Nieuws
PS4

Komende PlayStation 4-update voegt remote play voor pc en Mac toe

Lanceerdatum update nog niet bevestigd

Geschreven door Aida . op

Een nieuwe firmware update voor PlayStation 4 voegt Remote Play voor pc en Mac toe aan de PlayStation 4. Hierdoor wordt het mogelijk PS4-gameplay naar een computer te streamen. 

Het is nog niet duidelijk wanneer firmware update v3.50 lanceert. Sony start morgen bèta tests voor de andere toevoegingen die door de update worden toegevoegd. De update zorgt er onder andere voor dat spelers evenementen zoals gamesessies kunnen plannen.

Daarnaast krijgen spelers na de update een notificatie wanneer vrienden online komen en hebben spelers de mogelijkheid zichzelf op offline te plaatsen. Live gameplay kan na de update ook worden gestreamd op website Dailymotion. 

Bron: PlayStation Blog

Dit artikel delen:

Lees meer

The Legend of Zelda: Twilight Princess HD Metal Gear Online-dlc met Quiet vanaf 15 maart beschikbaar
19

Reacties op: Komende PlayStation 4-update voegt remote play voor pc en Mac toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Grohe

    • 1 maart 2016 13:48
    Slim en innovatief bezig die Sony boyz. Ben benieuwd! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 1 maart 2016 14:22
    @Grohe Ik snap dat PS4 fans dit leuk vinden.
    Maar hoe is dit innovatief als dit al op Xbox One mogelijk is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 1 maart 2016 14:33
    @DarkRuleR, ja ik dacht ook dat dit al mogelijk was op de Xbox. Voor PS4 gamers is dit overigens wel nieuw en het is een grappige feature

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 1 maart 2016 14:41
    @DarkRuleR Het is innovatief omdat het Sony is… duh! ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wootism

    • 1 maart 2016 15:21
    @DarkRuleR Cool! Wist ik niet, hoe stream ik naar mijn Mac dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 1 maart 2016 15:40
    @wootism Windows 10 draait ook gewoon op een Mac. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wootism

    • 1 maart 2016 16:04
    @DarkRuleR Da's vloeken in de kerk natuurlijk, gaan we nooit doen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 1 maart 2016 18:13
    @wootism Inderdaad, we gaan nooit een Mac kopen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aka-NiN

    • 1 maart 2016 15:45
    @DarkRuleR
    Bij de Xbox One is het alleen mogelijk om naar Windows 10 te streamen, dacht ik? Maar het idee is daarmee inderdaad niet nieuw.

    Zelf zou ik het pas gebruiken wanneer ik dan vervolgens ook muis en toetsenbord zou kunnen gebruiken, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
    Nu zou ik er weinig mee opschieten, aangezien mijn pc en PS4 ongeveer 2 meter uit elkaar staan en niemand anders gebruik maakt van de televisie. Maar als je een PS4-game wil kunnen spelen terwijl iemand anders tv kijkt dan is het wellicht handig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 1 maart 2016 23:24
    @Grohe Innovatief? Sony? De laatste keer dat sony innovatief was, was met de CD speler, en dat met de hulp van Philips…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 2 maart 2016 00:57
    @-it-,
    Ok, dus zonder Sony zat je nog steeds Tetris te spelen vanaf je cartridges xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 1 maart 2016 14:49
    Dus je gaat een game streamen op een apparaat dat in de meeste gevallen veel beter is.

    Ja dat klinkt logisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 1 maart 2016 15:24
    @Hellraidermike

    Lange na niet de meeste. Wel bij pc gamers, maar mijn Pc zuigt aan alle kanten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelE30

    • 1 maart 2016 16:09
    @Hellraidermike In de meeste gevallen? Geen van mijn PC's/laptops/tablets is sterk genoeg om praktisch elke game op mijn Xbox te draaien. Met uitzondering van misschien Peggle :)

    Sterker nog, ik ken nagenoeg niemand meer die nog een PC heeft. Ik werk in de IT, er is in mijn bedrijf van 150 mensen amper iemand met een desktop, laat staan game-pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 1 maart 2016 20:09
    @MikkelE30

    LOL iedereen heeft een PC.

    Een laptop werkt ook gewoon, en een normale laptop staat ongeveer gelijk aan de consoles.

    Zelfs de K1 tablet van Nvidia komt in de buurt.

    Daarnaast is een console niet te vergelijken met een game PC, de PS4 of xbox staat gelijk aan een PC van 5 jaar oud.

    Daarnaast heeft Nvidia samen met intel een estimate gemaakt dat er ongeveer 900 miljoen PC's die boven mid-range zitten. (dus met laatste generatie videokaarten of de generatie daaronder.

    Om een beeld te vormen alle consoles bij elkaar geteld, zijn er maar 400 miljoen spelers. (dit was in 2012) die aantallen zijn sterk omhoog gegaan (vooral voor PC)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 1 maart 2016 18:15
    @Hellraidermike Heel logisch, voor de exclusives die niet op de pc te krijgen zijn en als er iemand anders de tv gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 1 maart 2016 16:15
    Of het innovatief is of niet, het is wel prettig. Toch zie ik zelf liever backwards compatability.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 1 maart 2016 16:46
    Zozo dus het kan straks zonder een android emulator op je pc. Zou liever de optie zien om 2 accounts tegelijk te kunnen gebruiken op de ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BossieX13

    • 2 maart 2016 13:01
    Innovatief? Nee
    Wenselijk? Ja, voor mijzelf absoluut. Heb nu de PS4 op de slaapkamer staan voor films en Netflix en merk dat ik daar niet tot nauwelijks game en te lui ben om continu rond te zeulen met de console.
    Hopelijk kan de pc dan ook de DS4controller ondersteunen zonder de pc te moeten laten geloven dat er een Xboxcontroller is aangesloten