren zullen sluiten om hun werkomgeving relatief veilig te houden en hun zaak draaiende voor zover mogelijk.

    Ik begrijp dat mensen dit niet willen horen alleen het is belangrijk om dit concept wel te begrijpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 4 april 2022 01:17
    @004 Dan zou er eerst meer bewijs voor moeten zijn over de ernst van het virus, iets waar mensen het al nooit mee over eens zullen worden waardoor er altijd weerstand zal zijn, want 1 vertrouwd 1 bron meer dan de ander.

    Daarnaast is vaccinatie een eigen verantwoordelijkheid. Als er gezegd word dat je dan minder kans maakt op ruimte in een ziekenhuis, dan zij het maar zo. Al is dat ook een mening waar niet iedereen fan van zou zijn.

    Mij gaat het er om dat je niets onvrijwillig je lichaam in moet krijgen, als je daar je rechten over verliest, waar houdt het dan op?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 4 april 2022 18:19
    @Tad Idealiter heeft iedereen ultiem zelfbeschikkingsrecht over alles in het leven. Alleen dat is niet zo natuurlijk. We kunnen er een lange discussie over houden alleen nogmaals, als de omstandigheden genoeg veranderen veranderen de regels ook. En bedrijven kunnen daar zelf beslissingen in maken voor de veiligheid van hun werknemers of om te voorkomen dat er veel ziek worden of massaal uitvallen. Er is geen duidelijke lijn hier waar het ophoud wat natuurlijk fijn en makkelijk zou zijn.

    Als Corona weer oplaait en het voor ernstigere problemen zorgt (hopelijk niet natuurlijk) dan komen maatregelen geheid weer terug. Daar is geen discussie over. Begrijpelijk vind niemand dat leuk alleen dat is wel hoe het zal gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DopieJopie1

    • 3 april 2022 22:19
    @Tad dit dus. Wij hebben geen 1 dag thuis gewerkt. Gewoon op kantoor. Iedereen deed gelukkig normaal ook. Werkte prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.