Nieuws
Halo Infinite

343 Industries gaat in op kritiek graphics Halo Infinite

'Er is nog werk aan de winkel'

Geschreven door Jacco Peek op
In een nieuwe blogpost gaat ontwikkelaar 343 Industries in op de kritiek op Halo Infinite. Daarin geeft het toe dat er nog wat te halen valt.

In de blogpost laat de ontwikkelaar weten dat het ervoor koos om de artstyle van Infinite dichterbij de originele game te brengen, na de modernere stijl uit de vorige Halo-games. “Dat vertaalt zich in een rijker kleurenpalet, ‘schonere’ modellen en objecten met minder ‘ruis’, hoewel dat niet minder detail betekent”, zegt 343. De ontwikkelaar zegt dat het nog steeds achter deze keuze staat, ook al kan niet iedereen het waarderen.

Naast de artstyle bespreekt het ook de daadwerkelijke grafische kwaliteiten van Halo Infinite, die door sommige fans slecht werden ontvangen.

“We hebben jullie reacties gelezen, we hebben zelfgemaakte content gezien en ja, we hebben de Digital Foundry-analyse gezien. Op veel gebieden zijn we het daarmee eens; er is nog werk aan de winkel om het uiterlijk op sommige punten te verbeteren. De versie van de demo was nog in ontwikkeling en van een aantal weken geleden, toen we grafische elementen en gamesystemen nog aan het polijsten waren.”

Een deel van de feedback zou zelfs nieuwe inzichten hebben opgeleverd, die de studio belooft te verwerken in een uiteindelijke versie van de game.

Halo Infinite lanceert dit najaar samen met de Xbox Series X en verschijnt ook op Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Codemasters toont Stampede-modus in Dirt 5 Modern Warfare en Warzone seizoen 5 introduceert nieuwe factie
19

Reacties op: 343 Industries gaat in op kritiek graphics Halo Infinite

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    xeros

    • 31 juli 2020 16:07
    Het lijkt me duidelijk dat ze voor de showcase een nieuwere build hadden moeten gebruiken.
    Een gemiste kans, maar er is nog geen man overboord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 31 juli 2020 16:23
    @xeros Deze build was enkele weken oud… in tegenstelling tot wat de ms pr machine (aron greenberg) vertelde met zijn "enkele maanden oude build" na de reveal.. Phil Spencer the lie dispencer is ook erg stil moet ik zeggen..

    Ik raad iedereen ook even aan om de E3 trailer van 2018 te bekijken en dan eens na te denken over hoe je voor de gek bent gehouden.

    Deze game fixen in +3 maanden , goodluck.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 31 juli 2020 18:13
    Heb je een link van die tweet ?
    Het lijkt als of je veel voldoening haalt uit het haten van MS :) @ali3n8tor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 31 juli 2020 20:38
    @xeros Nee, ik haat het als consument voorgelogen te worden.. en ik denk niet dat ik zo hard voorgelogen ben sinds Sony's 2007 (6?) e3 met de killzone video

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 1 augustus 2020 08:40
    Ik heb slecht nieuws voor je, want je wordt al voorgelogen vanaf het moment dat je geboren word :)
    @ali3n8tor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 31 juli 2020 20:38
    @xeros ik heb even voor je gegoolded en die beste man zei dat het wel een 6 maanden oude build kon zijn. En nu is het in een keer een paar weken oud beetje vreemd. Maar ja dit was ook de vent die zei dat het jaw dropping dingen getoond zouden worden. Ik snap best dat die beste man voor Microsoft werkt en dus niet slecht kan lullen over xbox. Maar slecht lullen en eerlijk zijn is heel wat anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 31 juli 2020 22:52
    @rpenning ik ben groot halo fan en ben het met je eens zie je de eerdere trailers en deze en het lijkt niet eens in de buurt te komen. Wel heb ik dingen gezien na de trailer die er wel goed uit zien of dit ingame cutscene is of cgi weet ik niet. En ik zag daar wel een beetje hoop als ze dat in de game kunnen doen. En dat is het stukje dat die man op een cliff naar beneden uit keek dat zag er wel heel goed uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 1 augustus 2020 08:43
    Dat jaw dropping is in princiepen een eigen interpretatie van je verwachtingen.
    Ik had dat persoonlijk namelijk wel met Everwild en Fable @rpenning

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 augustus 2020 16:16
    @xeros Sorry hoor, maar wat een onzin, dus als een game er gewoon niet zo goed uit ziet en je niet omver blaast dan ligt dat aan je eigen verwachtingen? Ik had beter verwacht van "de krachtigste console" en dat heeft weinig te maken met mijn eigen interpretatie. zo kan ik alles wel goed praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 1 augustus 2020 18:26
    @xeros misschien een beetje wel maar Microsoft heeft ook goed hun best gedaan het op te hypen. En everwild en fable waren trailers die tel ik niet mee en daarmee weten ze nog helemaal niet wat ze ermee willen. Dat geeft ook al niet veel vertrouwen in mijn ogen. Iedereen kan een mooie trailer maken shadow raid legend heeft ook een mooie trailer dat zegt niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 31 juli 2020 16:38
    Ik vind het er eigelijk prima uit zien, heb niks met Halo en zal het ook niet gaan spelen maar is dit nu echt zo erg?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 31 juli 2020 16:52
    @HunterSeeker Als Halo fan zeg ik dat het best wel erg is na al die hype, leek voor mij meer op Halo 1 remastered maar goed dat dit een Pc demo was en niet van de Xbox Series X.

    We gaan het zien, mij storen de battlepass geruchten echter meer!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 31 juli 2020 17:43
    @ViperVenom wel een pc demo met dezelfde specs toch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 31 juli 2020 20:56
    @HunterSeeker Het punt is niet dat het er echt slecht uit ziet. Het gaat erom dat het HALO is op de nieuwe console van xbox. Dit is een titel die iedereen zou moeten wegblazen, en dat deed ie niet aan de reacties te zien.
    Nou zie ik inmiddels dat de game ook op 120fps moet gaan draaien, en ja dat verklaart een hoop, in dat opzicht kan het wel een hele grote speler worden in de esports.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 augustus 2020 00:21
    @darkmanwls men vergeet wel het is niet eigenlijk een series x game het is een xbox one game die ook naar series x komt als launch. De game was al in ontwikkeling voordat ze wisten wat series x precies is. Maar ik vond het zelf wel mee vallen maar had wel meer verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 augustus 2020 10:17
    @hulstpower vind ik te makkelijk. Ze presenteren m op een series X presentatie. Dan hadden ze m gewoon als Xbox one game moeten presenteren die later ook gewoon naar de series X komt. Dan had er geen haan naar gekraaid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 augustus 2020 12:07
    @darkmanwls klopt maar het is wel zo halo was al aangekondigd voor xbox one voordat series x te spraken was. Maar ik deel. Je mening moeten one en series x dan apart laten zien en dit is echt Aaron Greenberg schuld want die kan niks kwa pr. Doe dan dit zijn games die beide naar one en x komen eerste half uur en daarna of zo dit zijn games voor series x met alle toeters en bellen aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 juli 2020 18:33
    Dat wordt crunchen dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 3 augustus 2020 09:19
    Wat ze ook hadden kunnen doen is de Xbox Enhanced versies van Red Dead Redemption 2 en GTA5 laten zien. Dan zou je kunnen zien dat die games ineens op max settings gedraaid kunnen worden.

    Dat zijn helaas geen MS games, maar daar had je méér credits mee verdient dan met een halfbakken Halo in de vitrine duwen.