Ontwikkelaar eGenesis is al enige tijd bezig met de Massive Multiplayer Online Role Playing Game A Tale in the Desert. Dit keer wil men drastisch van het gebruikelijke concept afwijken. Waar veel MMORPG's in principe niet veel verschillen ten opzichte van de normale single player hack 'n slash spellen, moet ATitD dit wel gaan doen. Zo zullen de spelers elkaar niet aan kunnen vallen. Het is juist de bedoeling om veel aanzien te verwerven, vrienden te maken en elkaar nieuwe dingen te leren. Dit scheelt in ieder geval weer een rechtszaak . De bedoeling is om één van de zeven disciplines te voltooien. Voorbeelden van disciplines zijn bijvoorbeeld kunst, architectuur en leiderschap. Wanneer je de gehele architectuur discipline voltooid hebt kun je een monument van architectuur bouwen voor jouw gemeenschap. Dit veranderd de spelwereld drastisch. Ook een leuke feature is het feit dat er een soort van democratisch stelsel is. Mensen in de leiderschap disciplines kunnen petities starten met daarin wetsvoorstellen. Het gaat dan om aanpassingen aan de regels van de spelwereld. Worden er genoeg 'handtekeningen' verzameld, dan worden de nieuwe regels doorgevoerd. Zoals je misschien al herkend had speelt dit alles zich af in het oude Egypte. Wil je meer over deze game weten dan kun je terecht op de officiele site of bij het informatieve interview van Eurogamer.